Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

1. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Als ze op voorraad zijn wel ja, helaas zijn de gangbare LiPos vaak niet (of heel kort) op voorraad.

2. indigo

indigo

Lid geworden:
    19 aug 2010
    Ze hebben een HEEL groot assortiment, daar zitten zeker wel wat gangbare LiPo's tussen, zijn ze allemaal eigenlijk als je het mij vraagt.

3. aschie1

aschie1 Guest

Oke dan zal ik hem binnekort maar is bestellen dan.
    Maar hoe kan je met dollars betalen dan?

4. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    als je dat met paypal doet gaat dat automatisch.

5. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Dat gaat toch wel passen, ik heb net zo'n FLM transmission besteld en daar zit nu standaard toch wel een wheelie bar mount bij (part nummer 20700).

Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  6. aschie1

aschie1 Guest

Dat word een probleem.
    Dan moet ik wel bij conrad kopen.
    want bij DE warehouse zijn ze volgensmij uitverkocht

7. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Netjes trouwens!! Zo hoor je een speedrun ook te filmen, van begin tot eind :yes:!!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Thx, heb net m'n 35t pinion gear binnen dus binnenkort weer een poging om over de 110 te komen. Verder wacht ik nog op m'n 2e LiPo om deze parallel aan te sluiten en te kijken of de snelheid dan nog wat hoger te krijgen is :yes:.

9. Pjay88

Pjay88

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Hallo Rustlerrijders,

Ik ben nieuw op het forum en tevens nieuw in de wereld van modelbouw. Al enige tijd volg ik deze interessante hobbie op het internet en mijn interesse om deze hobbie op te pakken groeit almaar, zowel het rijden als leren knutselen aan deze auto's ;)

Voor mijzelf heb ik al uitgemaakt dat ik graag electrisch wil rijden, in verband met de levensduur, onderhoudsvriendelijkheid en geluidsvriendelijkheid voor de buurt :). Ook lijkt offroad rijden mij veel leuker en vaker bruikbaar dan on-road rijden.

Nu ben ik dus op zoek naar een geschikte auto om mee te beginnen. De modellen van Traxxas spreken mij erg aan, zowel wat looks als techniek als beschikbaarheid van onderdelen.
    De E-revo spreekt mij erg aan maar vind ik echter te duur om een hobbie mee te beginnen en zal mij als beginner ook te snel zijn. De Rustler spreekt mij ook erg aan vanwege het brede platform en uitbreidingsmogelijkheden (zo heb ik gelezen en mij laten vertellen).

Deze brushless Rustler heb ik bij diverse winkels opgezocht, is betaalbaarder dan de e-revo, maar wordt bij diverse winkels met verschillende batterijen/accesoires geleverd. Zo staat bij Toemen een versie met een 7.4V 5000Mah Lipo en 12V Automatische 5Ah Lipolader te koop. Wat doet zo'n batterij met de snelheid en levensduur van een Rustler? En is dit aan te raden voor een beginner?

Graag zou ik van jullie horen of jullie mogelijk andere alternatieven/winkels/modellen aan zouden raden. Alle tips en informatie is bruikbaar en wordt op prijs gesteld! Tot slot moet ik hierbij melden dat ik zo a- technisch ben als een aardbei en weinig verstand heb van alle MAH- vermeldingen en verschillen tussen brushless/brushed, of zelfs het verschil tussen 'gewone' en LiPo batterijen. Of moet ik voor deze informatie ergens anders op dit forum zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik ben benieuwd wat van jullie te horen! :D

Groeten,

PJ

10. aschie1

aschie1 Guest

Hallo,

Ik zou als ik jou was niet beginnen met lipo want op het begin gaat de de 8,4V 3000mah hard zat. Ik zou dan wel voor de VXL gaan.
    Want de meeste met een xl5 set zetten er tog weer een brushless in.
    Lees dit topic anders even door op de eerste pagina´s
    [77892] traxxas-rustler-vxl-xl-5-a

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. indigo

indigo

Lid geworden:
    19 aug 2010
    Hoe bedoel je? Als je lipo's in parallel doet kun je langer rijden, de snelheid blijft hetzelfde, met de standaard ESC kun je tot 3S, houd daar wel rekening mee.
    Ik zou die van toemen nemen, dan heb je gelijk een LiPo, in het begin zou ik hem wel op de Trainings mode zetten. Dan heb je 50 % van de snelheid, handig om mee te beginnen dus ;) Later kun je hem weer op de normale Mode zetten en gaat hij weer 100%.

12. TimV

TimV

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Als je ze parallel zet, kan je meer stroom leveren. Met die meer stroom kan je misschien je motor ook ietsje rapper laten gaan.

Maar het zal nooit veel verschil geven, tenzij je lipo's met maar 15C hebt. Dan scheelt het wel veel.

13. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011

+1 ;)

14. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Dat is precies de bedoeling, het staat ook in het officiele plaatje van Traxxas, vergelijk de 65+ en 70+ snelheden, het enige verschil in setup is het aantal mAh's van de LiPo's:

15. Stevez26

Stevez26

Lid geworden:
    28 mrt 2011
    Volgens mij past de wheelybarmount niet, het is enkel een engineprotector, maar ik ga het straks gelijk voor je bekijken!

Voor de rest wacht ik je filmpje met smart af! mijn vxl heeft het veel te zwaar op mijn rustler hihihi de 110 gaat ik dus nooit halen.:D

O.k. de wheelybarmount past prima!! (op de FLM) :)

Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  16. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Mooi, daar had ik al op gerekend. Het mooie van die Traxxas wheelie bar is dat je hem in 3 standen kunt kantelen. Ook knalt bij een stevige crash het kantelmechanisme los, bij een alu wheelie bar heb je dan misschien meer kans dat de boel krom buigt.

17. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    in vier zelfs!

denken jullie dat een alu gearbox kan gaan buigen (of wat anders dat niet goed is) tijdens het bashen?

18. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Poeh, als je maar gek genoeg doet lijkt me dat wel mogelijk....

Ik heb hier gisteren een plastic gearbox verknalt, ik wilde er een zeer lompe motor op zetten en heb met de dremel ruimte gemaakt. Echter, het stuk wat dan overblijft is dermate flexibel dat (als je er een motor van een paar 100 gram aan hangt) het zeer onverstandig is om daarmee te gaan rijden.

19. aschie1

aschie1 Guest

Ja dat is nou het voordeel van plastic maakt niet zoveel uit als het breekt maar met alu wel;)

20. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    ik wil wel eens alu zien breken.

ik bedenk me nu, als ik een heatsink doe, werkt dat dan niet als een isolatie omdat mijn motor al een ingebouwde heatsink heeft?

Deel Deze Pagina