Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

1. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Mooie 17mm meenemers gevonden die makkelijk over 12mm hex heen passen...

2. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Gaarne advies gevraagd bij de aanschaf van een Traxxas Stampede 4 x 4 .

Mijn voorkeur gaat uit naar de uitvoering Traxxas Stampede 6708L, deze heeft standaard een 4000Mah Lipo 7.4V, nu kwam ik op de site van Toemen Modelbouw het model 6708 tegen waarbij hij nu standaard een 5000Mah Lipo 7.4V levert, je krijgt er gratis een pakket bij met snel lader en led verlichting, nu claimt Toemen dat je met de 5000Mah 7.4V 35 minuten vol gas kan rijden met een snelheid van wel 85km, is dit rieel deze snelheid met een 7.4V Lipo?

Weet iemand nog een alternatief adres voor Traxxas tegen een scherpe prijs?

Jan

3. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    35 minuten is vrij lang, maar dat is afhankelijk van waar je rijdt, vertanding, banden etc, veel factoren dus, en het is dus niet precies te zeggen.
    En 85 Kmh ga je niet halen met de stock set up, en een 2S LiPo.

Ik weet dat winkelbesprekingen niet mogen, maar ga eens op zoek naar info over Toemen Modelbouw, die is qua garantie niet heel best wat ik begrepen heb.
    Maar zoals gezegt, geen winkel besprekingen, dus even zelf zoeken daar over.

Hopelijk kan je er wat mee,

Ruud

4. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Volgens de schema's zou de Traxxas Stampede 6708L dus de orginele Traxxas set met 4000Mah 7.4V Lipo ongeveer 40+ MPH halen, dus dat zou +/- 65 KM zijn, dus Toemen overdrijft 20 km, ik heb ook niet veel vertrouwen in deze firma, service staat op een laag pitje bij ze.

Jan

5. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Dat van de service valt wel mee, er zijn goede en slechte ervaringen, dat geldt voor een aantal andere rc zaken ook, dat overdrijven met de snelheid is niet alleen bij toemen , ook bij andere zaken .....(marketing) , als de snelheid belangrijk is voor je , moet je deze auto niet kopen , maar voor een e-revo gaan bv , tuurlijk andere looks e.d .

Garantie op traxxas geldt wereld wijdt , dus als er wat kapot gaat wordt , en het valt onder de garantie bepalingen traxxas , wordt het altijd gerepareerd , cq vervangen door traxxas , daar kan de genoemde winkel niks aan veranderen.....
    Daarbij is een bv 2wd sneller dan een 4wd , en vergt een 2wd meer van de bestuurder dan 4wd .Op echt off-road terrein is dan de 4wd in het voordeel , maar vergt ook meer onderhoud en meer kans op kapot raken van bv de aandrijfassen , omdat er meer in zitten dan bij de 2wd ect , ect ..

Rijtijden met lipo's verschilt ook hoe jij je "gas vinger" in bedwang houdt en rijdt , de 1 rijdt op een 4000mah lipo 20 minuten en de ander 35 minuten ,een tweede accu kopen is altijd beter voor wat langere rijtijden ....

Let wel volg gas rijden vergt minder vermogen, dan remmen en optrekken , dus 35 minuten kan evt wel worden gehaald als je bv continue rondjes zou rijden op een oval vol gas.....allemaal theorie ,best mogelijk in praktijk .

Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
  6. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Het gaat hier om het 4x4 topic hé, dus het 2wd verhaal gaat hier niet op.

7. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ruud lees eens goed ,geef een voorbeeld ,om aan te geven wat evt de slechte en goede eigenschappen zijn van een 4x4 ( misschien extra info? :wink: :D)

8. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Dat een 4 x 4 kwetsbaarder is dan een 2 WD ben ik niet geheel met je eens, ik rij zelf een AWD die oorspronkelijk ontwikkeld is als rallywagen met 300+ pk, en juist door de AWD word de kracht van de motor verdeeld over de 4 wielen, en krijgen de assen per as minder te voorduren dan als je dezelfde kracht over 2 assen verdeeld, dit is ook merkbaar aan de slijtage van de banden, deze is ook gelijkmatiger dan bij een 2 WD.
    Ps Ik kies deze Stampede 4 x 4 niet vanwege zijn topsnelheid, maar om de auto aan te prijzen op je site als firma met een onhaalbare topsnelheid klopt ook van geen meter, wat zal hij zeggen als je terug gaat omdat hij de opgegeven snelheid niet haald? Ik heb er 2 maanden over gedaan om een beschadigd artikel vervangen te krijgen voor een onbeschadigd.
    Dit soort bedrijven noemen ze de dozen schuivers, snel omzet maken zonder de bijbehorende service:rolleyes:

Jan

9. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    kwetsbaar heb ik niet genoemd alleen meer kans op schade ivm de draaiende delen ;), ligt er maar aan hoe je interpreteert.

Als de snelheid voor jou niet doorslaggevend is , en dozenschuivers, op de bovengenoemde shop slaat , waarom dan toch hiermee komen ?,Zou ook kunnen zijn dat niet de winkel , maar de importeur steken heeft laten vallen omtrend je onderdeel ;) je kan dan ook gewoon even op het www kijken voor andere winkels die traxxas verkopen , :google: is hier heel goed in :D, de snelheid die traxxas opgeeft is ook theorie , ben benieuwd of je dan ook traxxas hiermee gaat confronteren ....

Daarbij is het theorie , praktijk is een tweede .
    Let wel op dat een winkel bespreking hier op de loer ligt en dit niet is toegestaan ,en terecht . Nee ik heb geen aandelen in de betreffende shop ;),

Maar goed , er zijn nog andere www winkels die traxxas en jouw model verkopen , het is aan te raden om er nog lipo bij te kopen, en een goede lipo lader (misschien al reeds in bezit) zodat je langer rij- plezier beleefd met 2 accu's, omdat als je eenmaal gereden hebt met de 4x4 je baalt als je weer moet wachten voordat de lipo vol is ...

suc6

10. JHN

JHN

Lid geworden:
    19 mei 2012
    Als je een goede deal wilt maken, moet je gewoon bij de winkel langsgaan en je onderhandelings skills eens afstoffen. Er zit genoeg marge op die auto's om of er wat af te doen of er wat extra's bij te doen. Als ze niet bijten ga je naar een andere winkel. Ik heb zelf goede ervaringen met een winkel in kaatsheuvel, waar ik goed geholpen werd en waar we het ook eens konden over de prijs. En als ik nu iets stuk heb dat zij hebben bestel ik het daar. Voor zulke aanschaf prijzen wil ik altijd langs de winkel zelf.

Snelheid: ik heb maximaal 63km/u (gps geklokt) gereden op 2S met de bijgeleverde 17t pinion, maar de motor werd wel erg heet, ik rijd nu meestal op 2S en 13T verder nog redelijke stock setup, denk dat ie zo'n 40/45 gaat nu, en het mag af en toe wel net iets meer power (wheelies zijn leuk) maar ik heb nog steeds een hele hoop lol :)

Vind het echt een leuke auto, alleen de servo ben ik niet heel tevreden over, heb een nieuwe besteld die sterker zou moeten zijn, ben benieuwd.

-Johan

11. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Als het om de Traxxas Stampede 4x4 gaat, en dat doet het hier, is mijn ervaring dat die steviger is dan een 2WD Stampede. Hij is ook zwaarder, dus in principe langzamer dan de 2WD. Dat geldt natuurlijk voor de topsnelheid. Zodra er bochten aan de orde komen, is de 4x4 sneller.

Optrekken vraagt het meeste vermogen (remmen verbruikt niks), maar als de snelheden hoger worden, gaat de luchtweerstand ook meespelen. Ik zou eens moeten meten wat het verbruik is bij een bepaalde snelheid, maar continu volgas rijden met zulke tijden lijkt me overdreven. Ik vind het ook niet echt zinvolle info omdat je nooit een accu volledig leeg zal rijden met volgas rijden.

