De motor die ik heb besteld is de motor die het meeste in de buurt kwam van de motor die de jongens van "flitetest" gebruikten. Hiermee klokten ze iets van 60 miles per hour als ik me niet vergis. De vleugel zelf heb ik inmiddels gemonteerd, met ontvanger en servo's en accu. De koolstofvezel staafjes die heb ik ook in een sneetje gedrukt, hierna het sneetje zelf met een klein beetje hot glue gevuld en je ziet er niks van. Dus zoals Jasper aangeeft kan ik dit ook doen met de LED's, de rode en groene leds komen vanzelfsprekend in de wingtips. de knipperende blauwe ledjes denk ik gewoon ergens in het midden, en dan het optische snoer gewoon voorlangs. Ik val denk ik een beetje in de herhaling. Verder valt me op dat de teksumo, of swift2 of hoe die ook genoemd wordt, erg stevig is. Boven mijn verwachting stevig. Helaas schiet het proces niet echt op omdat ik nu wacht op de motor en LEDs. Morgenmiddag zal ik even een foto'tje posten van hoe het er nu voor staat. Bedankt voor het meedenken
Hij zit deels in elkaar In mijn laatste post zei ik dat ik nog even een foto'tje zou uploaden Vandaag de motor binnengekomen met een propje en een regelaartje. Aangezien dit mijn eerst ARF is ben ik iets onzeker over de montage van de prop. Zit dit goed? Het is dus een pusher dus de prop zit met de draairichting juist geloof ik, hij voelt ook stevig en de propadapter zit ook stevig vast aan het asje. Verder heb ik er een 25a regelaar bij gekregen, doe ik er goed aan om de koelribben vrij te maken?
ziet er goed uit niks van te zeggen! Nu ik de foto's zie wil ik die van mij bouwen ligt helaas bij de douane
Nou ik heb er mee gevlogen, wat een kreng zeg als je geen expo en dual rates hebt ingesteld. Had erg veel up trim nodig. De vliegeigenschappen vielem me zo op zich nog niet eens tegen, lekker snel met de geïnstaleerde motor. Ik heb de draadjes van de motor overlangs gelegd om de wirwar van kabeltjes iets overzichtelijk te houden. Toch had ik het idee dat de setup iets weinig power had. Misschien doordat ik er hoge verwachtingen van had, of misschien vanwege mijn ESC, deze was redelijk heet na 2 korte vluchten (luchttemperatuur 5 graden C). Helaas is de motormount losgebroken, heeft iemand nog tips over hoe ik dit kan fixen? Het gedeelte waar de motor op vast zit (firewall??) is losgebroken van het gedeelte dat aan het vliegtuig zelf vast zit, gewoon epoxy misschien?
Opschuren en dan epoxy erop en klaar, Mocht je niet te vreden zijn met de motor is deze zeker wat HobbyKing R/C Hobby Store : AX 1806N 2500kv Brushless Micro Motor (19g) HobbyKing R/C Hobby Store : TGS Sport 4.75x4.75E Precision propeller Dit gaat oneindig vertikaal omhoog op een 3s 1000mah en snel vind ik hem ook de motor en regelaar worden niet eens warm. Of iets tussen de 2200 en 2600kv 20 tot 45 grams motor met een kleine prop is sowieso fun!
@MeX101 Met name bedankt voor de tip op het schuren en epoxyen. Morgen meteen maar even doen. Ik heb nog wat propjes liggen, en vlieg nu dus met een 1650 k/v met een behoorlijk pitch prop. misschien terug naar een 5x5.5 o.i.d.
Als de regelaar na 2 korte vluchten met dit weer al heet word is een andere prop zeker aan te raden Ik zou alle hoeken van de motormount insmeren met expoxy zo heb ik nog nooit last gehad bij de Swift
Moet ook zeggen dat die lelijk neer kwam, aardig hoge snelheid en de prop stond precies verticaal stil. Plat op het buikje in het zand, anyway morgen meteen even epoxy halen want ik heb de smaak net lekker te pakken. Thanks!
die van mij is nu eindelijk binnen!! vandaag meteen begonnen met bouwen. ging lekker! morgen het soldeerwerk, en dan vliegen! weer moet wel meezitten...
