Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Dat lukt mij niet, beide rode knopjes aan de bovenkant indrukken, en te gelijk aanzetten, maar daar reageert hij niet op. :(

Beste om gewoon een nieuwe zender te kopen?
 
Mijn zender bond ook niet meer, open geschroefd en toen bleek dat de stekker vd printplaat los was gekomen. Daarna was hij weer super
 
Hoi Emil,

Bedankt voor je reactie..
Mijn slash 4x4 ultimate is van het lcg type.. Ik heb hem nu precies 1 jaar..
Dat zou betekenen dat er olie in zit..

Bedankt voor je reactie..
 
Ik heb vernomen dat er standaard 30k cps in het voorste diff zit en 10k cps in het achterste (vroeger vet/grease).
Op dit moment rijd ik met deze waardes.

Uiteindelijk is het je eigen voorkeur voor het gedrag van de auto.
 
Voor de zekerheid, heeft u wel vet gebruikt op de buitenste tandwielen van het diff, en geen olie?

EDIT : Sorry, verkeerd gelezen, ik dacht dat u net het vet voor olie had vervangen, FT Dude.
 
Kan iemand me misschien helpen,
ik heb sinds 3 weken een slash 4x4 lcg. Maar sinds vandaag nieuwe X0-1 asjes voor en achter
Maar nou heb ik heel veel speling op de voor wielen,
Hoe kan dat?

e083264d076aa7e231e11d977781e212.jpg


e2d2fecf6348f18a6739c8a75bccc2b0.jpg
 
Bij schroef waar de steering blok mee vast zit ( voor). Maar ik heb er nieuwe c-hubs op gedaan. Plus nieuwe lagers,

Heeft iedereen daar speling, misschien hoord het.
 
Een beetje speling kan altijd, maar het moet niet te veel zijn. Ik heb altijd wel van die dunne teflon ringetjes op voorraad waarmee je de speling in de as-richting kunt verkleinen.
Op de C-hub oplossing van de Slash/Stampede zit altijd wel een beetje speling.
 
Een maat van me rijd met een slash vxl4x4 maar zijn spur groeit telkens kaal en dat al 4x achter elkaar en wat verschillende dingen geprobeert, hij vindt ook dat er erg veel speling op de as richting het achter diff is waar de spur opzit.

Wie heeft er raad?
 
Hallo,

Sinds een half jaar heb ik ook een Slash 4x4 Ultimate, tweedehands gekocht met een kapot spur. Maar ik blijf ook als maar de spur kapot rijden.
Dus ik ben ook benieuwd naar raad wat betreft het bovenstaande...

Vandaag heb ik zelfs mijn pinion gear ook kapot gereden. Was wel met een 3S 40-80C lipo, welke ik vandaag voor het eerst gebruikte, hiervoor altijd met 2s gereden.

De schade.
29prd38.jpg

Tanden van de pinion gear zijn zelfs krom, dat had ik voorheen nooit.
8ydv2d.jpg

Mijn Slash, weer gerepareerd en schoon gespoten
23j2tqp.jpg


Alvast bedankt voor de tips!
 
Vaak is het of de gearmesh die verkeerd is, of de pinion is versleten, en word puntig, zoals hierboven te zien is.
Die pinion ziet er uit alsof hij van aluminium is, kijk eens naar een stalen pinion, die zijn beter.
Oa Tekno, RC-Monster, Castle Creations, Robinson racing maken die.

Er zit in de buurt van de spur een plastic busje, die kun je ook in aluminium kopen, probeer dat eens, die schijnen ook beter te zijn.
Deze bedoel ik:


Zit de speling alleen in de as zelf, of gaat de spur ook heen en weer?
De as zelf moet namelijk wat heen en weer kunnen over deze delen, ivm het buigen van het chassis:

http://www.toemen.nl/drive-hub-center-rear-front-trx6888-p-468.html

Maar verder zou er niets mogen bewegen, dus de spur zou geen speling mogen hebben, of in iedergeval niet veel.
Als dat wel zo is, kijk dan alle onderdelen goed na, lagers etc, en kijk of alle schroeven nog goed vast zitten, vooral de grubscrews in het bovenstaande onderdeel.
 
Laatst bewerkt:
Het spur tandwiel heeft geen speling. Heb ook een centerdiff denk dat deze ook minder snel speling speling vertonen.

Het pinion tandwiel is van staal, magneet blijft plakken. En beide tandwielen zijn een 4 volle accu ladingen geleden vervangen. Dus denk 2 uur rijden.

De as van de motor heeft wel iets axiale speling. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
 
Hmm, dat is geen goed staal dan.
Iets axiale speling is normaal, radiale speling zou wel een probleem kunnen zijn, daar dat zou dan al vrij veel moeten zijn.
Was de gearmesh wel goed, dus de afstand tussen de beide tandwielen?
Probeer eens een stalen tandwiel van een goed merk.
 
Back
Top