12. d3nn1s

d3nn1s

Lid geworden:
    21 feb 2013
    En jij weet hoe hun service is vanuit nootdorp? Lol. Ik kom er al jaren, en altijd goed geholpen en netjes behandeld. Ik weet niet hoe het online verloopt, maar in de winkel top!

In kaatsheuvel zit idd een goede rc shop. Ben wel de naam vergeten. Google weet dat wel....

13. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik heb nog eens in wat oude logs zitten neuzen. Om mijn Stampede 80km/u te laten rijden heb ik ongeveer 400W nodig. Dat betekent dat mijn 5400mAh 3S accu toch in 9 minuutjes leeg is.
    Nu is dat met een MMP/2650 combo, maar voor mij voldoende reden om een verhaal dat je met een 5000mAh 2S 35 minuten lang 85km/u kunt rijden in de categorie complete onzin te plaatsen.

14. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ja je kan geluk hebben met een firma of pech, ik heb dus pech gehad met een bestelling van een vliegtuig onderdeel dat tot twee keer toe beschadigd door de post bezorgd werd, de eerste keer was het duidelijk niet goed verpakt waardoor het beschadigd was.
    Maar dat het oplossen 2 maanden heeft moeten duren en vele mailtjes die dan weer lang onbeantwoord bleven hebben bij mij een negatieve indruk van deze firma achtergelaten, en om 150 km heen en 150 terug te rijden om het in de winkel op te lossen is geen optie.
    Tja dit is mijn ervaring, en toevallig kwam ik op het internet veel soortgelijke gevallen tegen:rolleyes:

Jan

15. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Jammer Jan

dat dit gebeurt is bij je , echter heb daar in tegen goede ervaringen met de shop,meerdere malen bereidt zijn om dingen samen te voegen, voor mijn wens, en altijd correct aan de telefoon .

Maar het is heel makkelijk om negatieve ervaringen op het www te zetten dan positieve , immers als het goed gaat hoor je niemand.

Ik zou voor jouw wens , de stampede, een winkel in de buurt opzoeken en daar eens gaan praten of kijken , vindt je de prijs te hoog , ga je onderhandelen of ga je ergens anders kijken op het www .

De wereldwijde service van traxxas is zelf erg goed , en of je nu bij sjop a of b wat koopt maakt niks uit ....

suc6 met je keuze

(stapt weer op zijn 1PK fiets wat oorspronkelijk een MTB was , maar is omgebouwd naar stadsfiets :D )

Laatst bewerkt: 10 mrt 2013
  16. M02GT1F103LM

M02GT1F103LM

Lid geworden:
    17 jan 2010
    Toemen...zou ik altijd met een grote boog omheen lopen...meerdere slechte ervaringen me egehad, en de spullen die zij erbij leveren zijn vaak niet wat het lijkt en veelal in gebruikte staat! (meerdere keren gebeurd...) Een RTR werd gewoon voorzien van een zender vol krassen! (om maar 1 voorbeeld te noemen. Google zegt al genoeg.

Ik heb zelf een 2WD én een 4WD en beiden hebben zo hun charmes... de 4WD is wel de heerser als het gaat om handling...dus als je de pegels hebt: 4WD ;-)

17. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Heb bij Sunsky een extra set nep-Talons besteld voor op de HPI Warlocks. De banden van mijn maatje zijn al binnen, en omdat die toch op vakantie is, heb ik ze maar even op de velgen geprobeerd. Lijkt me een mooie eerste stap op het 17mm hex pad....

18. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ze lijken wat smaller dan de stock talons, of niet?

19. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Yep. Klopt. Het zijn ook niet echt Talons, maar ze hebben dezelfde vorm van profiel, alleen smaller.

20. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ziet er goed uit!
    Zijn ze ook harder/stugger dan de Talons, vanwege de smallere wang?
    Maar waarom zit er een 17MM hex op, terwijl ze voor een 1:10 auto zijn?
    Dan moet je dus ook al Hex adapters kopen..

Deel Deze Pagina