TT Mini Titan

Beste medemodelbouwers,

Ik zie hier dat jullie al veel instellingen ivm de mini titan geprobeert hebben en dat vele onder jullie wel wat 3D kan vliegen. Zelf heb ik al een 60tal vluchten gemaakt en zou nu graag beginnen met het ''acro'' vliegen. Mijn mini titan is compleet standaard en ik vlieg enkel in de normal mode zonder neg. pitch. Enkele tips, links of topics om te beginnen. Ik weet echt niet hoe te beginnen.

Alvast bedankt! mvg.

tjaah eerst maar eens oefen met rondjes vliegen met steeds een beetje meer negatieve pitch lijkt me , dan eens voorzichtig een loop trekken en zo verder , zijn niet echt hanleidingen voor , is heel persoons gebonden ...

Beste medemodelbouwers,

Ik zie hier dat jullie al veel instellingen ivm de mini titan geprobeert hebben en dat vele onder jullie wel wat 3D kan vliegen. Zelf heb ik al een 60tal vluchten gemaakt en zou nu graag beginnen met het ''acro'' vliegen. Mijn mini titan is compleet standaard en ik vlieg enkel in de normal mode zonder neg. pitch. Enkele tips, links of topics om te beginnen. Ik weet echt niet hoe te beginnen.

Alvast bedankt! mvg.
Je kan ook al wat oefenen met een simulator, zo kweek je ook wat zelfvertrouwen.

nam aan dat je dat al gedaan had:rolleyes: maar is idd slim om eerst veeeeeeeel te oefenen met een sim ja, en dan wel een fatsoenlijke zoals reflex, earofly pro deluxe of realfligt, want het sturen heb je wel onder de knie neem ik aan...

nam aan dat je dat al gedaan had:rolleyes: maar is idd slim om eerst veeeeeeeel te oefenen met een sim ja, en dan wel een fatsoenlijke zoals reflex, earofly pro deluxe of realfligt, want het sturen heb je wel onder de knie neem ik aan...

PhoenixRC niet vergeten ;)

hallo,

Kheb inderdaad al een sim (phoenix). Dus zou k graag de gebruikelijke instellingen weten om ''lichte acro'' te leren. Ik vlieg met de standaard ace gyro en een mx12. Moet ik ook iets aan de heli zelf veranderen, is het vb een ''must'' om carbon bladen te hebben of andere dingen? Eventueel sites met uitleg over beginnende ''stunts''?
Ook bedankt voor jullie snelle reacties!
Tips zijn nog steeds welkom!

mvg. Rory

Dat kan gewoon met een standaard MiniTitan, maar dan wel in idle-up mode uiteraard.
Vast toerental en variabele pitch.
Je kan als vervanging van de standaard bladen het beste voor of goedkope 325 carbonbladen gaan, en anders Align 325 Pro blaadjes.
Krijg je wat langere vliegtijden.
Heb je veel last van bladspoor met andere bladen, kan je de bovenste mixerarmpjes in je kop vervangen door aluminium armpjes.
Hier o.a. wat meer over de setup in je zender:
http://www.modelbouwforum.nl/thread...ttp-minititan325-hyves-nl-12.40612#post669591

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

welke mini titan op phoenix komt overeen met mijn standaard mini titan?
Je hebt namelijk 3 verschilende types: trainer, sport en 3D maar er is geen enkel type die hetzelfde vliegt als die van mij. Wat moet ik aanpassen op de sim om de standaard versie te hebben?

mvg. Rory

Wat moet ik juist aanpassen om dezelfde vliegeig. te krijgen als in het echt?
Want ik kan een looping met het sport type maar niet met het trainer type, dus zou ik wel graag weten welk type het meest overeen komt met mijn standaard mini titan voort dat ik dit in het echt probeer. En moet je enkel de curves veranderen voor het lichtere stuntwerk? De ail en ele reageren namelijk sneller en korter op de sim.

mvg. Rory

Een sim is altijd anders dan de werkelijkheid.
In de sim vlieg je in Idle-up modus, vrij hoog toerental (2800+), en behoorlijke uitslagen.
Als je hem in het echt ook zo insteld dan vliegt hij theoretisch redelijk hetzelfde.
Echter heb je dan te maken met echte zwaartekracht, lucht en bladen (echt anders), en zit er dan geen resetknopje op als je crashed :D
In het andere draadje over de MT staan ook diverse tips over de setup.

Grt,
Eric

Hallo,

Dankje voor de goede tips!
Ik had vandaag rond een uur of 7 één batterij leeg gehooverd om aan de schakelaar te wennen en de nieuwe curves. En later op de dag ook eens een vlucht gemaakt en omdat dit zo goed ging heb ik dan ook mijn eerste looping gemaakt! Wat was dit spannend! Het liep bijna slecht af omdat ik de orientatie even kwijt was maar ik kon hem nog optijd redden. later zijn er nog 4 succesvol gevolgt! Wat gaf dat een heerlijk gevoel! De verslaving is nu nog groter geworden!

Mvg. Rory

Iemand enig idee wat voor servo ik moet zetten op de staartrotor? Ik heb de heli tweedehands van een winkel gekocht, en alles wat erop zit is ACE spul. De servo die ik nu op de staart heb, is een ACE c0915 servo( C0915 Ace micro servo - RCHeliparts.nl ) . Wat is een goede servo met metalen tandwielen, als vervanging voor deze servo? Wat is een goedkope site waar jullie onderdelen kopen?

dat is denk ik wel de beste servo die je erop kan zetten icm een 401 ofzo

Ik hoorde vorige keer van een aantal mensen dat mijn headspeed erg laag is. Kan dit liggen aan mijn ESC? De volle toeren krijg ik pas met de stick vol omhoog, maar dan schiet de heli als een raket naar boven. Ik kan de throttle curve niet bijstellen op mijn zender. Hoort het zo te zijn dat de volle toeren bereikt zijn op 50% stick omhoog?

Back