thunder tiger MTA-4 s28

• Topicstarter Topicstarter Jtje
  • Startdatum Startdatum
hallo,
weet iemand van jullie of dat de pro S28 motor van de mta nog in Beldië te koop is?
Alvast bedankt

Gtrz...

Rry zei:
Kheb mijn Thundertiger nog meer even en heb dus nog niet veel ervaring met nitro rc's dus heb ik nog een paar vragen:

Welke onderdelen gaan vaak stuk (slijtage)?
Wat moet ik doen om mijn auto goed te onderhouden?

Alle informatie is welkom :wink:
Alvast bedankt!

Grtz

Je moet er ook goed opletten dat je alle schroefjes controleert, anders trillen dingen los, raak je die schroefjes kwijt, als er aan 1 kant de schroefjes eruit trillen worden ze aan de andere kant overbelast, etc.
Ook de schroefjes waarmee het blokje vast zit moet je goed controleren!
Dat betekent dus ook het hoofdtandwiel op het motortandwiel, daar moet je een papiertje tussendoor halen en dan moet hij mooi gekartelt zijn, en toch soepel lopen.
Je moet ook de slipkoppeling controleren of die wel goed staat, anders slijt die helemaal door (heb ik nu.. :? ).

Er zijn nog vele meer dingen maar dit zijn de dingen waar ik tot nu toe last van heb gehad, en ik vind het toch echt niet nodig dat jou dit ook overkomt! :wink:

eh, ward walks on nitro, als je ervaring hebt met een mta, waarom staat er dan onderaan je bericht dat je een savage 25 heb? kwil niet zeuren hoor, maaar een mta is om trots op te zijn:P

Ik heb met deze auto geen ervaring, maar dit gaat toch over (offroad) nitro auto's algemeen, een vraag maar je in het algemeen op moet letten..? :?
Nou dan zijn dat dingen waar hij op kan letten... :)

Hallo,
Ik heb gisteren even met mij mta gereden maar na de rit zag ik dat het gaatje op de transmission open was.
Waarschijnlijk is er zand in gegaan, kan dit veel kwaad of is het niet erg?
En nu heb ik het veertje rond het stangetje van de rem vervangen door een hard buisje zodat hij
direct remt maar kan dit veel kwaad of snellere slijtages?
Foto's:

x1pglip38xxbl2ybfsfkrlcyk1.jpg

x1pglip38xxbl2ybfsfkrlcbi4.jpg

Grtz..

ik weet het niet zeker hoor...
maar volgens mij moet je die gearbox wel even openmaken en het zand eruit halen
anders slijten de tandwielen veel sneller
vergeet dan niet weer te smeren als het gesmeerd was
en over die rem... geen idee...

Het veertje van de rem kan je beter vervangen door een stukje brandstofslang. Het lijkt wel of dat er al op zit, maar jij noemt een hard buisje? In dat geval zou ik het vervangen door brandstofslang, dat is beter voor je servo.

ja het is een hard buisje zoals dat van de antenne maar dan zal ik het vervangen door een stukje
brandstofslang ik dacht al dat het niet goed was dat hij plots remt

Grtzz...

Kan ik de transmisson gearbox zomaar uit elkaar halen en weer in elkaar zetten of is het niet aan te raden?

Grtz....

hey als ik mijn mta4 .21 zo een 8.3 cc blok zet, wat gaat er dan snel kaduuk?
en heeft iemand ervaring met het 2 tankjes monteren?
ik heb zin om het te verbouwen(6)

ik heb een .21 motor dus 3.5cc erop zitten, en naar mijn komt ie wat tekort.
kan dat kloppen? en als ik er iets van 5 of 6cc op wil zetten, welke motoren zijn ervoor geschikt?

Zoek even in het Savage topic. Een .26 .28 of .32 zal een sterke vermogenswinst geven. Een .21 (3.5cc) is tegenwoordig inderdaad wat onder de maat op een MT.

Goede motoren zijn:

- Picco .26
- Picco .28
- LRP .28
- RB TM728

Let je wat meer op budget kan je ook naar Force motoren kijken. Presteren lang niet slecht en zijn zo'n 100 euro goedkoper als bovenstaande motoren. Prestaties zijn wel iets minder natuurlijk.

ja maar .28 is 4,6cc, als ik nou echt een krachtig ding erop wil, zo ik graag een 5cc ofzo erop willen.
die zijn er wel wat minder, maar welke zijn er dan wel?

Neem van mij aan dat een .28 echt wel genoeg power heeft. De Thunder Tiger .21 is maar een mild motortje en een beetje kwaliteit .28 motor rijdt rondjes op zijn achterwielen (?) om de standaard gemotoriseerde MT.
Motoren van 5 cc of meer bestaan wel, de Force .32 bijvoorbeeld. Dat is dan nog een goede optie, maar alle andere motoren boven de 5cc zijn vaak omgebouwde vliegtuig of heli motoren en zijn weinig tot niet krachtiger dan een hoogtoerige automotor.

Back