Vario big Jet Ranger

heey ronny
bedankt voor de waarschuwing
maar het is terug de xtreme maar met een upgrade van de software hoe gaat het trouwens met jou benzine trainer ?
groetjes bjorn
 
Hoi Bjorn,

Nu is weer alles OK met m'n trainer. De beugel waarop de gasservo staat gemonteerd was aan een zijde gescheurd. (servo zat maar aan één zijde meer vast) !!!! Heb dit per toeval opgemerkt op het veld na een vlucht. Beugel is nu vervangen en de heli is weer startklaar.
De heckservo heb ik, uit voorzorg, ook vervangen. Zoals je weet werd deze nogal warm (+50C) doordat de aansturing veel te stroef liep. Ik koop nu liever een nieuwe servo dan straks een nieuwe heli.;)

Voor de rest : prachtig vliegweer dus weinig bouwtijd hé.

Zie je trouwens bij Vario dacht ik, of ging jij niet mee ?

Groetjes,
Ronny
 
wees maar zeker da ik er zal zijn ronny

dat wil ik niet missen
vario dag is the place to be
hopelijk krijg ik tijdens de helistage in duitsland mijn benzine perfect in orde
dat he snel terug in het luchtruim rond tuft
greetz bjorn
 
Die gasservohouder is op Vario Benzinetrainers blijkbaar een gevoelige plek.
Bij de 3 benzinetrainers waarmee ik de voorbije jaren heb gevlogen, inclusief de benzinemekaniek in de Alouette scheurde deze servomount (altijd aan de voorkant).
De steun opnieuw goed hardsolderen met zilver is hier de oplossing.

Enne Bjorn, in Duitsland zetten we met man en macht je benzinetrainer in orde...

Heligroeten,

Nick
 
Hey Nick,

Mijn beugel was aan de achterzijde gescheurd, net ter hoogte van de schroefgaten !!! Ik heb er nu een nieuwe op gezet (moest toch een nieuwe servo bestellen en Guy had de beugel op voorraad dus....)
Als je zegt dat dit vaker voorkomt ga ik die oude beugel toch herstellen, kwestie van eentje in reserve te hebben hé.

Groetjes,
Ronny
 
hallo allemaal
wegens de overstap naar elektro
verkoop ik mijn benzine motor met eletrische starter (fema set) en vario uitlaat en luchtfilter deze stond op men bezine trainer

de prijs van de motor zit rond de 500 euro
de set van fema is 350 euro met schakel print
en dan de vario luchtfilter kost 80 euro
ook de motor support steun kost 35 euro
uitlaat is rond de 150 euro

als je dit optelt heb je het bedrag van 1115
dit alles mag weg voor 800 euro
als je intresse hebt laat me iets weten op het nummer 0471118835
 
Zo zo, nog eentje die bekeerd is tot het "elektrogeloof"...
Door de snelle evolutie van de technologie wegen de voordelen van elektro tov thermische motoren steeds zwaarder door. In Duitsland hebben we daar vorige week en weekend opnieuw mooie staaltjes van gezien.

Heligroeten en succes met de verkoop,

Nick
 
hoi jongens

om de verveling en leegte op te vullen
hier even een foto van het santini air bouw team
airwolf-cast.jpg



groetjes bjorn
 
hallo allemaal

eerst een verslag van de benzine trainer met de helicommand

na de verbeterde sofware te hebben geplaatst en opnieuw te hebben afgesteld
vliegt dit machientje beter dan ooit hij is stabiel en rustig zoals het zou moeten
nu kan ik verder gaan met de bouw van men jet ranger
greetz bjorn
 
Hey Santini air en Blue Bird;

Hierbij men nieuw accountje.

Search And Resque Scott

Bedankt voor de hulp in de keuzebevestiging.

Het zal de Panter worden.

In het najaar zal de bouw beginnen denk ik.

Groetjes en tot morgen op de Belgium Heliday's in edingen.

SAR Scott
 
Hey Santini air en Blue Bird;

Hierbij men nieuw accountje.

Search And Resque Scott

Bedankt voor de hulp in de keuzebevestiging.

Het zal de Panter worden.

In het najaar zal de bouw beginnen denk ik.

Groetjes en tot morgen op de Belgium Heliday's in edingen.

SAR Scott

hey SAR Scott
graag gedaan makker
we hebben ons beestig geamuzeerd in edingen
hopelijk hebben we snel terug heli plezier
greetz santini air
 
Hey Hay Santini Air;

yes yes we hebben ons bangelijk geamuseerd!!!!!

Jammer dat ik volgend weekend niet kan.

Ma ja 10 april gaan we terug voor de F3c hé

groetjes SAR Scott
 
Hey de Santini Air

De panther is helemaal uit mijn gedachten nu.

Ik heb nl keiveel en keischone foto's van de lifeliner gevonden.

Das een ec135 met fenestron en veel gemakkelijker te gaan bouwen.

hij is maar 5cm kleiner dan de ec155 en mss zelfs wel te bouwen met turbine.................

ik bekijk het nog wel.........

Kijk maar eens hier Algemeen

Grts en tot één dezer
 
Hetlijkt wel een kippekot metal dat gekakel over en weer.
Het woord schaal in schaalhelikopters is nie afkomstig van een ei .
Hoe gaat het verder met de bouw????
 
De keuze is gemaakt

Hey Santini Air

ik ben gisteren nog bij guy van helitempel geweest en vertelde mij over
mijn keuzeprobleem.
Het was snel opgelost.
Er is blijkbaar (want ik wist dat niet) eenzelfde mechaniek van de benzineversie maar dan in elektro.
Het zal dus die versie gaan worden.
Dan kan je er overal zonder problemen mee vliegen.
De investering is iets meer dan benzine of nitro en we zien wel hoe we de lipo's wegkrijgen zodat je er nog altijd handig aan kan.
Groetjes en een fijn weekend nog.
SAR Scott
 
hallo iedereen

bij deze heb ik de blijde mededeling dat de jetranger een kwartier geleden de maiden flight gemaakt heeft
en ik kan met goede moed vertellen dat ik alles in orde was en ik aan de afwerking kan beginnen

greetz bjorn
 
Back
Top