Traxxas SLASH topic

Ik heb dat ook al nagemeten en kan geen 1/8 truggy banden kwijt ivm met het chassis en de kap aan de achterkant.
Omdat ik homemade velg meenemers heb. ... Deze zijn iets smaler dan de traxxas versie
 
Je zou kunnen kijken naar de maat wielen voor een crawler. Die zijn wat groter dan buggy/short course. Zullen misschien net de juiste look geven en het is een minder grote aanslag op de aandrijflijn
 
Laatst bewerkt:
zoals deze:

Proline Masher voor 2.2 wiel ( in dit geval op DE 2.2/3.0 short course velg met 17 hex)

r1x6f.jpg
 
Er staat op de raam "new bright"
Deze kan je dus vast kopen bij de fun of Bart Smit :D
Goedkoop auto'tje en body eraf en pas maken :)
 
uhuh, ga maar eens zoeken op ebay. let er wel op dat de wielbasis 12,3" (32cm) is en niet kleiner....
Zal je nog vies tegenvallen waar je deze kan krijgen en wat deze "speelgoed" body kost. :shock:
zoeken op "Axial SCX10 new bright" oid.
 
Ik wil mijn Slash upgraden met een brushless setje nu is mijn oog gevallen op een setje van Rc Plus carmaxx. Nu twijfel ik of ik goed af ben met de 45A set of dat ik wat meer uit moet geven voor een 60A setje.
Is het nodig om die extra 20 euro uit te geven ?
 
Ik zou voor de 60A versie gaan.
Die heeft het makkelijker, en die zou ook een zwaardere auto aan kunnen.
Zoals een nieuwe auto, of als je de Slash een alu chassis geeft oid.

Ikzelf ben altijd van het motto better safe then sorry.
Het kost nu iets meer, maar als de 45 wel uitbrand dan moet je toch de 60A versie kopen, en ben je nog duurder uit :)
 
Stel me even snel voor aangezien dit wat netter is omdat ik wat te koop zet op het forum. Ben sinds paar 3 maanden eigenaar van en Slash VXL en nieuw met de RC hobby. Tweedehands VXL gekocht met behoorlijk wat leuke upgrades. Heb zelfs al wat upgrades verruild voor originele delen.

Dit was hem bij aankoop

_MG_0005klein.jpg



En zo staat die er nu bij. Kap was zodanig kapot dat ik de achterspatborden geknipt heb en ook om de grotere nieuwe wielen kwijt te kunnen.

_MG_0161.jpg
 
Even een schop, ben nu ook eigenaar van de slash vxl.

mods:

-Rpm dichte gear cover.
-Rpm bearing holders voor
-Rpm bearingholders achter
-Alu traxxas casterblocks
-De aandrijfassen "omgekeerd" , zodat het vuil niet in de as loopt.
-diff gevuld met 50.000 dikke siliconen olie, voor wat sper werking.
-Kap 5mm verhoogd met alu busjes.

Zodra 1 van de draagarmen het begeeft,komen hier ook RPM draagarmen op.

Verder erg tevree, is redelijk hufter proof. De RPM casterblocks wil je niet. Deze zijn nog flexwiebeliger dan die van TRX. Voor de rest, top wagentje...

Hier een leuk filmpje dat ik met mijn slash 2wd full throttle (50.4km/h) een schans pak
(einde van de film)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw!! Ik heb ook een Traxxas Slash VXL 2WD. Ik heb hem zaterdag na 2 jaar stil te hebben gestaan weer laten repareren en hij doet het weer goed!
Wel vind ik het jammer dat je met zo'n 'grote bak' niet zo makkelijk gave jumps kan maken...
Heb jij misschien wat tips om de stunts leuker te maken?
Groeten, Yasper
traxxas-forum.jpg
 
Oefenen! oefenen en ... OEFENEN, koop een klein schansje.. Die in dat filmpje is vor skate en skateboards, en is exatc dezelfde bij diverse modelbouwwinkels, echter dan veel goedkoper ;)

Of bouw zelf 1 ;)


zoals in dit filmpje van mij, toen nog met een xray xb8 TQ 4wd nitro met een .28 motor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@emil
Heb je met de RPM steering blocks geen last van kromme pinnen (ik kom even niet op de naam van die schroeven die door de steering blocks heen gaan) door de flex van dat RPM plastic?

@Yasper
Na 1 middagje rijden lukte het mij met de rustler al om op een jump gemaakt van zand backflips te doen :)
Zo moeilijk is het niet.
 
@Emil
Oké, ik wist niet dat ze die ook verkochten...

@Jarno
Ja, da is nie eerlijk! Jij hebt een Rustler, dat is wel heel iets anders dan zo'n Traxxas Slayer 2WD.. :) Het enige wat lukt is slippen...
 
@emil
Heb je met de RPM steering blocks geen last van kromme pinnen (ik kom even niet op de naam van die schroeven die door de steering blocks heen gaan) door de flex van dat RPM plastic?

.

Aan de voorkant heten die dingen die je bedoeld casterblocks. Deze zitten weer aan de draagarmen vast. Achter heb je ze direct aan de draagarmen, je bearing-holders..

Nee, daarom heb je de trx alu casterblocks, die van RPM wil je niet. Das het enige wat je NIET van rpm wilt! Die casterblocks zijn flexwiebeliger dan die van traxxas zelf...

Alles is super van RPM, bearing holders, draagarmen, schokbreker bevestiging, etc, maar NIET de casterblocks!

Doordat ik die van alu heb, heb ik geen enkel probleem met de hingepins die krom raken... (dat is denk ik wat je wilde weten)
 
Nee, ik bedoel niet de castor blocks. Ik heb een Rustler, daar zit het precies het zelfde. Ik bedoel de steering block die met een pin in de castor block zit.
 
Back
Top