Three Dee RIGID van Jan Henseleit

dat gaat je dit jaar niet lukken dan , e bay mss uitgezonderd .
vanwaar dat cy hierbij aanwezig is eigenlijk , marketing ofzo ? of om zn mening te horen ?

Heb ook geen concrete plannen heb voorlopig genoeg helies, eerst maar eens zien dat ik de 600 FBL (V4) goed aan het vliegen krijg met de Kasama kop > 3DX is exit, wat een zooi.
 
waarom niet gewoon een kop met Flybar? Een paar jaar geleden vlogen de Szabo's daar nog mee en toen deden ze ook al meer dan wie dan ook op dit forum kan of ooit zal kunnen..
 
Ja gadgets zijn altijd leuk, ben ik niet anders in hoor, maar als het je alleen maar frustratie oplevert ('3dfx shit')...
 
Dat heeft er geloof ik niet zoveel mee te maken Henri.
De 3D master van 2008 bijv. vloog en vliegt ook nog steeds met een flybar.
Het is gewoon nieuwe techniek die men graag uitprobeert of vliegt, en op sommige vlakken wel het een en ander efficienter maakt.
De rigid, waar het in dit topic over gaat, is min of meer ontwikkeld met dit systeem standaard aan boord, vandaar.

Grt,
Eric
 
waarom niet gewoon een kop met Flybar? Een paar jaar geleden vlogen de Szabo's daar nog mee en toen deden ze ook al meer dan wie dan ook op dit forum kan of ooit zal kunnen..


Volgens mij heb je ook net een nieuwe Wind S 110E gekocht, wat was de rede ook al weer;)
 
Heb ook geen concrete plannen heb voorlopig genoeg helies, eerst maar eens zien dat ik de 600 FBL (V4) goed aan het vliegen krijg met de Kasama kop > 3DX is exit, wat een zooi.

Als je kop mechanisch klopt, is het echt een eitje.

En de nieuwe stabi 'maakt' grotendeels de rigid tot wat hij is. Verschil in Vmax voorwaarts tussen bijv de NT, XL en Rigid is minimaal ( als ze allemaal stabi zouden hebben )
 
Volgens mij heb je ook net een nieuwe Wind S 110E gekocht, wat was de rede ook al weer;)

Beetje nonsenseopmerking, ik had geen toestel, dus daarom. Dat is iets anders dan iets wat prima werkt vervangen door iets anders wat je alleen maar gezeik kan opleveren.

@EricW: dit topic gaat idd over de Rigid, maar daar had hij het niet over.

Tot zover, want dit gaat idd wel over de Rigid :)
 
Ik vraag me af of deze machine ook gewoon lekker rustig en STABIEL vliegt? Is het ook een machine voor een starter bijvoorbeeld? Ik weet van de peddelkop met het MFS systeem dat hij standaard nogal zenuwachtig is, zeer strak, maar niet bepaald rustig en stabiel.
Heeft iemand ervaring met de Rigid tijdens rustig rondtokkelen, en af en toe eens heerlijk racen?

Greetz, Aldert
 
nou aldert , ik heb 2 henseleits met mfs . dat ze niet stabiel zouden zijn heb ik al vaker gelezen , maar zelf niet zo ervaren .
wat ik me wel kan indenken , is dat hij als minder strak wordt ervaren indien je met 1300 rpm hoovert , iets wat je niet kunt proberen bij een ander merk [mss vario dan]
maar bij normale headspeeds kan ik me er niets bij voorstellen.
ik kan hem zelfs beginners aanraden [vlieggewijs dan , zou zonde zijn mbt het risico natuurlijk]
mvg ferry
 
Ik vraag me af of deze machine ook gewoon lekker rustig en STABIEL vliegt? Is het ook een machine voor een starter bijvoorbeeld? Ik weet van de peddelkop met het MFS systeem dat hij standaard nogal zenuwachtig is, zeer strak, maar niet bepaald rustig en stabiel.
Heeft iemand ervaring met de Rigid tijdens rustig rondtokkelen, en af en toe eens heerlijk racen?

Greetz, Aldert

Bij een rigid systeem heb je juist de vrijheid om er een mak lammetje van te maken of een zeer scherp en agressief vliegende heli die alleen door zeer geoefende piloten bestuurbaar is.

Bij de Vstabi kan je in totaal 4 banken instellen die totaal verschillend kunnen zijn, of te wel 4 totaal verschillende karakters inflight schakelbaar.
 
Ik vraag me af of deze machine ook gewoon lekker rustig en STABIEL vliegt? Is het ook een machine voor een starter bijvoorbeeld? Ik weet van de peddelkop met het MFS systeem dat hij standaard nogal zenuwachtig is, zeer strak, maar niet bepaald rustig en stabiel.
Heeft iemand ervaring met de Rigid tijdens rustig rondtokkelen, en af en toe eens heerlijk racen?

Greetz, Aldert

Elke 90'er is stabiel. Voor zover je zoiets stabiel kunt noemen. Het MFS systeem vloog ontzettend relax met 1300 toeren.

Met stabi kun je het nog iets stabieler maken, of agressiever ;) Denk dat het probleem bij henseleits vooral zit in zichtbaarheid en gevoeligheid voor wind. Een trex600 is minder gevoelig voor zijwaardse wind (in voorwaartse vlucht) dan bijv een XL of NT.
 
waarom niet gewoon een kop met Flybar? Een paar jaar geleden vlogen de Szabo's daar nog mee en toen deden ze ook al meer dan wie dan ook op dit forum kan of ooit zal kunnen..

Met alle respect Henri, maar in Nederland en Belgie vliegen een aantal piloten die stukken beter zijn dan de Szabo's. Die jongens kunnen zeker mooi vliegen, maar het is meer spectaculair dan inhoudelijk goed.
 
Doe maar mee met dutch 3d...........! (rijmt ook nog, mooie slogan dus)

Dan ga je ze van zelf zien en kun je je ook zelf eens meten met hun.

Steven
 
Back
Top