Team Associated SC10 4X4

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 25 jan 2011.

  1. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    netjes gedaan Peter ;)

    ik heb zin in zondag !! tot dan..

    je moet nog wel ffies die vleugeltjes op de kap maken. dat vliegt een stuk beter bij de Big Bertha
     
  2. bryanvr

    bryanvr

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    29
    Wat Peter?;)

    Made by myself!:D
    Heb ook erg veel zin in zondag!

    btw, kom je morgen ook mvb?
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2011
  3. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    hebbie al gereden ?

    setup volgens de manual ?
     
  4. bryanvr

    bryanvr

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    29
    Nee,nog niet gereden... morgen even het een en ander testen.
     
  5. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    ziet er goed uit bryan:thumbsup:
    veel succes zondag,ga het ze maar eens flink lastig maken;)
     
  6. bryanvr

    bryanvr

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    29
    thanks, morgen even goed aan de auto wennen, met de setup spelen, moet het wel goed komen:yes:
     
  7. MeX101

    MeX101 Guest

    Leuk leuk 3 asso's aan de start! Marcel is er niet dus geen durango er tussen ;)
     
  8. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    SC10 4x4 - The Front Page

    @mex wedstrijd word ingehaald. als jij nu komt , marcel is er ook dan is het 3x asso en 2x durango
     
  9. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Je moet echt ff een andere zender fixen btw eelco.
    Ik heb met die van bryan gereden en dat ding rijd echt super!
     
  10. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    ik heb nu mijn dx2.0 ingerolen voor een dx3s . kan ik eindelijk eens met expo gaan knoeien, dat is wel nodig met deze auto..
    ondertussen heel wat gesleuteld aan de setup om de achterkant rustig te krijgen, ik ben nu bijna zover dat ik meer echt hoeft te remmen op de baan, alleen nog een klein tikkie op de rem voor de conbocht.

    het is heerlijk rijden met de cliker open.
    heb het rollcenter verlaagd aan de achterkant
    lange wielbasis
    achter en voor camberlinks lange positie
    achter -3 camber
    achterdemper toch weer wat platter, ( wat meer grip in 2de en 3de deel bocht )
    rideheigt achter een fractie lager als voor ( ivm gewichtsverplaatsing bij remmen )
    accu centraal gelegen
    iets mee toe out aan de voorkant
    wil alleen nog een stijvere veer aan de voorkant ( hij hangt nog iets te veel naar mijn zin in de bocht )
    geen swaybar achter
    2mm swaybar voorkant

    rondom calibers ben ik nog niet tevreden over. calibers aan de voorkant vind ik te agressief
    ik ga nog wat spelen met verschillende merken en soorten profiel.

    auto is nu lekker stabiel. kan nog wel wat beter maar dat komt wel...

    koop nu maar zon ding..:p
     
  11. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland

    we zijn een maand verder. issie al af?
     
  12. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    het is geen schande om van jorg neumann te verliezen ook niet voor mayfield. maar hij trekt flinke wheelies tegen wind in ja.
    misschien toch een nadeel ban de lichtste sc truck. of hij heeft de accu niet voorin geplaatst.
    ook zie ik nog veel bodyroll, maar dat is er slecht uit te krijgen..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Ja natuurlijk, hij zal wind tegen gehad hebben!
    Zo slim was ik nog niet (LOL).
    Op een ander filmpje met Cavaleiri zag ik al wel dat ze al nieuwe FT shox hadden.
     
  15. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    enige nuttige FT bling bling zijn denk ik de vented slipper bij gebruik van 550 motoren
    ( standaard slipper word nogal heet met 550 motoren )

    verders weet ik het niet zo..meeste FT stuff is gewoon een lichtere versie .
     
  16. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Kan het er iets mee te maken hebben dat de motor dwars op de rijrichting staat? Dat betekent dat er meer roterende massa is die de auto om zijn dwars-as laat draaien. Draait de motor toevallig in dezelfde richting als de wielen?
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2011
  17. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    denk niet dat zoiets van invloed is. 9 uit 10 auto's hebben zon opstelling
     
  18. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Volgens mij is de asso de 1e SC truck, die de motor dwars op de rijrichting heeft staan. De andere auto's hebben de motor allemaal in de lengte richting staan.
    Het effect kan je eenvoudig merken als je de auto in de lucht houdt en vol gas geeft, of vol remt. Het merendeel vam de roterende massa ( wielen) laat de neus op en neer gaan. De rotor heeft maar een betrekkelijk gering gewicht, maar die laat de auto in de lengte richting draaien. Ik heb ook het idee dat de meeste auto's daarom ook meestal of op het rechter voorwiel landen, of op het linker achterwiel. Maar dat is natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwd
     
  19. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    bijna elke 1/10 buggy 2wd of 4wd hebben de motor haaks op de rijrichting ( dat had ik ff in gedachte )
     
  20. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik begrijp je gedachte, maar ik denk dat het alleen opgaat voor de 2wd. Een B44.1 bijvoorbeeld heeft de motor ook in de lengte liggen.
     

Deel Deze Pagina