Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

1. stijn r.

stijn r.

Lid geworden:
    30 apr 2012
    Ik heb het gedaan en merk wel een beetje verbetering
    maar als ik nu een beetje kortere schocks koop een deze dan ook op het schuinste zetten nog meer helpen?

2. dhm00

dhm00

Lid geworden:
    26 okt 2013
    Wel oppassen met ruwer terrein anders schaaft de onderkant langs de grond.
    Kortere shocks zou ik niet doen.

Maar daar in tegen rij ik niet op asfalt weet niet waar jij op rijd?
    Ik rij voornamelijk op het strand en soms gras..

Laatst bewerkt: 15 jun 2014
  3. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Bredere offset helpt zeker.
    Shocks schuiner zetten ook, en misschien eens kijken naar andere shockolie. (Dikkere?)
    Speel ook eens met de clipjes die je op de shocks kan zetten, zet ze schuiner en steek er een dikke clip tussen ofzo en kijk eens hoe dat gaat.

4. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
  5. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Hoe warm wordt je motor dan?

6. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Tot nu toe niet te warm, maar rijd op 2s en ga volgende week op 3s proberen, om dat te verkomen wil ik een cooler erop.

7. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik heb het al vaker gezegd, maar als je goed geared, hoef je geen fan/heatsink!

8. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Om het te voorkomen zet je een kleinere pinion erop, niet een coolfan.

9. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Ok ;)
    Zal mijn gearing dan aanpassen.

10. dhm00

dhm00

Lid geworden:
    26 okt 2013
    Niet altijd ligt er aan wat je ondergrond en belasting is.

Als ik op het strand rij ben ik blij met de passieve koeler.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2016
  11. viny boy

viny boy

Lid geworden:
    15 aug 2014
    Hallo, ik ben nieuw in de RC wereld (heb me wel goed ingelezen op fora en geïnformeerd bij vrienden die ook RC rijden) maar toch nog wat vragen omtrent mijn zopas aangekochte Traxxas Rustler xl-5: Traxxas Rustler XL5 SUPERDEAL! -

Vraagje 1: Moet deze nu nog afgesteld worden af kan ik er direct mee gaan rijden, ik ben van plan om in het begin op "training mode" even rustig wat te rijden op vlakke wegen (asfalt, grind,...)

Vraagje 2: Zijn de standaard banden die erop staan geschikt voor asfalt en grind etc. of gaan de banden er dan snel aan zijn ? Ik heb namenlijk ergens gelezen dat de standaard banden meer voor offroad zijn (vooral de achterbanden dan), klopt dit, of niet? Ik zou het namelijk zonde vinden dat de standaard bandjes er al direct aangaan :mad:

Vraagje 3: Ik kom op webshops allerlei smeermidellen etc. tegen, is dit voor een maandelijks onderhoud of dien ik na iedere keer dat ik heb gereden dingen te smeren ?

Mijn eerste upgrade zal de RPM frontbumper zijn omdat ik dat lipje dat er standaard opzit maar lomp vind. Ook heb ik van een vriend gehoord dat je body het langer uithoud als ik deze op voorhand intape met duck tape (enkel de onderkant).

Sorry voor al mijn vragen :oops:

Viny

12. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Rpm frontbumper vind ik een must! Heb deze ook en vangt super veel op.
    Standaard banden gewoon op rijden en degelijke erop (proline wordt veel gedaan, natuurlijk ook andere merken)
    Traxxas is een merk dat zo uit de doos te rijden is. Dus niks afstellen tenzij je de rij eigenschappen niet al te goed vind.
    Qua onderhoud, gewoon de auto na elke rit inspecteren, kuisen met borsteltje, wielen er eens af enzo om alles te bekijken. Smeren doe je enkel met de tandwielen in de gearbox en ikzelf kijk het eens na om de 10 ritten ofzo.Spurgear en pinion nooit smeren, hier komt makkelijker stof en dan wordt het schuurpasta.Als je de body wilt verstevigen gebruik ik die gaas wat ze voor gyproc naden gebruiken, dit dan insmeren met een laagje shoegoo.
    Als verdere upgrade voor in de toekomst raad ik je de rpm armen aan en daarbij de aluminium stuurblokken. Zelf heb ik dan ook nog aluminium shock caps en die zijn echt nodig bij jumps, de plastieken springen eraf en eens gebeurd blijft dit voorkomen.

13. viny boy

viny boy

Lid geworden:
    15 aug 2014
    Oké, bedankt voor het snelle antwoord !

Op you tube kom ik vele filmpjes tegen waar de rustler op zijn achterwielen rijd, is dit onvermijdelijk ? Want anders plaats ik misschien beter een wheeliebar om beschadiging aan de motor te voorkomen ?

14. Mika74

Mika74

Lid geworden:
    6 aug 2014
    wellicht brushless high on lipo's ;-)

15. viny boy

viny boy

Lid geworden:
    15 aug 2014
  16. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Het helpt als je de slipper goed afsteld, maar ja 2wd en brushless vraagt om wheelies :) Je kan ook je gasvinger beheersen natuurlijk :)

17. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Als het een brushed motor is, eerst een tijdje op halve throttle in water laten draaien. Scheelt heel wat motoren..

18. viny boy

viny boy

Lid geworden:
    15 aug 2014
    Ja dat heb ik nog wel eens gehoord maar moet je hem dan na dat hij in water heeft gedraaid terug smeren met iets ? En moet ik dan esc en motor en alles uit de auto halen want die kabel is toch te kort ?

19. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Je kan hem ook droog in laten lopen. Als je dit gewoon goed doet zal de motor ook lang mee gaan...

20. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Nat inlopen heeft mijn voorkeur maar droog kan inderdaad ook. Bij nat inlopen achteraf nog eens goed uitspuiten met motorcleaner tot er echt geen zwart meer uitkomt en daarna drupje olie op de lagers.

Deel Deze Pagina