Tarot FY680 met Naza-M V2. Gain-settings?

Beste Forummers en Naza-guru's,

Ik heb een Hexacopter gebouwd, het is een Tarot FY680, en vandaag kon ik het niet laten om toch een korte maiden te houden.
De hexa is nog niet klaar, ik zit nog op een extra centreplate te wachten zodat ik de landing-legs en extra hardware (zoals de gimbal) netjes kan monteren.

Setup: Tarot FY680, SunnySKy 2814-11 710KV motoren, Hobbywing Platinum 30A ESC, RC-timer 12x3,7 CF props, NAZA-M V2 en 5000mAh 4S Lipo.

Ik gebruik een Naza-M V2 met default gain-settings, echter 'waggelt' de hexa nogal en wordt dit 'waggelen' heftiger als hij wat wind pakt.

Zie ook:
Tarot FY680 Maiden-Flight Part-2 - YouTube

Ik heb niet zoveel verstand van het hele gain-setting verhaal, heb het gewoon nog niet helemaal door. Lees me suf op het www maar kan nog niet precies vinden welke setting nu wat doet.

Betekent het 'waggelen' dat de gain nu te hoog of te laag staat? Wie kan me op gang helpen?

Alvast harstikke bedankt voor jullie tips/reacties.

Gr,
Marco

Beste is om je gain te remoten (aux 1 of 2 aan een knop linken) zodat je tijdens je test de sweet spot kunt zoeken voor de heersende omstandigheden en gemonteerde configuratie.

Zo te zien zijn je gain instellingen te laag. Pitch en roll kan je zonder al te veel risico in stappen van 10 verhogen. als je dit later met yaw en vertical doet ontdek je ook wat wat doet.

Zie idd het genoemde filmpje van mij...

Waggelen, "dronken" = te lage gains,
nerveus snel heen en weer, occileren= te hoge gains.

Okido, bedankt voor de tips, vandaag stond er teveel wind, hier aan de kust.
Morgen de laptop maar eens mee en proberen het gain-verhaal onder de knie te krijgen...

Back