Team Associated SC10 4X4

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 25 jan 2011.

1. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    yep idd er zit een setje in mijn mandje :)
    Had ook gelezen dat je er maar 1tje moest gebruiken ervan :)

Ja traxxas heeft ook 32p pinions, op de slash heb ik er zo zitten...

2. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    ik heb wel weer geruchten gelezen dat asso met een nieuw slipper ontwerp bezig zou zijn.

mwah we zien wel. vooralsnog werkt het afdoende voor mij.

3. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Ik zoek een deftige motor voor de shortcourse truck, wat is een goede motor hiervoor?

Makkelijk aan te komen zijn de X12L Short Course 550 BL Modified 5.5T en de TEKIN 4.5T en 5.5T REDLINE SC4X SHORT COURSE SENSORED BL 550 MOTOR

Zijn al deze motoren goed? De LRP is stukken goedkoper. Welke is aan te raden voor deze SC.
    Als de LRP goed gaat, dan zou ik voor deze opteren, scheelt gauw 45€ in totaal...

De gebruikte regelaar zal een Nosram pearl ISTC version 2 zijn, deze heb ik nog op het schap liggen. Kan eventueel ook een speedpassion GT2.0 pro regelaar zijn, maar dan moet ik de cougar verbouwen.

Is een combo met de nosram regelaar en 1 van bovenstaande motoren goed?

Vind dat een goed plan :D.
    Beter is ne dikke break, een A6 3.0TDI ofzo past wel bij een aanstaande papa die RC rijdt :D
    Zou mij ook een paar duizend kilometer per jaar uitsparen ;)

Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  4. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    ik weet niet waar jij je inkopen doet.
    maar als ik ga zoeken naar de motoren die je opnoemt zitten ze allemaal in dezelde prijscategorie.
    en allemaal even makkelijk aan te komen

5. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    LRP - 88€ en geen verzendkosten
    tekin - 123€ en daar komen nog verzendkosten bij...

Vind dat behoorlijk verschil...

Als de LRP evengoed is, verkies ik uiteraard de LRP...

6. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Ik zou eventje wachten tot de nieuwe Tekin sensored 4-Pole uitkomt. Dat duurt nu niet lang meer. Uit 1/1 vergelijking van Tekin blijkt dat de nieuwe 4-pole net iets krachtiger is in de onderste toeren dan de SC4X. Ook is ie iets lichter dus dat lijkt me beter voor een Asso. Voor de rest zie ik heel veel tevereden Castle 1410 gebruikers in de VS.

7. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Ik heb ook een leuke 1410 op het forum kunnen kopen, was er snel bij :)

Ja idd ik zou dan voor de LRP gaan, is heel makkelijk aan te komen enz...
    Of eventueel een 1410 ergens zien te scoren eh...

8. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    Tekin Redline SC4X 5.5 Turn Brushless Motor 5.5T | eBay 95 euro incl shipping voor de tekin.

over de tekin 4-pole motor die schijnt niet goed te reageren op vertimen ( elke 4-pole overgins )

dus dat zou zonde zijn op je dure regelaar met allerlei exotische vertimings/boost/turbo opties

als ik moet kiezen tussen 4-poles sensored of sensorless, zou ik de sensoreless kiezen. lekker goedkoop. de sensor heeft dan toch weinig nut als je de motor niet kunt vertimen.
    tuurlijk is een sensor wat soepeler, maar als je dat een verdrievoudiging in de aanschaf waard is.

9. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Maar is de tekin merkbaar ebter dan de LRP?
    De LRP kan ik gewoon gaan ophalen natuurlijk...

10. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    moah ik denk dat de prijs niet zo veel gaat uitmaken. Je kan de Tekin 4-pole gewoon op een MMP rijden en die zouden de meeste mensen toch al kopen. Je hoeft niet perse een RX8 te nemen natuurlijk. Een 4-pole kan ongeveer 20% vertiming aan, daarna maakt het niets meer uit.
    Ik ben natuurlijk geen circuitrijder maar ik heb met mijn RX8/T8 1900 combi wel het idee dat hij wat "preciezer" reageert op het gas. Dat is ook een (1/8) sensored 4-pole combo. Als je voor de Tekin gaat moet je wel de 4600 Kv nemen want dat is de enige Wye uit de serie.

11. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    LRP zal meer "smooth" / soepel zijn/voelen tov tekin.

12. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Vertiming ok, maar boostfuncties gebruik je normaal toch niet in de offroad :$
    Weet dat de meeste buggyrijders er radicaal tegen zijn!!!

Onroad is weer een ander verhaal :D

13. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    tja. soms is het best leuk om op het rechte stuk te kijken hoe je toerental is om dan te kiezen voor een extra turbo/boost bij een bepaald toerental. om toch nog ff aansluiting te vinden bij diegene die voor je rijd ofzoiets.

bij ons word het wel gedaan bij de buggies.

sommige 10,5T lopen harder dan een 8.5T.

als je een vertiming in het gehele toeren gebied heb, dan geeft dat veel warmte en extra verbruik. En je hebt ook de vertiming op de plekken waar je het niet wilt.

een vertiming/boost/turbo whatever in een bepaald toeren gebied geeft veel minder warmte en verbruik. en je kan em plaatsen waar je hem wilt

14. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Waarom? Ik ken de LRP verder niet goed overigens.

15. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    omdat ikzef vind vergeleken met andere 550 motoren de LRP het soepelst aanvoelt. heerlijk vloeiend

wat de mechanische oorzaak is weet i kniet precies. missschien iets minder krachtige magneten.

ik kan alleen aangeven hoe het "voelt"

Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  16. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    De LRP is een 2-pole 550 maar de nieuwe Tekin is een 540 4-pole en bovendien nog niet eens uit. Lijkt me springen naar conclusies dan...
    Een 4-pole isin principe soepeler dan een 2-pole die weer sneller op toeren is. Je moet ze gewoon naast elkaar vergelijken. Ik zag dat je het topic op RCtech al de de gaten hield, daar staan al wat testresultaten tussen de SC4X en de 4-pole. Het is uiteindelijk toch appels met peren vergelijken natuurlijk.

17. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    het is leuk om alle ontwikkelingen op het motor gebied te volgen.
    TY, had in het rctech topic aangegeven dat de 4-pole niet zo lekker werkt met vertiming ( daarom gaan hun tot 20% ).
    dus vraag ik me af wat dan het grote voordeel van een dure tekin 4-pole sensored tov elcheapo 1410 van castle.

het grootste deel van de hobby zal nieteens het verschil merken.
    een 4-pole voelt van zichzelf al soepeler aan tov een non-sensored 2-pole

dus als je volgens Ty, geen gebruik kunt maken van de advanced timing features die op veel regelaars zitten. Zie ik de meerwaarde van hun sensored 4-pole niet tov een non sensored 4-pole

18. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Uit de discussie hieronder kan ik afleiden dat een 2-pole shortcourse motor ook goed gaat werken op mijn nosram regelaar?

De extra power maakt opzich niet zo uit, als hij maar lekker vloeiend optrekt. Ruwe power kan ik op een circuit toch niet beheersen :p.

Zo rij ik met mijn cougar 2wd net evensnel als met de durango 4WD, cougar is vloeien en toch snel, durango was veel aggresiever en daardoor maakte ik veel meer fouten.

19. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Maar het verschil is niet zo groot tussen de z.g. dure sensored 4-pole oplossing en de Castle oplossing. De Tekin 4-pole zal straatwaarde ook niet meer dan 125-130 dollar gaan kosten en de Caslte 1410 zou je met dezelfde MMP rijden die je ook op de Tekin kan aansluiten. Een RX8 voor de Tekin is idd overkill dat zou ik ook niet doen alhoewel het een hele fijne regelaar is. Ik vind hem beter dan de MMP's en de MMM die ik heb.

20. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    is dit een nieuw spur voor de sc10 4x4 of een spur waar al 50 packs 2s lipo door heen zijn gegaan :)

Deel Deze Pagina