Hee Jasper, Kan soms lang duren, dat wachten op HK. Succes met je bouw, ik heb die van mij helaas al weer in stukken. binnenkort de motormount even epoxyen en dan kan het wel weer hoop ik. Welke motor ga jij trouwens gebruiken?
Gister voor het eerst gevlogen maar het ging niet zon goed als verwacht. Het zwaartepunt lag helemaal niet goed. Er moest nog 90 gram lood in de neus. Nu lijkt alles in orde dus van de week nog maar een keer proberen!!
Jasper, foto'tje? Ik vlieg zelf ook met een erg grote accu. Nu je het zegt is het misschien ook voor mij een goed idee om toch wat gewicht voorin te doen, aangezien hij bij mij ook erg instabiel vloog. Succes ermee
Totaal plaatje: Motor: Onderkant: De tairaps zijn wel slim bedacht, zit lekker stevig. Lipo is makkelijk verwisselbaar. Alleen op de motormount van de swift 2 epp paste de motor gelijk. Ik moest nu extra gaten boren, niet erg ofzo. En het blokje bij de neus vindt ik wel fijn. Raakt de electronica niet snel beschadigd. Verder is het een super stevige vleugel. Op de carbon buisjes die je er zelf in moet lijmen heb ik maar wat glasvezel tape gedaan.
Hee Jasper (en de rest natuurlijk) Leuke foto's. Ik heb zelf mijn epoxy gehaald maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het type ben die met deze kou lekker gaat bouwen, de motivatie is ver te zoeken. Hopen dat die elfstedentocht-manie en de kou over is. Dit draadje zal binnenkort nog wel nieuwe foto's krijgen van mijn herbouwde motormount, iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen? ik heb weinig bouwervaring namelijk. groeten,
Hallo jongens, Mooi topicje! Ikzelf wil ook graag een teksumo, maar dit vleugeltje staat al heel lang in de backorder bij hobbyking.. ik vraag me af waarneer deze eens in stock komt. Zijn er vliegende vleugels die ongeveer hetzelfde zijn, of misschien iemand die weet waar die vleugel ergens anders is te koop? Op hobbyking zijn er veel mensen die met een 3s 2200mah lipo vliegen, en dat kwam mooi uit vanwege de nano tech 2200mah 3s die ik heb voor mijn easystar. Ik ga niet extra lipo's kopen omdat ik net een nieuw lading van deze lipo's heb. Ik heb wel eens gekeken naar een swift (of swift 2), maar die hebben een lichtere lipo nodig dus dat lijkt me niet handig? verder heb ik geen idee of er andere vleugels zijn die een 2200mah 3s aankunnen, iemand tips?
Zo, Eindelijk vandaag mijn teksumo uitgelaten. twee 1800 mah 3s leeggevlogen en later tijdens de schemer nog wat gevlogen met 2 van die kleine fietslampjes erop, toch wat riskant. met de setup (die ik geloof ik voorheen in dit draadje heb gezet) vliegt die tussen de 100 en de 105 km/h. Ik kan niet goed bepalen of dit komt door de propeller die ik gebruik (7x5) of dat dit gewoon de topsnelheid is met een 3s met deze motor. Wel ontzettend leuk om met zo'n wing te vliegen. vliegt zo makkelijk een enorme hoogte, verticaal met nog geen volgas. Leuk ding dus Hebben jullie adviezen voor mij hoe ik wat beter en professioneler verlichting aan kan brengen? Ik heb op hobbyking (tjah.... het is nou eenmaal goedkoop) wat van die LED strips gevonden. High density led strips. Is het bijvoorbeeld mogelijk om deze in een gewenste vorm op het vliegtuig te plakken en dan in serie te solderen op een JST plugje die op de balancekabel van mn accu kan? Of is het zo simpel nog net niet. Als jullie me naar een beginnersdraadje van nightflying kunnen doorsturen stel ik dat ook op prijs.