Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Heb twee van deze jongens besteld, Hobbycity Online R/C Hobby Store : Hobbyking Wireless Battery Tracker w/ Free Battery 869Mhz $29.99 als het maar enigszins werkt dan is het een erg praktisch apparaatje;)

Dat is een verrektes leuk ding zeg !
Het hoeft natuurlijk geen uitleg dat dit alleen gaat werken bij lipo's waarbij de spanning geleidelijk daalt. Dit zal dus niet gaan werken bij bijvoorbeeld SLS lipo's van Stefans lipo shop, omdat die , zoals bekend hun spanning heel erg goed constant hoog houden en dan plotseling zeer snel dalen. Het verloop lijkt op de oeroude nicad cel. Als je dus wacht totdat de cel 3.6 heeft bereikt en je moet dan nog landen bestaat de kans dat je ta laat bent en de lipo onherstelbaar beschadigd.

Ik geef dan liever de voorkeur aan een MUI sensor van het Jeti Duplex 2.4 systeem (= bi-directioneel ! ) , echter alleen te gebruiken in combinatie met het systeem natuurlijk. Want die sensor registreert de werkelijk verbruikte stroom en kan een alarm aansturen naar de zendmodule zodat je precies weet of je bv. 3000mAh of 4000mAh hebt verbruikt, da's pas veilig !
Voor meer informatie , zie deze links :
Duplex 2,4 GHz » M??icí sensory : JETI model s.r.o.

http://www.jetimodel.cz/data_downloads/15/mui_en.pdf

Er zijn al sensoren van 0-60V / 150A

Bas

Had het al gezien van Jeti Bas, echt een mooi systeem maar we gaan niet van Fasst af dus voor mij niet bruikbaar.

En we moeten natuurlijk niet vergeten dat dit systeem maar €25,00 p.st. incl. verzending kost, dus zoals ik al zij als het maar enigszins bruikbaar is dan..................

Mario

Mario, heb je trouwens wel de sensorconnector goed in de stabi unit zitten? Zie op de henseleit section dat er al een aantal de grond gekust hebben vanwege een loskomende sensorkabel. Op de foto's die ik het laatst gezien heb van de rigid had je hem gewoon erin geprikt. Dat is zeker niet te vertrouwen.

Ook de patch kabeltjes willen snel uit de unit komen. Beetje met een lijm pistool kan ook geen kwaad dan.

Hoe warm worden je G3 packs nu gem. na een vlucht?

Mario, heb je trouwens wel de sensorconnector goed in de stabi unit zitten? Zie op de henseleit section dat er al een aantal de grond gekust hebben vanwege een loskomende sensorkabel. Op de foto's die ik het laatst gezien heb van de rigid had je hem gewoon erin geprikt. Dat is zeker niet te vertrouwen.

Ook de patch kabeltjes willen snel uit de unit komen. Beetje met een lijm pistool kan ook geen kwaad dan.

Hoe warm worden je G3 packs nu gem. na een vlucht?

Dan heb je niet goed genoeg gekeken Bart, sensor stekker zit vast met smeltlijm;)

G3 lipo's worden niet meer als handwarm, denk zo'n 35 graden.

Vandaag het originele extra lager voor de Pyro ontvangen:)

Zoals van Henseleit gewend ziet het er weer perfect uit.

Hoop mensen zeggen en denken dat Henseleit duur is, maar ik zou zeggen kijk even goed naar de foto's en realiseer je dan dat dit compleet maar €18,00 kost, dus het CNC alu blok A1 lager 2 pas-ringen en 3 stuks m4 bouten;)

P6241940.jpg

P6241941.jpg

P6241942.jpg

P6241943.jpg

P6241945.jpg

3 schroefjes, stukje wat je as ondersteunt, thats it. Alleen bestaat het nu uit 1 stuk en is het wat zwaarder.

No offence.

In mijn ogen beter: uit èèn stuk is stabiel....Uit vier stukjes... minder stabiel!!
Maar wie zal daar ooit bewijzen voor leveren?
Vooral als de binnendiameter van de afstandsbusjes te groot is voor de boutjes welke er doorheen gaan.
Dan gaat de flex van deze boutjes zeker doorwerken.
Bij alles uit èèn geheel zal dit minder zijn.

Als je naar het bedrag kijkt wat je betaald voor dit onderdeel.
Is het zelf maken vele malen duurder en minder mooi.

Of je moet als hobby een 5 axis freesbankje hebben, maar dan is het nog steeds duurder voor een product.

het bekende bla...bla... progje Cad invoeren ,inspannen materiaal en het weer schoonmaken van je machientje.

Soms is kopen, goedkoper dan zelf maken , maar voor sommige mensen geldt: zelf maken geeft de voorkeur.(dat heet modelhobby)

Ik laat het effe hierbij!

En het blijft een mooie en zeker een goede mechanisch ontwikkelde hely.

greetz Richard

Ik wil toch nog èèn opmerking plaatsen.
Ik denk dat Jan de motormount wel opnieuw gaat ontwikkelen.
Alles in èèn.(uit èèn stuk met het derde lager)zonder de drie boutjes.
derde lager kan je ook van onderen indrukken en met klein boutje zekeren.

We zullen het wel zien.

Gr. Richard

Back