Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kan proberen (wel een groot risico) een oude imbussleutel met loctide voor metalen erin te lijmen.
dit moet wel heel voorzichtig want anders lijm je het boutje aan het tandwiel.
bij goed resultaat: imbussleutel kun je weggooien, maar tandwiel is nog wel her te gebuiken met een nieuw imbusje.
gaat het niet goed en je heb mazzel dan laat de lijm los en kun je nogsteeds uitboren.

gaat het niet goed en de imbussleutel breekt wordt het uitboren ook lastig.

Wou net even mijn pinion tandwiel vervangen, wat denk je deze zit zo vast dat de imbus sleutel erover heen schiet dus nu is de kop van de imbusbout kapot.
Zit denk ik niks anders op dan uitboren, of hebben jullie een beter idiee

Een klein torxbitje erin meppen en voor het losdraaien de boel eerst warm stoken ;)

Meestal gaat bij het 1,5mm sleuteltje het sleuteltje eerder slijten als het boutje zelf.

Ff checken hoe die er aan toe is dus en desnoods afslijpen met de dremel..
Dan kun je hem mogelijk nog loskrijgen met de inbus na :!::!: het warm stoken

Er komt toch een nieuw tandwiel op, dus dat is geen probleem. Ik moet natuurlijk niet al te veel kracht uitoefenen op de boor want anders gaat mijn as van de motor kapot

Iemand nog interesse in een Wheelie bar?
Van Traxxas zelf (artikel code TRX3678 )

Nieuwprijs bij PK racing = 16,50 ex. porto

Nu voor 15 incl. Porto

trxwheeliebar-120.jpg

Probleempje,

Mijn rustler vxl doet niet erg veel meer, de stuur servo is kapot.

Ik was aan het rijden en ineens ging de stuurservo veel lawaai maken. Vervolgens stuurt hij alleen nog maar naar links, de rechter kant doet hij niet en gaat hij veel lawaai maken. En ook als ik niks doe maakt hij vaak veel lawaai totdat ik de regelaar uitschakel.

Ik denk dat ik hem ga opsturen voor garantie, maar ik wacht even jullie reactie af.

VXL.

Ja kan natuurlijk ook, maar als ik hem uit garantie kan krijgen is dat altijd beter voor mijn portemonnee heh;p

VXL.

Nou uitboren gaat niet.
Dat staal is echt super hard.

En een gleufje in de kop van de imbus dremelen, en dan met een schroevendraaier proberen hem eruit te draaien?

Of het boutje met een soldeerbout goed verwarmen (plastic gaat iets smelten), en het boutje dan met een punttangetje eruit draaien?

Ik weet dat dit zeer risicovol is, maar nood breekt wet??

Groeten, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben op zoek naar een Traxxas Micro receiver artikel nummer TRX2216.
Dit omdat ik de "oude" orginele er nog in heb zitten.

heeft niet iemand die overgestapt is naar 2,4 Ghz er ergens 1 liggen???

Help een mede rustler eigenaar uit de brand :D

Als je aan een linkse tap kunt komen die past op de bout zou je hem er uit kunnen draaien

dat gaat niet werken, imbusje is zo klein dat een linkse tap geen grip heeft en je zult er dan toch een gat in moeten boren wat niet lukt.

al geprobeert met de loctite voor metalen en een oude imbus?

Vastzetten pinion tandwiel

Heb het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen wat een gedoe. Op het oog is mijn as wel wat krom maar dat komt wel goed.
Heb net het nieuwe tandwiel geplaatst, maar zou het imbusje wel voldoende zijn om het tandwiel op zijn plaats te houden, of moet er weer van die locktite op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back