Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jah helpt wel bedankt:)
Maar volgens mij zat hij dus out of the box helemaal vast dat is toch niet goed?

Nee dat is inderdaad niet goed. Draai hem helemaal vast en dan 1/4 a 1/2 slag terug. Kun je het beste zelf een beetje met experimenteren.

ik ga waarschijnlijk de gewone Rustler kopen dus zonder brushless. Ik ga binnenkort op vakantie maar kan de standaard auto het 2 weken uithouden? Ik ga waarschijnlijk een beetje op het strand en duinen rijden.

Moet ik dan niet zo'n ander kapje wat op de pinion moet? Of zijn er nog andere onderdelen die een beetje zwak zijn?

Alvast bedankt,

Mvg, Niels

Ah, heb ik ook een keer gehad, niet goed.
Bij mij acceleerde de auto ook minder hard dan normaal en maakte ook een hard geluid.
half uurtje later... spur gestript.
dus let hier op!!

Ok ik heb het gefixt
Nog een vraagje de esc staat standaard al ingesteld op lipo cut-off.
Maar bij mij vorige brushless auto moest je de esc ook nog laten weten of het 2s of 3s was.
Dat is met deze auto niet nodig he?

Ok ik heb het gefixt
Nog een vraagje de esc staat standaard al ingesteld op lipo cut-off.
Maar bij mij vorige brushless auto moest je de esc ook nog laten weten of het 2s of 3s was.
Dat is met deze auto niet nodig he?

even de handleiding lezen, .........zal je d'r achter komen dat het bij de VXL Esc niet nodig is ...........

je geeft in de vraag al het antwoord;)

problemen met Rustler VXL

Hallo,

Ik heb pas geleden een rustler vxl aangeschaft. Hierbij heb ik een accu van orion gekocht (7.2V 4500 mAh). Als ik de accu volledig heb opgeladen en ga rijden, is de accu na 5-10 minuten al weer leeg, en wil de auto niet meer rijden. Als ik dan thuis ben en de accu wil opladen, is de accu nog niet leeg:confused:? Wat doe ik fout?

Alvast bedankt,

je esc staat standaard al ingesteld op lipo cut-off die moet je even uitzetten dan kan je langer rijden.

volgens mij is het esc aan knopje los knopje weer in ongveer 10 sec je hoord een geluidje dan los. op je esc brand nu een rood lampje ipv groen.

wel weer omzetten als je met een lipo gaat rijden!!!

je esc staat standaard al ingesteld op lipo cut-off die moet je even uitzetten dan kan je langer rijden.

volgens mij is het esc aan knopje los knopje weer in ongveer 10 sec je hoord een geluidje dan los. op je esc brand nu een rood lampje ipv groen.

wel weer omzetten als je met een lipo gaat rijden!!!
oke, ga ik doen, bedankt!
kan dit ook te maken hebben dat ik al heel snel merk dat ik minder vermogen heb? want in het begin maakt de auto wheelies, maar na een minuut lukt dat al niet meer, het duurt zelfs even voordat ik vol gas kan...

super bedankt, ik dacht al, accu is net nieuw, auto is net nieuw, nu al kapot? haha

Het probleem van de korte rijtijd is opgelost, ben net even wezen rijden. Echter blijft het probleem dat ik niet vanaf het begin de volledige beschikking over het vermogen heb. Ik het begin maakte de auto wheelies, maar nu niet meer. Nu als ik wil wegrijden, is er een kort (soort van) tikje en duurt het even voordat het vermogen volledig er is. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Of ligt het aan de capaciteit van de accu (4500, 7.2V)?

Het probleem van de korte rijtijd is opgelost, ben net even wezen rijden. Echter blijft het probleem dat ik niet vanaf het begin de volledige beschikking over het vermogen heb. Ik het begin maakte de auto wheelies, maar nu niet meer. Nu als ik wil wegrijden, is er een kort (soort van) tikje en duurt het even voordat het vermogen volledig er is. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Of ligt het aan de capaciteit van de accu (4500, 7.2V)?

slipper aandraaien?

slipper aandraaien?
waar zit die precies? sorry als het een beetje stom overkomt, maar deze auto is compleet nieuw voor mij... zit die achter het rubberen dopje van je transmissie behuizing?

Laatst bewerkt door een moderator:
wat voor lader heb je?
wel goed opgeladen?
deze lader:
TLP-EX
en ja, wel gewoon goed opgeladen. waarschijnlijk ligt het niet aan de accu, want toen het tamiya stekkertje er nog aanzat en ik de accu vol opgeladen in m'n tt-01 had gelegd, deed alles het prima, voor 45 minuten (daarna was de accu leeg).

De slipper zit inderdaad achter dat rubber dingetje van de transmissie behuizing.
Vooral niet te strak zetten,ik heb eergisteren een stalen tandwiel kaal gemaakt omdat m'n slipper erg vast stond,even plankgas met de velineon en het hele tandwiel kon je gewoon een wiel noemen:rolleyes:.

De slipper zit inderdaad achter dat rubber dingetje van de transmissie behuizing.
Vooral niet te strak zetten,ik heb eergisteren een stalen tandwiel kaal gemaakt omdat m'n slipper erg vast stond,even plankgas met de velineon en het hele tandwiel kon je gewoon een wiel noemen:rolleyes:.
haha dat is niet zo mooi...
ik heb gelijk even gekeken, en de slipper stond van zichzelf al erg strak, heb em wat losser gezet. waarschijnlijk dat de auto nu dus wel wheelies maakt. zo even proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back