Three Dee RIGID van Jan Henseleit

De spanning van deze lipo's schijnen ook erg hoog te zijn + een 4x hogere levensduur bij een zelfde belasting tov een huidige generatie lipo, en leverbaar vanuit Nederland;)
 
Eerst zien dan geloven met die lipo's. En met 5C laden... Welke lader/voeding trekt dat nou?

Mario, PB me maar over die XLE ;)

Trouwens, denk dat je nog een gram of 5 eraf kunt snoepen... Kijk eens naar die servo's. Je gebruikt maar 1 armpje he ;) Rubbertjes kun je ook weg laten ;)

Laat staan die ferrietkernen, dat is gewoon pure marketing :p

Voor de mensen die denken dat ik dat laatste serieus bedoel:worship::-D
 
Laatst bewerkt:
Eerst zien dan geloven met die lipo's. En met 5C laden... Welke lader/voeding trekt dat nou?

2C is voor mij voldoende, maar dan zit je dus zwaar onder de max van 5C wat de levensduur nog meer ten goede komt;)

Mario, PB me maar over die XLE ;)

Van de winter ben je de eerste;)



Laat staan die ferrietkernen, dat is gewoon pure marketing :p

Is voor de 35Mhz pure noodzaak!! maar voor 2.4Ghz totaal overbodig.
 
Wel leuk die vermogenstabellen trouwens.

Wel in gedachten houden dat het vermogen gemeten wordt bij de regelaar en niet als effectief vermogen. Van 7 kW blijft misschien 4kW effectief over.
 
Wat me nu opvalt is dat 1 van de Rigid's zijn staart aan de "verkeerde" kant heeft zitten net als de meeste MA heli's. Kan je aan Jan vragen of hij of zijn team hier nog verschillen in merkt?
 
laurens , die is gewoon linksdraaiend in zn geheel.
je kunt de one way en het staart stuk omdraaien . dus zonder andere onderdelen .
 
Aangezien alles lekker koel blijft denk ik dat er wel wat meer overblijft als 4KW, zou betekenen dat je 3KW in warmte omzet, enig idee hoeveel warmte dat is;)

Wel leuk die vermogenstabellen trouwens.

Wel in gedachten houden dat het vermogen gemeten wordt bij de regelaar en niet als effectief vermogen. Van 7 kW blijft misschien 4kW effectief over.
 
Aangezien alles lekker koel blijft denk ik dat er wel wat meer overblijft als 4KW, zou betekenen dat je 3KW in warmte omzet, enig idee hoeveel warmte dat is;)

Is niet alleen warmte. Was laatst een groot topic over op helifreak, zal het eens opzoeken. Valt dan best mee als je alles terugrekend naar het uiteindelijke vermogen. Hoe meer W hoe minder er overbleef. Bij vermogens rond de 6 a 8 kW ging er soms wel 40% 'verloren'.
 
:(:(:(

Vanwege een tolerantie probleem van een toeleverancier gaat eind april niet gered worden.
Zo als het er nu voor staat wordt het week 20 op zijn vroegst.
 
iets met lager had ik gelezen toch?
had ie soms per ongeluk align lagers binnengekregen :]
iig wel goed dat het nu aan het licht komt
 
Inderdaad beter zo en ook goed om te weten dat ondanks de druk Jan er nog steeds boven op zit, kan me nog herinneren dat de kleine MP uitgeleverd was met een slecht lager op de tuimelschijf, dat lager is toen bij verschillende heli's spontaan vastgelopen tijden het vliegen, ja daar wordt je ook niet vrolijk van.

Had hem graag bij me gehad volgende week op de D3D meeting, maar moeten er gewoon nog twee weken bij tikken nu.
 
Lees net een bericht van Jan Henseleit zelf op rc-heli.de.

Het zijn dus niet lagers die het probleem vormen,

De rvs tube's voor de staart aandrijving zijn 1:100mm te dik waardoor deze niet in de drie ondersteunende lagers passen van de tailboom, vanwege de geringe wanddikte van 0.3mm is deze niet op de lager maat van 5x11x4mm aan te passen, deze precisie getrokken rvs tube's hebben een levertijd van tot een half jaar!! en omdat wachten hierop geen optie is gaat Jan nu verloop busjes draaien voor lagers van 6x13x5 (300 stuks voor de eerste batch) ook moeten alle lagers die al geplaatst waren in de houders gedemonteerd en vervangen worden.

Het tweede probleem is dat het (door derde geleverde) Delrin tandwiel voor in de tailboom een 8mm gat heeft wat niet exact in het midden is geboord,
hij gaat deze na frezen op 10mm en voorzien van een verloop bus van 8 naar 10mm.

Gr,

Mario
 
Erg veel geklungel voor een Duitser! Als het uiteindelijk allemaal maar lekker loopt is het natuurlijk geen probleem. Wel opvallend...
 
Daar gaat je gewicht van 4300gram.......

Nog een paar van die tegenvallers en hij weegt 5000gr :mad:

Nee gekheid, die paar nanogram zullen het niet de das omdoen, wel ontzettend jammer dat je nog langer moet wachten. Mocht je weer slapen over twee weken: de pakketboer maakt je wel wakker.
Ik zal mijn nieuwe wel meenemen: heeft een ieder in iedergeval iets te bekijken.....

Groet
Steven
 
Back
Top