Traxxas SLASH topic

Beste Slash rijders!

Weten jullie misschien iemand die nog een Slash zoekt (misschien broertje of vriend zodat je samen kan rijden?) of hebben jullie een tip, mijn slash staat namelijk al enige tijd te koop en wilt maar niet verkocht worden ondanks de meer dan redelijke prijs. Hij staat hier in het te koop topic!

Alvast bedankt!

Tonke
 
Ik heb een jaar geleden een 2de hands slash 4x4 gekocht waar al enkele upgrades aan waren, oa. rear Tekno driveshafts, deze hebben het tot nu toe niet begeven, maar 1 kant is de laatste maanden heel erg beginnen wiebelen op de as, maar hij zit nog altijd vast, beter zelfs ik heb vandaag ondervonden dat de helft van de screw pin-kop afgekraakt is en deze niet met m'n inbus eruit kan vijzen.

Ik kan niet anders dan met de shockpositie op het buitenste gaatje te rijden,want anders popt de driveshaft er iedere keer uit door het gewiebel. Ik was van plan een of andere rondelletjes tussen de drivecup en de diffcase te steken,maar aangezien ik het er niet af kan halen zonder het kapot te maken heb ik 2 keuzes: rijden met amper ground clearance of nieuwe driveshafts kopen.

Ik heb ook de 17mm drivehubs gekocht omdat ik grotendeels buggy banden heb van andere RC's. Maar deze heb ik moeten modificeren om op deze driveshafts te doen passen op de stub axles(stock is 5mm Tekno's zijn 6mm, dacht ik).Ze zijn wel maar enkele mm doorboord,dus niet heel de lengte door.

Ik weet geen enkele dealer in NL of BE dat vervangstukken verkoopt voor Tekno. Weet iemand als ik nieuwe driveshafts koop of de 17mm's DAN niet te veel gaan wiebelen..? Ik denk dat ik voor een goedkope ga en GPM's neem.

Aangezien in meestal op 4s rij ga ik niet terug gaan naar de stock driveshafts.
 
Heey ik heb een ( raar ) probleem met mijn traxxas slash 2wd. Als ik er even mee rij (2minuutjes) en als ik gas wil geven gebeurt er niks. Mijn regelaar brand/knippert rood, de auto staat nog wel aan en sturen kan ook gewoon nog. Ik denk dat het in de ontvanger zit. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen en wil graag weer rijden. Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.
 
@ Oostenderacing : Dit is het topic voor de 2wd versie, vraag het even in het 4x4 topic, daar weten ze er meer van.
Toemen en rcsuperstore kunnen onder andere aan MIP onderdelen komen.

@ danielslash : Heeft u een VXL of een XL5?
Als u een VXl heeft, een stukje uit de handleiding:

• Solid Red: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is DISABLED
(NiCad/NiMH setting).
• Fast Blinking Red: Thermal Shutdown Protection Stage 1. If the motor
has lower than normal power and the VXL-3s is hot, the VXL-3s has
entered Stage 1 Thermal Shutdown Protection to guard against
overheating caused by excessive current flow. If the motor has no
power and the VXL-3s is very hot, the VXL-3s has entered Stage 2
Thermal Shutdown Protection and has automatically shut down. Let
the VXL-3s cool. Make sure your model is properly geared for the
conditions.
• Slow Blinking Red (with Low-Voltage Detection on): The VXL-3s has
entered Low-Voltage Protection. When the battery voltage begins
to reach the minimum recommended discharge voltage threshold
for LiPo battery packs, the VXL-3s will limit the power output to
50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the
minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output.
The LED on the speed control will slowly blink red, indicating a low
voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until a fully
charged battery is connected

Als u een XL5 heeft, een stukje uit de handleiding:

