Turnigy Accucel-6 50W + Turnigy lipo isconnaction break?

OK sorry voor mn engels, zit te veel op engelse vliegfora's hahaha.

Maar goed ik heb dus spiksplinternieuwe lipos gekocht, zitten nog in t noppenfolie en bij alle 3 connection break
Ik heb alle kabels zitten zoals het hoort want ik laad graag gebalanceerd. Stop je dr een 4s in prima niets aan de hand. maar een 3s lipo gaat niet lukken. ik heb 1 lipo losgesneden om te kijken of t om bad wireing ging maar zag er netjes uit. ook bij de lader niets geen schroeiplekken of wat dan ook. Alle lipos hebben wel t zelfde. links en rechts allebei 0.00 maar de middelste schiet van 6.9 naar 4.2 en geeft dan connection break. bij alle 3.
Wie oh wie kan me hier mee helpen?

Laatst bewerkt:
even een paar vraagjes om wat dingen uit te sluiten

heb je al eerder 3s accu's met deze lader geladen

als je de accu's even gewoon probeert te laden zonder het ballanseer stekkertje aan te sluiten dus niet ballanseren geeft de lader dan dezelfde melding

meet de accu's eens met een volt meter de voledige spaning van het paket wat is de spaning en komen de +en- overeen met de kleurcode van de kabels

even een paar vraagjes om wat dingen uit te sluiten

heb je al eerder 3s accu's met deze lader geladen

als je de accu's even gewoon probeert te laden zonder het ballanseer stekkertje aan te sluiten dus niet ballanseren geeft de lader dan dezelfde melding

meet de accu's eens met een volt meter de voledige spaning van het paket wat is de spaning en komen de +en- overeen met de kleurcode van de kabels

nee heb nog nooit 3sjes geladen wel 4s en hij laad wel zonder balancer. gaat zich puur om als er gebalanceerd moet worden. heb nog een voltage controle er tussen gehangen maar die zegt dat alle 3 vol zijn. raar allemaal. Bedankt nog Ron voor jou antwoord. heb ik ook veel aan. Maar op connection break heb ik al veel opgezocht, maar vaak ging het om dingen die gesoldeerd moesten worden. ga ze allemaal even uitpluizen!

Hebben we de laatste tijd niet vaker vragen gehad over laders die alleen problemen hebben met 3s lipo's?

Hebben we de laatste tijd niet vaker vragen gehad over laders die alleen problemen hebben met 3s lipo's?

Om eens een paar dingen af te strepen. verkeerde montage kabels op de balanseer stekkers. Nu ben ik niet zo technisch dus heb maar een foto gemaakt.

img29631.jpg

img29641.jpg
[/IMG]

Was dit een vaststelling of een vraag?

Om te bepalen of de steker goed zit aangesloten kun je de spanning meten met een voltmeter. Zet één meetpen op de zwarte draad en meet achtereenvolgens met de andere meetpen op de gele, de blauwe en de rode draad. De spanning moet bij elke meting oplopen.

... Zet één meetpen op de zwarte draad en meet achtereenvolgens met de andere meetpen op de gele, de blauwe en de rode draad. De spanning moet bij elke meting oplopen.
Multiple choice bedrading voor meting
The Script Asylum
-> RC calculations
full

-> electrical
-> LiPo pack wiring
-> Measuring cells

en
-> System wiring

bat_measure_bg.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah een multimeter aanschaffen dus, ja die heb ik nog niet... en dat was een vraag ja. mijn excuus. Ik ging er even blind vanuit dat mensen aan de foto konden zien of hij goed was aangesloten...

een multimeter is altijd een handig ding om in huis te hebben zeker als modelbouwer
maar je moet hem natuurlijk wel weten te gebruiken

om snel zekerheid te krijgen over de aansluiting van de balanseer kabel voor jouwn lader kan je het spul ook eens mee nemen naar een model vlieg,vaar of rijd vereniging bij jouw in de buurt baar zal altijd wel iemand bereid zijn even wat dingen voor je te testen of te meten

Waarom zou een balancer kabel die door machines word gemaakt bij jouw verkeerd zijn , en dat 3x . ?

Geef je in je lader wel aan dat je een 3S wil laden ?

Mvg Johan

4S cellen laden gaat goed, dus hoogstwaarschijnlijk is je lader wel OK.

* Zijn de 3S cellen van het zelfde merk als de 4S (m.a.w. hebben ze hetzelfde type balancer aansluiting)?
* De Turnigy rapporteert bij het starten vh laden het aantal gedetecteerde cellen - klopt dit met het geselecteerde cq. aangesloten aantal cellen (=3)?
* Volgens de manual worden tijdens de storage & discharge mode de individuele celspanning op de display gezet. Wat rapporteert de (ont)lader?

Back