Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

1. Arrakis

Arrakis

Lid geworden:
    21 jan 2015
    Die nieuwe RPM armen heb ik ook, doen het goed.

Zojuist de badlands erop gezet, ging niet helemaal vanzelf :)
    De schroefdraad van de assen voor is te kort, heb daar nog een dikke ring tussen moeten zetten. Ook de shocks voor kwamen me nu tegen de kap aan, heb die wat moeten verzetten.

De shocks achter vind ik nog steeds erg slecht uitveren (als je de auto omlaag duwt komt ie amper terug). Kan me haast niet voorstellen dat de shocks nu al versleten zijn, heeft pas 12 charges gereden. Kan het de rubbers zijn, of misschien heb ik de arm te vast aangedraaid aan chassis?

Lol ... misschien verbeeld ik het me ook wel ... noob.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ziet er goed uit!
    Mijne veert ook niet helemaal terug, maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling. Als je over hobbelig terrein rijdt kunnen de wielen nog een beetje uitveren zodat je altijd grip hebt. (Ooit ergens gelezen)

Laatst bewerkt: 26 mrt 2015
  3. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Normaal zouden de draagarmen horizontaal moeten staan,gelijk met de grond.
    Zo kan je inveren met een bult en uitveren met een kuil.
    Vind je dit niet leuk rijden,steek dan spacers/clips bij de veren of zet de veren rechter.
    Dit veranderd natuurlijk ook het rijgedrag van de wagen,ofwel meer glijden ofwel meer grip en omrollen.

4. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Mijn XT90 connectors zijn er. Ik hoop dat deze wel die hoge amperages kunnen leveren zonder te verkolen en de lvc af te laten gaan.
    Ze zien er in ieder geval heel goed uit :)

5. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    En dat hij nog maar 12 accu's heeft gereden zegt helaas niet zoveel.
    Vaak worden RTR dempers niet goed gevuld, waardoor er te weinig olie in zit, of nog veel lucht in de olie.
    Je kan checken of je de draagarm goed gemonteerd hebt, door de camber en steering links los te halen, schokdemper, en de steering knuckle ook.
    Dus dat de draagarm alleen met de pen aan het chassis zit.
    Dan zou de draagarm los moeten kunnen bewegen, dus als je hem omhoog houd zou hij vrij makkelijk naar beneden moeten kunnen vallen.
    Kijk of er niet nog wat braampjes aan de draagarm zitten, aan de gaten waar de pennen doorheen gaan.
    Ik ga vaak met een verzinkboor er even tegen aan, zodat alle braampjes weg zijn.

En hij moet inderdaad niet op zijn allerhoogst staan, dan kan het wiel in een kuil zakken, zonder dat je veel grip verliest, of de auto gaat leunen.

6. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Mijn low voltage cut off blijft aan slaan als ik hard optrek, dus ik denk dat die 120a set erg veel vraagt. Ik wil nu op 2 lipos parallel gaan rijden zodat ik 10400 mah heb ipv 5200. Ik neem aan dat het zo gewoon goed zit:

Gewoon even ter controlle, zodat ik geen vuurwerk krijg als ik het insteek. De set mag trouwens ook 4s hebben, dat is het probleem niet haha

7. Arrakis

Arrakis

Lid geworden:
    21 jan 2015
    Ben eens benieuwd hoe dat gaat met 2 lipo's in parallel :)

Zojuist een kort test-ritje op de oprit gedaan met de badlands .. eerste dat me opviel is dat hij nu heel snel in een bocht omrolt! Waarschijnlijk doordat ie nu veel hoger op de wielen staat neem ik aan.

8. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Badlands hebben veel grip, dus krijg je sneller een "griproll".
    Dit kun je inderdaad proberen te verminderen door hem lager te maken en de shocks schuiner te zetten.

9. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ja klopt. Ik heb de veringen zo ver mogelijk naar buiten en alle clipjes eraf.

Ik heb vandaag weer eens de hele hei af gereden
    Die rustler heeft behoorlijke klappen gehad, maar is echt niet kapot te krijgen. Ik heb op de zandvlakte op de 3s lipo geprobeerd, maar op topsnelheid is hij in een paar seconden aan de andere kant. Hij is er ook al op topsnelheid gecrasht door een wheelie (≈60kmh) zonder schade :)

10. Arrakis

Arrakis

Lid geworden:
    21 jan 2015
    Ik heb de shocks voor 1 standje rechter moeten zetten anders kwamen ze tegen de kap aan. Moet ik eens kijken hoe ik dit creatief kan verhelpen.

De 3s lipo's heb ik nog niet uit de verpakking durven halen :D
    Zodra de esc voor de xl5 binnen is moet ik eraan geloven ... dan gaan de 2s naar de kids en ik ga de 3s accu's gebruiken. Gelukkig is er nog de trainingsstand!

11. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ik denk dat je beter wat 2s lipos bij kan bestellen en de 3s voor onroad bewaren. 3s offroad is een beetje erg veel. Ik denk dat je vxl set ook behoorlijk warm word.

12. Arrakis

Arrakis

Lid geworden:
    21 jan 2015
    Hij wordt inderdaad nu al bloedje heet.
    Ach ... kids hebben genoeg op de spaarrekening ;)

13. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Haha, ik denk dat je je gearing ook moet aanpassen. Die badlands zijn wat groter. Welke gearing heb je nu?

Ik hoef daar geen rekening mee te houden, want ik heb mijn motor nooit zo warm gehad. Het warmst wat ik heb gemeten is 42 graden geloof ik.

14. Arrakis

Arrakis

Lid geworden:
    21 jan 2015
    Stock, heb ik niets aan veranderd.

15. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Dus 83/19 denk ik. Dan kun je misschien naar een 15 pinion gaan bijvoorbeeld. Ik hoop dat je spur dan heel blijft, omdat die kleine pinion weinig raakvlak op de spur heeft.

Ik heb de 2 lipos parallel net even ingestoken en er was geen vuurwerk ;)

16. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    @ Jarno : Ik kan het niet zo goed zien op de foto's, maar als je plussen en minnen gekoppeld hebt is het parallel.
    Maar dat wist je waarschijnlijk wel, nu het goed gegaan is :)

17. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ja, de min zit aan de min en de plus aan de plus. Het is lastig te zien omdat ik overal zwarte draad heb. De rode die ik heb vind ik niet dik genoeg hiervoor.

18. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Dan is het goed inderdaad.
    De kleur draad maakt niet uit, als je maar weet wat de plus en min is, al is het wel makkelijker natuurlijk.

19. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Ik rij met badlands 23/86. Rijd prima, motor wordt niet te heet. Zeker niet met deze buitentemperatuur

20. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ik rij 83/24, en als ik anderhalf uur lang flink offroad rij is mijn motor altijd rond de 35 graden. De regelaar is dan nog zo koud dat ik niet eens de moeite doe om hem te meten.

EDIT:

Toen ik op 3s op de zandvlakte had gereden was de temperatuur van de motor 41 graden.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2015

Deel Deze Pagina