Traxxas Rustler VXL 2015 met TSM

Discussie in 'Electro auto's' gestart door benster1, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Update. Na 2 lipos kreeg ik een luide tik in de gearcover. Blijkt dus dat het 19t pinion niet goed pakt. Even het originele 25t van traxxas zelf erin gedaan en weg luide tik. Gelukkig heb ik gister een 21t van traxxas merk binnen gekregen die ik morgen ga monteren. Er zit dus wel degelijk verschil in chinees merkloos 48 pitch en traxxas merk 48 pitch. Goedkoop is duurkoop blijkbaar. Je ziet ook dat die traxxas pinion veel lekker in de tandjes van de spur valt.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Mijn traxxas pinion paste toen ook niet in mijn Himoto. Maar volgens mij heb ik al eens gezegd dat je Himoto pinion niet op je rustler spur past.

3. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Weet van niks

4. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    ;)

5. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Tis geen andere pitch he?! Hahaha zelfde pitch ook 48. Alleen ja....

6. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Vaak worden er 0,6 mod pinions verkocht als 48 pitch. Die zijn 99 procent gelijk maar passen dus net niet waardoor je je tandwielen opvreet. Mogelijks heb je dit voor met die Chinese... Of anders zit er tussen 2 tandjes een kleine zandkorrel of steentje, kan je verwijderen door tussen alle tandjes met een platte schroevendraaier te gaan. Tandenstoker kan ook helpen.

7. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Thanks voor de tip.
    Voortaan alleen echte spullen in mn rustler.

8. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Hi allemaal, ik ben Rob... Net aangemeld hier nadat ik vandaag een nieuwe Rustler VXL brushless heb gekocht. Wat een geweld zeg! Mijn voorlaatste ervaring met RC auto's dateert al weer van voor 1990.... Er is veel verandert in die tijd. Meteen maar de NiMh in de winkel achtergelaten en een 4000MAh LiPo en bijbehorende lader gekocht. Het probleem van vocht in de banden heb ik vandaag ook ondervonden maar ik moet zeggen dat de soldeerbout evengoed nog wel lastig door het rubber te prikken is.

Weten jullie of er in de buurt van Alkmaar een baantje oid is? Ik ben bekend met de baan in Den Helder maar zoek eigenlijk iets wat dichter in de buurt ligt.

Gr Rob

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      264,9 KB
      Weergaven:
      134
  9. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Welkom rob.

Lekkere wagen he die rustler. Heb ondertussen al veel geleerd hier van de jongens. Rijd je op 2s of 3s lipo?.
    Ik rijd niet echt op een baan. Gewoon in een zandafgraving. En soms in de straat. Deze wagen blijft verbazen moet ik zeggen.

Benny

10. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Het is een YellowRC 2s LiPo... Ik trek nu al rolling wheelies.... Vanavond dan ook maar ff de wheeliebar gemonteerd;)

11. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Wheeliebar is echt nodig ja. Gebruik je tsm? Jongens? Hahahah

12. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Welkom!
    Hopelijk heeft u wel een dun gaatje gemaakt met de soldeerbout, niet met een van de bouwmarkt?
    Er was in Alkmaar een redelijk actief groepje, volgens mij hadden ze zelfs een eigen site gemaakt, maar een echte baan was er niet geloof ik.

13. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Ik heb de TSM nog op de ingestelde waarde staan waar ie op stond...tis ff de auto verkennen, een maat van me heeft de Summit. Vanmiddag even op een bouwterrein wezen sjezen... We waren beiden onder de indruk van een out of the box autootje....vroeger (ahum ik ben al 47:banana:) moest je alles zelf opbouwen en dure opties inbouwen om dit soort prestaties te krijgen (en zelfs dan haalden we dit nog niet... :rofl:)

14. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Hi Ruud, zeg maar "je" hoor :koud: ja met een kleine soldeerbout...maar de banden zijn van rubber en niet van plastic dus das wat lastiger. Ach ik bestel nog wel een nieuw setje en een setje Anaconda's voor op straat. Dat groepje in Alkmaar is volgens mij eerder dit jaar ermee gestopt (helaas) maar ik ga misschien morgen wel ff kijken in de straat waar ze meestal reden (mits het droog is).

15. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Mijn gaatje in de trenchers is een sneetje geworden. Geen probleem nog. Morgen weer even rijden en 21t pinion testen.

16. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Nou deze ochtend even op verkenning geweest in de Boekelermeer en warempel, er was niemand maar er lag nog iets van een baantje. Ik heb me toch even kostelijk vermaakt voor die 20 minuten (nog maar 1 accu)....

image.jpeg image.jpeg

Laatst bewerkt: 8 nov 2015
  17. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Zie er leuk uit die baan. Auto lekker vies geworden? Wat is dat voor een wheeliebar? Traxxas? Beter aan deze auto vind ik het makkelijke schoonmaken. Ikzelf heb even op asfalt gereden. 2 keer overhit op 3s. Moet echt de luchthapper in het dak gaan openmaken en een fan op de esc gaan zetten. Rijd met 21/83 vertanding maar met proline trenchers achteraan en die zijn enorm!!

18. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Jup vol modder :hammer: de wheeliebar is idd van traxxas... Oververhitting nog niet gehad, ik heb ook express een 2s LiPo gekocht.... En er zijn er nog 2 onderweg vanaf de Hobbyking :banana:

19. benster1

benster1

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Op 2s heb ik ook geen last van overhitting. Op 3s wel na 20 minuten heen en weer rijden.

roadrad vindt dit leuk.
  20. roadrad

roadrad

Lid geworden:
    7 nov 2015
    Mochten en lieden uit de buurt van Alkmaar komen.... Het circuitje zie je rechtsonder op de foto (Google maps, zoeken op Saffierstraat in Alkmaar)
    Als het volgende week zaterdag of zondag droog is ga ik weer en gaat mn maat met zn Summit ook mee. Eens kijken of we er weer leven in kunnen blazen daar :koud:
    image.jpeg

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina