Traxxas Stampede 4x4 topic!

Hallo,
Eerder op deze topic is het aanlopen van de stuurservo tegen de blauwe aandrijfas al behandeld en wat de oplossing daarvan is.

Nou heb ik het volgende gedaan.

Als eerste de stampede op de kop leggen.

Als tweede heb ik aan het zwarte stangetje gedraaid (met dat moertje in de midden). Net zo lang totdat het onderdeel niet meer tegen de blauwe aandrijfas aanschuurt.

Gevolg is dat de 2 voorbanden beiden iets scheef komen te staan.

Ik weet dat ik met de zilveren assen aan beiden kanten de wielen kan stellen. De ene as moet korter en de andere moet langer om de wielen weer recht te krijgen.

Nou is het ontzettend lastig te bepalen wanneer de voorwielen weer recht komen te staan. Heb vandaag weer gereden, maar hij zwalkt over de weg heen.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan stellen?
Alvast bedankt,

Hallo,
Eerder op deze topic is het aanlopen van de stuurservo tegen de blauwe aandrijfas al behandeld en wat de oplossing daarvan is.

Nou heb ik het volgende gedaan.

Als eerste de stampede op de kop leggen.

Als tweede heb ik aan het zwarte stangetje gedraaid (met dat moertje in de midden). Net zo lang totdat het onderdeel niet meer tegen de blauwe aandrijfas aanschuurt.

Gevolg is dat de 2 voorbanden beiden iets scheef komen te staan.

Ik weet dat ik met de zilveren assen aan beiden kanten de wielen kan stellen. De ene as moet korter en de andere moet langer om de wielen weer recht te krijgen.

Nou is het ontzettend lastig te bepalen wanneer de voorwielen weer recht komen te staan. Heb vandaag weer gereden, maar hij zwalkt over de weg heen.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan stellen?
Alvast bedankt,

Ik had hetzelfde probleem. Mijn servo staat in neutrale stand (dus de auto aan staat en op de kop ligt) net iets naar links en niet precies in het midden. Dus ik kon die stang aan de servo zo ver opendraaien dat mijn wielen precies recht stonden, zonder dat ik aan die stangen van de ophanging hoefde te draaien.
Ff googlen en ik zie deze thread, misschien kan je daar nog iets mee. Lijkt erop dat je de servo open moet draaien en zelf de tandwielen een tandje moet verzetten. Steering Servo, How to calibrate it?

-Johan

kan je van een slash 4x4 een stampede maken, moet je dan alleen het stampede chassis kopen of moet je nog meer veranderen

Je hebt nog een kortere center as nodig en de kortere batterij houder. De body mounts van de Slash zijn ook anders, maar het ligt aan de body die je wilt gebruiken of je die moet vervangen. Ook de voor- en achterbumper zijn anders.

Je hebt nog een kortere center as nodig en de kortere batterij houder. De body mounts van de Slash zijn ook anders, maar het ligt aan de body die je wilt gebruiken of je die moet vervangen. Ook de voor- en achterbumper zijn anders.

Inderdaad. Eigenlijk zijn beide auto's gelijk behalve:

Chassis (badkuip)
Centrale as
Afdekplaatje centrale as (niet onbelangrijk!)
Batterij-houder
Wielen/Banden
Bodyposts/Body
Voor- en achterbumper/wheeliebar

Al met al ben je dus eigenlijk zo klaar, zeker de moeite waard! :D

ff wat foto's gemaakt van mijn truggy conversie net..

full

body is een beetje stoffig ... ... ... uche uche

full

de blauwe en groene Losi veren kun je goed zien..

full

full

de voorste body posts:

full

en de achterste:

full

all black chassis:

full

en de bevestiging van de spoiler:

full

full

het wachten is nog op de swaybar set, en die komt eind van de maand volgens toemen, maar goed... ik wacht pas 4 maand...

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit, maar had de body niet iets verder naar achter gemoeten?
Ik vind het lijken alsof hij iets te ver naar voren zit en je daardoor aan de achterkant vrij veel lege ruimte overhoud

ik heb het naar het voorbeeld van "the Jang" gebouwd, en zo past hij er net op.

ik heb het inderdaad eerst verder naar achteren geprobeerd, daarom zit er nu een grote Traxxas sticker op de voorkant om die body gaten weg te werken ;)

...
MIPs zijn goed, maar hebben vaak gedoe met schroefjes die loskomen. ...

Ik heb inmiddels de MIP X-duty assen eronder liggen. Schroefjes inderdaad in no-time weg :confused:. Let daar dus op. Alleen met Loctite toepassen!!! Ik vond de standaard schroefjes trouwens onhandig. De MIP's worden door inklemmen als het ware op de achteras geklemd. Inmiddels de M4x15 screw pins van de Revo gehaald zodat de MIP's niet door inklemmen maar door-en-door bevestigd zijn. Heb er (nu nog) alle vertrouwen in dat dat gaat werken. :cool:

klopt, als je de set screws voor de bevestiging op de achteras vervangt door screw pins en de overige schroefjes goed vastzet met loctite zijn het perfecte assen, houden het bij mij nu al enige tijd uit

@Synasthesia
In de MIP's zit aan beide zijde bij de asbevestiging schoefdraad. Daar gebruik je er met de Screw Pins in feite maar één van. Aan de andere zijde houd je dan wat ruimte over. Dat geeft bij jou ook geen problemen?

Very nice indeed!
Lekker laag ook die body! Wil ik ook nog steeds doen. Hoe zit de body vast btw, ik zie geen clipjes?

-Johan

Back