Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

1. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ze zijn inderdaad stugger dan de stock Talons. Die 17mm heb genomen omdat ik het strippen van de 12mm hexen zat was. Zie post #741

2. Maurice2

Maurice2

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Zien er mooit uit Peter, vooral met de nieuwe velgen! Ik ben benieuwd hoe ze presteren en hoe lang ze mee gaan.

Even fototjes:
    Iemand een idee?:nosmile:

Foto van het tandwieltje naast n bodyclip, als je goed kijkt zie je aan de voorkant een klein barstje in de bovenkant.

Het tandwieltje zelf, barst loopt door tot onder.

Motortje waar hij op zat. Zit daar nou roest? Niet dat ik hem vaak openmaak, of dat ik hem al lang heb maar ik dacht dat ze waterdicht (auto = 2e hands) waren. Zal wel iets van condens zijn geweest:rolleyes:.

Zelf dacht ik gewoon even een andere motor er in te zetten. De uitstekende delen die je vast soldeert zijn aardig groot. Dus het zou volgens mij wel moeten lukken. Alleen nog waar je zo iets van daan haalt. Of is dit eigenlijk gewoon einde oefenning en moet er een andere in (savox?)?

3. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik zou opzoek gaan naar een andere servo.
    Dat tandwieltje heb ik nog nooit ergens te koop gezien..
    Savox kan, maar die staan wel bekent als stroom vreters..
    Dus dan kan een Externe BEC geen kwaad.

4. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Savöx 1258TG is beregoeie servo. Supersnel en sterk zat. Alleen inderdaad een stroomvreter. Ik rijdt met een Mamba Max Pro, maar die BEC redt het niet. Met een aparte BEC (Castle) werkt het uitstekend.

5. WonderTiger

WonderTiger

Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Met savox servo's heb je over het algemeen alleen problemen als je een castle creations regelaar en/of een spektrum zender set gebruikt.

6. Maurice2

Maurice2

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Dan ga ik daar maar eens voor sparen. Lijkt me wel een goede upgrade. Vooral dat ze geen plastic tandwieltjes hebben.

7. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Nieuwe wielen en bandjes staan wel grappig, al zeg ik het zelf....

8. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik gebruik overigens een Spektrum DX3C met een Orange ontvanger en dat gaat uitstekend samen. Nog niet echt tot 300m geprobeerd, maar dat komt nog wel.

9. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ik heb de knoop doorgehakt en een TRAXXAS Stampede 4x4 VXL + 2s 7.4V Lipo 6000Mah besteld, als het goed gaat komt hij vrijdag binnen, ik ben wel reuze benieuwd hoe zijn prestaties zullen zijn:D

Ik heb hem hier gekocht www.traxxas-online.nl ze hebben momenteel een aktie waardoor je bij een Traxxes auto een snellader + verlichtingsset kado krijgt

Jan

10. Maurice2

Maurice2

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Volgens mij gaat dat wel goed komen. Rijd echt mooi, lekker stabiel maar toch ook een mooie rijhoogte. En met die 6ah accu komt het ook wel goed.het enige wat je zou kunnen doen is even naar het verstelbare armpje van de servo kijken, die over de blauwe as heen loopt. Als je die iets langer maakt en de toelinks weer goed afstelt loopt ie niet meer aan en behoud je maximale stuuruitslag. Simpelere manier is om even je multi knop op dual rate steering te zetten en deze iets minder te maken door het geval iets terug te draaien. Maar voor het ofroad vind ik dat laatste beetje stuur toch wel erg fijn.

Veel plezier ermee :)

11. Gertje26

Gertje26

Lid geworden:
    28 jan 2012
    Gister met een 3s lipo gereden... resultaat gebroken aandrijfas. Hij is gebroken bij het einde tegen het wiel aan waar zoon soort stalen balletje met van die uitsteeksels aan zit. Ik dacht om maar meteen stalen aandrijfassen voor achter te bestellen welk merk is het beste? Ik had van MIP gezien is dat iets? hoor het graag.

Mvg

12. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    MIP maakt goeie aandrijfassen. Over Tekno hoor ik ook niks dan goed, maar die gebruik ik zelf niet. Is wel iets goedkoper dan MIP. FLM is er ook nog (die heb ik voor zitten). Erg goed, maar vragen wat aanpassingen om ze erop te zetten. FLM is in NL te bestellen.

Het koude weer maakt plastic broos waardoor de standaard aandrijfassen sneller breken. Met normale temperaturen zal dat minder snel gebeuren.

13. Maurice2

Maurice2

Lid geworden:
    10 aug 2011
    mip is ook in nederland te bestellen, maar we bij toemen.

14. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Daar zijn ze wel aardig aan de prijs. De FLM shafts zijn €40 bij Romulco en de MIPs €65 bij Toemen. De MIPs zijn op ebay veel goedkoper te vinden.

15. Gertje26

Gertje26

Lid geworden:
    28 jan 2012
    Weet iemand of de Aandrijfassen van Integy wat zijn? Scheelt nogal in prijs met die andere. Ik hoor het graag van de kenners;)

16. stampede_4x4_vxl

stampede_4x4_vxl

Lid geworden:
    28 dec 2012
    Na 2x een kapotte aandrijfas heb ik de volgende assen besteld: "GPM aandrijfassen achter staal V3.0 - Traxxas TRX6852X"

Deze zijn wat gunstiger geprijsd in vergelijking tot de mips, waar ik overigens geen ervaring mee heb.

Ik ben er zeer tevreden over, alleen heb ik nog nooit op 3s gereden, alleen op 3s.

Let wel op dat je ze met locktite (blauwe) vastzet, anders kunnen de imbusjes lostrillen.

17. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Zou ik niet doen, Integy staat niet bekend om goede kwaliteit.
    Ze gebruiken zacht alu, waardoor het sneller stuk zal gaan dan bijvoorbeeld het staal van MIP.

18. Gertje26

Gertje26

Lid geworden:
    28 jan 2012
    Ok dankje! Weet jij toevallig of de GPM aandrijfassen wel van betere kwaliteit zijn? Ik hoor het graag. Ik wil ook 3s kunnen rijden.

19. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik heb de GPM assen gehad. Dat was troep. Ze schijnen ze nu te hebben geüpgrade, maar als je safe wilt zijn, dan kom je toch bij MIP, Tekno of FLM uit.

20. Gertje26

Gertje26

Lid geworden:
    28 jan 2012
    Ok bedankt!

Deel Deze Pagina