Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Wat is in feite de beste manier om een temperatuur sensor te bevestigen en op welke plaats?
Ik dacht eraan om in het stuk van de gearbox dat rond de motor zit een gaatjes te boren en hem daarin te verlijmen

Ik gebruik altijd een los metertje, dat voelt iets betrouwbaarder voor mij.
Als u de temperatuur van de motor wil weten, moet u de sensor op de motor bevestigen, dan krijgt u de meest accurate meting.

Vandaag een rustler vxl roller gekocht bij toemen en er de motor combo (brushless) uit mijn onroad in gezet. Optrekken zonder wheelies is bijna onmogelijk, en harder dan 1/4 gas heb ik nog niet kunnen proberen. Ik heb al eens een rustler met vxl combo gehad, maar dat was niks vergeleken dit. Ik rijd op 3s met gearing 19/86.
Het is trouwens een vxl chassis (kogellagers, camberlinks enz.) met een xl5 body.

(Het lukt me nu niet om een foto te uploaden helaas...)

Laatst bewerkt:
Ik heb er altijd mee in de onroad auto gereden (was een himoto... Niet zo geweldig...) en de rustler kan die kracht veel beter aan [emoji2] de motor is een Yellowrc rush combo met iets in de 4300 kv dacht ik. 60a continue en 380a burst esc (zeggen ze [emoji6] )

Ik heb er altijd mee in de onroad auto gereden (was een himoto... Niet zo geweldig...) en de rustler kan die kracht veel beter aan [emoji2] de motor is een Yellowrc rush combo met iets in de 4300 kv dacht ik. 60a continue en 380a burst esc (zeggen ze [emoji6] )
Dat kom je gauw genoeg te weten zodra je rustler aan het veranderen is naar een hoopje as... Zo'n monstertruck vreet stroom, dus hou ik het bij minimaal 80a!

d759ef901959a214b83004bb5041c9a7.jpg

2bf7bf38e69bbb90080ac4be17986d26.jpg

Eindelijk foto's kunnen uploaden :)

(Ik weet trouwens uit ervaring dat hij na 1 ritje niet meer zo uitziet [emoji16])

Laatst bewerkt:
Ik denk dat 60A wel te doen is hoor?
Het is "maar" een 2wd van veel plastic, en dus niet zo zwaar.
Ik zou inderdaad wel de slipper iets losser zetten dan, als hij al wheely's trekt op 1/4e van het gas is dat niet goed voor je aandrijving..

Dat kom je gauw genoeg te weten zodra je rustler aan het veranderen is naar een hoopje as... Zo'n monstertruck vreet stroom, dus hou ik het bij minimaal 80a!

Ja, dat klopt. Ik weet niet of het veel is, maar bij de vorige rustler (vxl op 2s) reed ik ongeveer 1 spur per maand erdoor. Gelukkig kosten die van traxxas niet veel.

Ik denk dat 60A wel te doen is hoor?
Het is "maar" een 2wd van veel plastic, en dus niet zo zwaar.
Ik zou inderdaad wel de slipper iets losser zetten dan, als hij al wheely's trekt op 1/4e van het gas is dat niet goed voor je aandrijving..
Dat zou kunnen. Maar zodra hij wat meer moet werken is 60a misschien wel wat krapjes. Zou vast kunnen, maar ik heb liever een esc die wat kan hebben...

1 spur per maand is wel veel... In mijn rustler doe ik er minimaal 2 maanden mee. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je rijd en hoe vaak ;)

Ik ook hoor!
Als je echt in het zand gaat rijden zou ik inderdaad naar een 80A of meer gaan, die kosten vast niet zoveel bij HK.

Maar met een goed afgestelde gearmesh zou je spur wel even mee moeten gaan lijkt mij?
Desnoods met een goede stalen pinion.

Ik ook hoor!
Als je echt in het zand gaat rijden zou ik inderdaad naar een 80A of meer gaan, die kosten vast niet zoveel bij HK.

Maar met een goed afgestelde gearmesh zou je spur wel even mee moeten gaan lijkt mij?
Desnoods met een goede stalen pinion.
Rijd nu al bijna een jaar met de turnigy 80a waterproof 3520kv combo. Rijd nog top. En mocht er wat stuk gaan, krijg je gelijk een vervanging
Combo kost zo'n 50 euro volgens mij...

Back