Het weekend is alweer voorbij
Na de stuurhoorntjes te hebben aangebracht op alle flaps en rols enz... moesten deze nog vastgelijmd worden met 2K lijm.
Wat een probleem leverde dit weer op.........
Het is de eerste keer dat ik dit voorheb, mijn 2K lijm wordt goed bewaard maar heefd afgelopen zomer veel mee geweest naar meetings enz...
en daardoor verschillende temperaturen aangegaan.
Dit is dus niet goed!!!! deze was dus helemaal versuikerd en kan dus niet meer gebruikt worden.
Op naar het volgende dan.
daar de servokabels veel te kort zijn heb je twee opties
1 je koopt verschillende verlengkabels en begint uit te meten of
2 (mijn methode) je koopt kabels op de rol per meter.
deze kan je dan heel gemakkelijk voorzien van servo connectoren en je kunt ze op de juiste lengte afmaken +
je loopt minder risico op uiteenvallen en hebt geen scherpe delen die liggen te rammelen in de romp en vleugels.
Voilla deze nog even borgen met een krimpkous erover luikje dicht en klaar
Daarna ook gelijk de pull pull kabel voor de rudder doorgetrokken wat ook heel goed ging. Het enige wat een beetje langer duurde
was de sleufjes zoeken in de romp om deze vrij te maken van folie.
Voilla de romp is eventjes klaar.
Nu verder met de vleugels.
Hier ook de kabels in trekken met de hulpkoortjes en servokabels maken en servo's monteren.
Ook gelijk even de kabel voorzien voor de verlichting.
Voor de kabels van de flaps en de aillerons gebruik ik er twee verschillende zo zie je direct welke kabel van welke servo is.
Zo dit is ook weer klaar.
alle kabels worden later op de juiste lengte afgemaakt om mooi in te werken in romp.
Ook heb ik dan maar gelijk de kabels van de verlichting vermaakt.
Zoals eerder vermeld was de originele bekabeling veelte stijf en brak die gewoon af alvorens de verpakking te openen.
Dus alles strippen (wel ff opletten dat je de + en - alvorens goed aanduid)
en dan soepele kabel aan solderen.
Ook de stuurmodule heb ik opnieuw gedaan.
Als laatste heb ik dan ook nog even de twee stuur- en bakboord verlichting voorlopig ingewerkt.
Ook eens ff in de oeverkapping gezet maar deze moet in twee gedeeld en afgewerkt worden.
Het weekend is weer veel te snel voorbij, beetje tegenslag met materialen en teveel moeten gaan winkelen voor kleine stukjes.
En telkens vergeet je toch nog wat.
Maar ik heb als het nog nodig moest zijn nog een hele winter dus we gaan gewoon zachtjes verder.
Zolang er maar goed werk geleverd wordt.
En dan nu de foto's..........