• Solid Red: XL-5 power-on light. Low-Voltage Detection is DISABLED
(NiMH setting). Never use LiPo batteries while Low-Voltage
Detection is disabled.
• Fast Blinking Red: The XL-5 is equipped with thermal shutdown
protection to guard against overheating caused by excessive current
flow. If the operating temperature exceeds safe limits, the XL-5 will
automatically shut down. Let the XL-5 cool. Make sure your model is
properly geared for the conditions.
• Slow Blinking Red (when Low-Voltage Detection is activated): The
XL-5 has entered Low-Voltage Protection. When the battery voltage
begins to reach the minimum recommended discharge voltage
threshold for LiPo battery packs, the XL-5 will limit the power output
to 50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below
the minimum threshold, the XL-5 will shut down all motor output.
The LED on the speed control will slowly blink red, indicating a lowvoltage shutdown. The XL-5 will stay in this mode until a fully charged
battery is connected.



Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud
 
@ruudxd mijn accu is helemaal vol en te heet is het niet. Mischien moet ik de aansluiting van mijn regelaar in een andere uitgang in mijn ontvanger doen?
 
Dat zou niet moeten hoeven, omdat hij wel gewoon rijd.
Rijd u met een LiPo of met een NiMh?
Als u met een NiMh rijd, staat de ESC dat niet in de LiPo stand?
 
danielslash: Mischien moet ik de aansluiting van mijn regelaar in een andere uitgang in mijn ontvanger doen?

dit is niet slim om te doen, omdat je anders ineens stuurt met het gas of andersom. misschien moet je de cellen van je lipo accu eens nakijken, want wat jij aangeeft met het rode knipperende lampje is al de 2de stage van de lipo cut-off, dus stopt hij met rijden, maar stuurt hij nog wel.

mvg

matthijs
 
Klopt, maar je kan de ontvanger testen door de servo en ESC te verwisselen.
Als het gas het eerst niet doet, en nadat je hem in het kanaal van de servo hebt gedaan wel, dan is het kanaal van de ontvanger stuk.

Maar dat is nu niet nodig, omdat hij het eerst wel doet..
Daarom vroeg ik ook of hij op LiPo's rijd, want als je dat niet doet, dan moet je hem in de NiMh stand zetten, en anders de LiPo's op de een of andere manier testen..
 
Ik rij indd met lipo en heb hem op lipo stand staan ik had me stuur en me esc allebei op ch1 staan ik heb het het weer op fabrieks instellingen gezet en me esc op ch 2 gezet en met me 2s lipo doet hij het goed dus neem aan met me 3s opk wel
 
Hallo,

IK heb voor mijn slash een mamba max pro 1 cell edition en een novak velocity 6.5 en een 2 nimh accu's.
Ik gebruik deze HOBBYWING TECHNOLOGY CO., LTD. bec, maar nou doet de motor het niet. De regelaar geeft gewoon als je gas geeft een groen lichtje aan en als je remt een rood lichtje. bij geen gas orangje. hoe zou dit kunnen? Bij bijde accu's geeft hij hetzelfde resultaat.

ps. ik weet dat deze motor niet erg goed is voor de slash maar ik heb ook nog een 1/10 buggy daar kan ie dan misschien wel in.
 
Hoe bedoel je? Ik heb de plusdraad van mn bec aan de plus van de accudraden (bij de connectors in) gesoldeerd en de min bij de min van de draden.
 
zoals ik het nu begrijp is de BEC van de accu naar de ontvanger geplaatst.
daar zit de fout dus niet....
heb je al een andere motor geprobeerd???
of de stekkers goed aangesloten???
 
Nee, maar met een mamba max pro kan je toch ook brushed motoren aansturen? Dan kan ik daar wel even de goede connecters aan solderen.
 
Net een slash 2wd aangeschaft

Hallo

Ik ben nieuw in deze hobby en hen een leuke beginnerstruck aangeschaft nl de Slash 2WD brushless. Wat kan ik doen om de wegligging te verbeteren, hij slaat heel snel om. Verder zoek ik allround banden, ik rij op verharde weg en hard zand. Als jullie verder nog upgrade tops hebben, graag.

Maarten
 
Back
Top