Traxxas SLASH topic

Heb de Castle 1410 binnen maar hij zit nog niet in de Slash.
En om ff te laten zien hoe mijn Slash er nu bij staat, een paar foto's

_A010082_zps133bcb45.jpg

_A110087_zps32b9a861.jpg

_A110088_zps3632fada.jpg

Help????

Ik ben sinds twee weken in het bezit van een Slash 2wd.

Aangezien dit mijn eerste RC auto is ben ik het allemaal nog aan het ondekken , en hoop ik dat jullie mijn mischien domme vraag willen vergeven.

Het probleem waar ik meezit is dat ik op zoek ben naar een andere bandenset, op velg gemonteerd om de standaard griplose banden van de slash te vervangen.
Nu zie ik op bepaalde webwinkels dat ze bandensets op velg verkopen, waarbij staat dat ze zowel voor als achter voor de Slash 2wd zijn, terwijl op een andere site gemeld wordt dat deze banden alleen voor achter zijn, omdat de slash voor een andere offset heeft.

Wie kan mij helpen met mijn zoektocht naar kant en klare banden op velg voor de Slash 2wd, die ervoor zorgen dat ik wat meer grip heb . ik ben dus opzoek naar een goed allroundband.

Alvast bedankt voor jullie hulp

De offset is voor en achter idd iets anders. Als je rondom 4 identieke wielen monteert komt de achterkant een fractie verder naar buiten dan de voorkant. Vind ik persoonlijk juist wel prettig. Je kan overigens ook 1/10 truck wielen van de b.v. de Stampede monteren (ook 2.2) Die hebben wat breder loopvlak. op wat voor ondergrond rij je het meest?

Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van de wielen van de HPI Blitz. Je kunt die o.a. krijgen in "belted" uitvoering. Dan zit er een rug in het rubber verwerkt waardoor de banden niet meet "baloonen" als ze hard ronddraaien. Het thread pattern van die banden is geschikt voor allround terrein.
Als je wat meer in aarde rijdt zou je kunnen kijken naar Gladiators van Proline (zowel in 2.2/3.0 als in 2.2) te krijgen)
Voor op baantjes met hardere ongergrond en zanderige bovenlaag kan je naar Calibers kijken van Proline of iets met kleine nopjes.

Ik raad de ALU demper onderdelen aan voor de boven kant, en als je het reigedrag niets vind dan zou je de veren en olie diktes kunnen vervangen. Dan heb je voor een eurotje of 20 ben je een heel eind.

Hoi

Vraagje .
Wie heeft er nog een paar wieladapters over van 17 mm
ik wil deze onder mn Slash 2wd zetten ivm met Proline trencher banden
over de prijs kunnen we het misschien wel eens worden
mvg Fred

Ik heb nog een paar gebruikte Fastlane Machiene adapters. Kan je zo over je 12 hex meenemers heen zetten (handig) PM maar indien interesse.

.425offset%2017mmadapters2.jpg

qua maat zal het wel passen zo te zien. Zelfs de montage lijkt op het blote oog vanaf een plaatje overeen te komen. De vraag is echter:
1. wil je geld besparen, of
2. wil je een goed stel dempers.

antwoord luidt:

1. ga een andere hobby zoeken met theezakjes o.i.d.
2. koop dan iets wat hier in het topic al een aantal malen is aangeraden. De bigbore dempers van Traxxas zelf, of een setje Losi dempers (type weet ik ook niet zo uit m'n hoofd)

Die Reely set kan best wat zijn maar jij bent het proefkonijn in dat geval. Geld besparen doe je dan iig niet.

of houd gewoon de stockers want die zijn echt heel goed als je het top oog vervangt voor alu en een beetje met de setup (veren en olie) speelt...

Ik heb zelf losi 8ight buggy dempers op mijn slash zitten maar dat is meer omdat dat ding zo insane was dat ik echt dacht "well fuck it i might as well" niet om enige performance benfit...

Schroevenset

Hi mensen,
Weet iemand waar ik een setje (reserve) schroeven kan bestellen voor de Slash 2WD?
Heb ze wel op E-bay gevonden, maar verzendkosten vanuit het buitenland zijn evenvaal als het schroefsetje......
Ik hoor , lees het heel graag.

Groeten vanuit het zuiden, theo.

Oke, is inderdaad niet zo moeilijk (als de link maar hoeft aan te klikken)
Maar ik ben meer op zoek naar een doos met (meerdere) reserve schroeven.
Deze zijn afkomstig van een (4x4) Slash en geen extra reserve.
Voor een slice rally te gaan bouwen wil ik graag een grijpvoorraad bij de hand hebben.
Bedankt voor input in ieder geval.

Heeft iemand deze body van proline al ?
http://prolineracing.com/bodies/2012-ford-focus-st-clear-body-sc/
Hoorde laatst van iemand dat niet alle proline bodys op de slas ( in mijn geval de 4x4) zou passen, met de 14RS geen probleem maar wil het risico niet lopen met bestellen.
Volgens de spec wielbasis 4x4 slash 335 mm en volgens proline 330mm, zou dus min of meer moeten passen.....

Back