Traxxas Rustler VXL 2015 met TSM

Discussie in 'Electro auto's' gestart door benster1, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Je zou zeggen dat de lagers draaien binnenin en niet de buitenkant van de lagers ruimte krijgt. Ga voor alu inderdaad. Maar pas met kerst. Heb nu wel even genoeg aan traxxas gespekt. Strc heeft ze en traxxas zelf ook zag ik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. roadrad

    roadrad

    Lid geworden:
    7 nov 2015
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Alkmaar
    Dat is wel de bedoeling van lagers....lopen ze nog wel soepel?
     
  3. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Ja ze lopen prima en draaien goed. Er zit gewoon ruimte tussen de buitenkant van het lager en de binnenkant van de carrier. Wielen gaan dan slingeren.
    Snap het ook niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. roadrad

    roadrad

    Lid geworden:
    7 nov 2015
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Alkmaar
    Weird shit.....
     
  5. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Mijn probleem is de teflon ringen trx1985. De binnenkant in versleten. Zal er even nieuwe inzetten vd week.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Heb er nu even m5 ringetjes op gedaan werkt ook goed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Het kan ook zijn dat ze op de een of andere manier heet zijn geworden.
     
  8. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Zal er even op letten vanaf nu.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    De teflon ringetjes zitten er niet voor niets. M5 is ijzer op ijzer en geen succes. 2 lagers stuk
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.813
    Locatie:
    Sassenheim
    Metaal op metaal bedoel je. ijze is geen breed begrip.
    Ik kan je zeggen dat daar niet een lager van kapot gaat tenzij er geen speling meer is en de boel opgeknoopt wordt. Die teflon shims hebben een vervormingsfactor en zullen zich aanpassen als ze te strak zitten.
     
  11. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Wel toevallig dan...
    De 2 achterste lagers waar ik m5 ringetjes had gedaan ipv teflon zijn kapot gedraaid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.813
    Locatie:
    Sassenheim
    Toeval.... lagers in ons soort RC auto's gaan nu eenmaal kapot, zeker in de offroad modellen. Moet je ook niet proberen een andere reden achter te zoeken dan alleen vuil in het lager.Gewoon zorgen dat je er wat op voorraad hebt, op ebay kan je ze al voor minder dan een euro per stuk vinden (5x10x4 lagers?)
     
  13. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Inderdaad. Heb er 100 besteld dus kan ff knalle..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.813
    Locatie:
    Sassenheim
    Over lagers zijn de meningen verdeeld. In de offroad zijn de meeste het over eens dat een goedkoop lager de beste investering is tov een duur (ceramisch) lahger. Op de lange duur met regelmatig vervangen is een goedkoop lager gewoon goedkoper en de auto rolt er echt niet minder door.

    Maar 100, laatst voor 30 cent per stuk gezien bij 100 stuks.
     
  15. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Zou je de rubber sealed lagers nog extra kunnen/moeten smeren?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.813
    Locatie:
    Sassenheim
    Lagers komen al gesmeerd. Meestal met een druppel vet en sommige RC lagers met een druppel olie, ga er maar van uit dat hier iets van vet in zit.

    Die rubber schildjes wip je er zo uit, dan kan je het lager uitspoelen en weer geöliëd of gevet in elkaar zetten. Ik zelf heb een TeamTitan trilbakje welke ik met WD40 vul en de lagers met schildjes er nog op in gooi. Door het trillen trilt het meeste vuil er wel uit en de WD40 trekt wel door het lager heen. WD40 ken een reinigende en een smerende functie, dus ideaal.



    Een tipje....
    Bij een wiellagerblok ziten er altijd 2 lagers tegenover elkaar. Omdat de ruimte er tussen redelijk afgesloten is kan je de schildjes aan de binnenkant weg laten. Dat is makkelijker schoonmaken en smeren. Hoeft niet maar dan wel de tip als je een schildje aan de buitenkant beschadigd, gewoon het lager omdraaien.
     
  17. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
    Ik heb vanmiddag alle lagers die nog goed waren open gemaakt en ingespoten met teflonspray. Kijken hoe dat gaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Tilburg
    Heb laatst lagers die niet te verwijderen zijn (zitten tussen een deel en een geperst kraagbusje geklemd) met smeerolie behandeld. Paar flinke druppels op de schildjes laten vallen en een paar uur laten intrekken en af en toe het lager gedraaid. Niet perfect maar 90% van het probleem is opgelost.
     
    benster1 vindt dit leuk.
  19. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Mannen! Ik wil een servo op voorraad leggen voor als de traxxas 2075 er ooit mee stopt.
    Nu zag ik de HiTec 5646 waterproof op internet. Wat ik mij afvraag is er staat 2s lipo compatible betekend dit dat ie niet op 3s lipo kan ofzo? Lijkt me niet maar mss kan iemand mij dat uitleggen.

    Groet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.813
    Locatie:
    Sassenheim
    Electromodellen hebben een BEC in de regelaar die de spanning voor ontvanger en servo op een 5 tot 6 volt houdt.

    Voor brandstofmodellen wordt er geen gebruik van een BEC gemaakt, daar begint LiPo als ontvangeraccu een standaard te worden. Voorheen moest je een een regulator gebruiken om de 7.4v terug te brengen naar 6v maar met de huidige servo's die tot 2S kunnen werken als ook de ontvangers die vaak tot een 9v gespecificeerd zijn is dat niet meer nodig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina