transmissie of slipperclutch traxxas rustler vxl

hallo beste lezers !

ik heb een rustler vxl die inmiddels 2 jaar oud is maar nu maakt die een zeer hard piepend geluid wat waarschijnlijk de slipperclutch is maar ik heb de pads veer moer en het dunne pinnetje door de as die uit de transmissie komt al vervangen mijn vraag is wat zorgt er voor dit afschuwelijke geluid ?

ik heb dit al 1 keer eerder gehad maar toen is het na wat kloten met de slipper en het afstellen daarvan is weg gegaan maar na letterlijk 1 week prutsen nog niks :( hopelijk weten jullie hier een oplossing op

mvg stefano
 
Enige oplossing is alles stap voor stap nalopen...
Beginnen bij de slipper en als dat het niet oplost de transmissie open schroeven en na gaan lopen.

Dit is typisch zo iets wat je niet op afstand op kan lossen...
 
Kapot diff, waardoor deze slipt?

Inderdaad zou je de moer helemaal vast kunnen draaien, en dan voorzichtig een rondje rijden, maar wat het dan zou kunnen zijn weet ik ook niet?
En anders alles los halen, lagers na kijken, tandwielen, in het vet zetten etc.
 
oké bedankt voor de reacties de spur ziet er inderdaad een beetje versleten uit de niet heel erg maar een beetje dus ik denk dat het hier aan ligt ik laat nog van me horen

mvg stefano
 
Kijk goed naar de tandjes van de spur. Zijn die een stuk afgesleten? --> nieuwe spur, dat zal moeten helpen.
Dit had ik ook in zwitserland met de rustler. Naar hoog geluid, wat de pinion en spur zijn.
Doordat de pinion te ver van de spur heeft gestaan, is de spur kaal gemaakt, daardoor gaat deze krijsen.

Anders slipperclutch helemaal vastdraaien en kijken of dat helpt.

Diff zal het wel niet zijn, die transmissie van de traxxas 2wd serie is zeer goed!
 
de spur is idd erg versleten ik heb de onderdelen van de slipperclutch allemaal vervangen je kan ook zien dat wanneer de auto stil staat en je je voet ervoor zet dat de pinion tegen de spur aandraait dit zorgt voor het piepende geluid bedankt voor jullie hulp

mvg stefano
 
Wat bedoel je met het stuk wat ik dik gedrukt heb?
Dat de gearmesh ( de afstand tussen de tandwielen ) te strak was?


de spur is idd erg versleten ik heb de onderdelen van de slipperclutch allemaal vervangen je kan ook zien dat wanneer de auto stil staat en je je voet ervoor zet dat de pinion tegen de spur aandraait dit zorgt voor het piepende geluid bedankt voor jullie hulp

mvg stefano
 
de spur draait niet mee omdat de tanden te ver weg zijn gesleten de gearmesch was niet goed daarom is de spur ook versleten hij was idd te strak dit kwam doordat de 2 schroefjes die de motor op zn plek houden een beetje los zaten tijdens het rijden is de pinion te dicht bij de spur gekomen en vervolgens is die dus gestript

ik bestel zo wel 3 reserve spurs voor de zekerheid dan kan ik weer lekker bashen
 
Te ver af. Een spur stript als de pinion de spur alleen op het puntje van de tanden raakt, waardoor minder contactoppervlak en slijten de puntjes heel snel

Voortaan even met een papiertje tussen de pinion en spur, pinion tegen het papiertje en spur aandrukken. Dan de schroefjes vastdraaien en klaar is kees
 
Regel een stalen spur, de kunststof spurs staan erom bekend snel te strippen.
 
Dan verleg je het breekpunt naar een duurder/moeilijker te vervangen onderdeel?
Ik gebruik alleen plastic spurs, en dat werkt perfect als je de mesh goed hebt?
En ze zijn ook stiller.
 
Dit is een best oud topic :D

een originele nieuwe rustler vxl kan al op 3s.
In de handleiding staat dit ook, en achterin zit ergens een tabel met welke tandwielen je kunt gebruiken.
Is het een oude, moet je even de handleidingen van de regelaar opzoeken.
de regelaar is bepalend.

Als je wilt weten welke tandwielen je kunt pakken, download je die handleiding, en zoek je even het artikelnummer op van dat tandwiel.
vrij makkelijk te vinden allemaal, het is alleen ff 2 tellen werk

staal is vaak niet perse beter.
afstelling wel..
 
Back
Top