trex 600e pro throttle curve

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Niko, 28 mei 2013.

1. Sirolf

Sirolf

Lid geworden:
    14 mei 2009
    Rate mode setup..?
    Nooit gedaan en nog nooit problemen ondervonden.
    Lijkt me sterk dat een servo dan harder moet werken. Servo op 90 en tail slider in middenstand en de limits instellen.

Ik meen dat je de pro uit kunt rusten met de oude one way dat je de juiste verhouding weer terugkrijgt..

2. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Harder werken in de zin van grotere mechanische belastingen niet. De krachten zijn hetzelfde, en de servo moet evenveel bewegen om de heli recht te houden.
    Maar iedere regelaar werkt beter als de middenpositie van het stel-element (midden servoweg) ruwweg overeenkomt met het neutrale punt van het corrigerend element (positie hekrotor waarbij de heli neutraal is) en de rate-setup garandeert dat dat zo is.
    Zonder die methode kan het maar zo zijn (als je niet oplet bij het mechanische instellen) dat de servo al halverwege de slag zit als de heli neutraal hangt. De ene kant uit kan dat weinig kwaad, de andere kant uit kost je dat tail authority. Het word dan ook beduidend lastiger een gain waarde te vinden die over het gehele stelbereik goed functioneert.
    Met een niet optimale gain, moet een regelaar " harder werken" (meer denkwerk verrichten om het gewenste resultaat te bereiken) en in die zin klopt de bewering " hij moet harder werken weer wel.

Brgds, Bert

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  3. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Dino Spadaccini:
    This is a pro heli design to run at 2400 on the head if you are not comfortable with that i understand

Jeff Fassbinder:
    I've read a few of your concerns and or questions. I would like to point out that on page 31 of your Manual it clearly states that at 85% you will be at 2500 head spead. This helicopter was designed to be a performance machine.

So at 0 degrees no load 85% Throttle your at 2500 head speed.
    At 0 degrees no load 100% Throttle your at 2720 head speed.
    At a full 12+/- pitch you will be at 2470 head speed so your tail is not going to blow out in the designed rotor speed paramater given in the Manual.

:rtfm: en de heli vliegt perfect zowel met 3Gx als met de Vbar.

De mensen die klagen willen 2000rpm vliegen met 13+/- pitch. Grappig om te lezen dat er posts tussen zitten van mensen die overgestapt zijn naar 2350+ rpm met 12 +/- pitch en dol enthousiast zijn geworden over de 600pro.

Bedankt voor de posts, dit bevestigd mijn eigen super ervaring in de 600pro :thumbsup: Voor mij dus echt geen discussie hoor :cool:

4. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    toch vind ik het een minpunt dat je een 600 moet vliegen met 2500+ headspeed resulterend in korte vliegtijden en bolle packs ;)

Maar je hebt gelijk, Align heeft de heli met met dit oogpunt ontworpen. En moet je niet zeuren als je een lager headspeed wil vliegen en je tail uitbreekt.

Deel Deze Pagina