The making off the Pilot Rc 122'' (32%) Bellanca Decathlon EP

Ik heb dat probleem ook gehad en ben op een gegeven moment gewoon aan de gang gegaan.
Later heb ik het een en ander anders moeten doen want in een keer perfect lukt bij het electro volgens mij niet.:)

verstuurd met mijn smartphone
 
Die sleep koppeling die op de foto staat is hoop ik voor in een zwever?

su9e3uha.jpg




HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die sleep koppeling die op de foto staat is hoop ik voor in een zwever?




HD

nee hoor die komt in de bellanca.
dit wordt al enkele jaren,gebruikt bij verschillende slepers bij biggs. 4jaar geleden gebruikte ik die ook in mijn slepers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee hoor die komt in de bellanca.
dit wordt al enkele jaren,gebruikt bij verschillende slepers bij biggs. 4jaar geleden gebruikte ik die ook in mijn slepers


Ken ook verhalen van slecht lossen onder belasting.

Zelf zou ik deze nooit in een sleper gebruiken.


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ken ook verhalen van slecht lossen onder belasting.

Zelf zou ik deze nooit in een sleper gebruiken.


HD

dat is in principe onmogelijk met dit type sleephaak. Daar deze enkel wordt gesloten gehouden door een as in rchre lijn te zetten,met een servo. Eens die rechte lijn amper wordt onderbroken wordt er direct ontkoppeld door de belasting op de haak zelf daardoor opent deze zo gemakkelijk dat er haast niet van faling kan gesproken worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is in principe onmogelijk met dit type sleephaak. Daar deze enkel wordt gesloten gehouden door een as in rchre lijn te zetten,met een servo. Eens die rechte lijn amper wordt onderbroken wordt er direct ontkoppeld door de belasting op de haak zelf daardoor opent deze zo gemakkelijk dat er haast niet van faling kan gesproken worden


Oké maar als er iets in valt met de sleeplijn bevestigen dat kan de boel blokkeren.
En ik vind zelf dat ze lastiger aan te koppelen zijn dan die ik gebruik.

Maar gelukkig heeft ieder zijn eigen ding anders vloog iedereen met een balenca.

Maar blijf dit zeker volgen


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tprobleem is dat je voor dit type sleephaak een sterke servo nodig hebt
in princype werkt het systeem dat ik gebruik zelfs met een standaard servo van amper 3kg of zo

Daar heb je gelijk in. Ik gebruik een 9 kilo servo en die lost met 35 kilo trekkracht aan de koppeling. Servo hevel gaatje zit 5 mm van hart servo af en heb 120-120% uitslag nodig om presies te kunnen lossen

Erik


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
idd dat zou kunnen voorvallen maar ik denk dat elk systeem wel zen voor en nadelen heefd.

Oeff idd daaraan zie je dat hé en de vraag is ook hoelang zo'n servo meegaat bij die zware belasting.
mijne moet enkel uit zen rechte lijn gaan en dat vraagt geen kracht.
Ach ja er zijn zovele systemen.
dit systeem ken ik van vroeger en was daar zeer tevreden over vandaar terug de keuze die te gebruiken
 
Weer een stapje verder

Vandaag eindelijk nog eens wat kunnen werken aan de decathlon.

We hebben een montageplaat gemaakt voor de Emcotec Safetyswitch en regelaar.

Dan voor deze twee alu U-profielen gelijmd onder het motorschot deze zal later nog wat verstevigd worden.

Ook voorlopig de motor en prop even gemonteerd en deze is perfect uitgelijnd.
Het komt ook zeer mooi uit met de motorkap als deze gemonteerd is.
Ook dit zal in een later stadion nog versterkt worden.

Maar eerst voorlopig alles uitpassen , uitmeten en provisoir monteren om te zien of alles goed uitkomt.

Maar wat is die motor en prop GROOT!!!!!!!!

De montageplaat met regelaar en safetypowerswitch zitten mooi op zen plaats en zullen zo de nodige koeling verkrijgen.
Enkel nog iets voorzien om deze te locken zodat ze er tijdens de vlucht niet uit kan.
Ook wordt deze goed gekoeld doordat de lucht er langs het gat in de motorkap in kan en langs achteren onderaan weer uit kan.
Deze ruimte is eigenlijk de ruimte waar de uitlaten bij een benzine versie geplaatst worden vandaar er vanonder gaten in voorzien zijn.


Op naar het volgende nu, morgen nog een dagje thuis dus ik hoop nog wat te kunnen doen. Het soldeerwerk is voor het laatste want dat doe ik niet alleen.

aak.JPG


lcp6.jpg


u5vw.jpg


xl3c.JPG


ucp0.jpg


ne4s.jpg


hgw0.jpg


q2pt.jpg


jxb6.jpg


lkmo.jpg


hgzk.jpg


j6p0.jpg


tl9y.jpg


i6ef.jpg


d1d5.jpg


vy3y.jpg


nbx9.jpg


mivx.jpg


2sci.jpg


v33h.jpg


jtp.JPG
 
Ferm, ferm... een aanwinst van formaat. En wa ne moteur. Ge zijt goe bezig.

Heligroeten,

Nick

Ja maar moest mijn auto nu net iets groter zijn had ik toch nog voor een maatje groter gegaan daar het qua budget niet veel duurder zou uitgekomen zijn en toch nog 70 cm meer span had geweest!!!
Maar deze is ideaal om er terug in te komen hé.
 
vraagje welke schakelaar ga je gebruiken een je emcotec SPS?
toevallig die van af de zender te bedienen is?

erik

Hey erik, nee niet vanop dezender.
Erzit een magneetcontact bij die ik pas zal ontkoppelen als het toestel op de piste zal staan.
Want een schakelaar is ook snel per ongeluk omgeduwd en uiteindelijk gaat het wel om de veiligheid' vandaar de magneetschakeling
@ dafke, ja thx
 
Back
Top