terugloop van wedstrijdrijders, wat kunnen we daar aan doen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Peter Verkerk, 9 nov 2003.

1. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    toch 'n goed teken... hoewel de vaag is wat hun hier precies aan gaan doen :)

2. U kunt wel zien dat de leveranciers zich hier ook zorgen over maken, De prijs van de motoren is een heet hangijzer, echter ik denk dat serpent hier niet veel aan kan doen.

Bijna alle wedstrijdmotoren komen bij Novarossi vandaan en die bepalen de prijzen.

Om hier wat aan te veranderen zal er druk op Novarrosi moeten worden uitgeoefend.

Er zijn wel andere merken maar die pressteren niet zo goed en de merken die wel aardig meekomen zijn niet veel goedkoper.

Ik ben geen voorstander van een standaard klasse met relatief goedkope motoren omdat dit heel moelijk te contoleren is en waar leg je de grensen.

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik denk dat Serpent heel goed weet hoe veel een motor moet kosten want al jaren kopen ze die in. Zoals ik al eerder heb uitgelegd kan een simpele 5-poorts R&B wel 200 euro kosten wat inweze uit dezelfde fabriek komt en met (bijna ?) dezelfde materialen gemaakt is, alleen de computer die de machines bestuurt heeft een ander programma voor de gaten in de krukas en cylinder.

Als blijkt dat er een vorm van prijsafspraken is is er wel degelijk wat tegen te doen, ik heb dergelijke info al nagevraagd bij de Nma. Wel vind ik dat het een taak van de NOMAC, EFRA of zelfs IFMAR is om hier onderzoek naar te doen want die hebben ook de 16% / 25% nitro als kostenbesparende regel ingevoerd.

Overigens vind momenteel ruim 70% van de ruim 70 stemmers de motoren te duur........

4. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Tja Lars,

Ik ben van mening dat er hier iets te gemakkelijk over dit onderwerp wordt nagedacht aangezien dit onderwerp afhankelijk is van een aantal factoren. Zo moet je denken aan het niveau van rijden, veel mensen willen graag het snelste en beste. Er zijn 3 type rijders in mijn ogen:

1 - De pro's
    2 - Ammateurs
    3 - Recreatieve rijders

Nu hebben alle rijders de neiging om zich op te trekken in de ladder en dat kost nu eenmaal veel geld. De toppers onder ons weten dat RC racen een sport is die je kan vergelijken met bv karten. Deze mannen worden in het algemeen allemaal gesponsord!

Als ik nu kijk wat er in de markt verkrijgbaar is dan zie je dat er zekers wel goede betaalbare motoren zijn, kijk alleen maar eens naar de Fantom motoren (FR12/15).

Het grootste probleem is in mijn ogen dat fabrikanten geen garantie geven over hun producten, en dat is nu juist hetgene dat de Pro's en semi Pro's nodig hebben, vandaar de hoge kostprijs.

Kortom; besef dat je je bezig houd met een Sport en geen Hobby als je competatief rijd. Buiten dit is er de laatste jaren helaas een wildgroei onstaan van rijders, iedereen wil wedstrijden rijden op topniveau! Tja ... en ik denk dat men nou juist dit probeerd de kop in te drukken.

M.vr.gr. Pieter

5.  
  6. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003

Deel Deze Pagina