Vector ~ Vector NT ~ Veteq ~ 950(R)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Nismo, 4 nov 2003.

1. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Tja dit draadje ging nou eenmaal over verschillen tussen een aantal Serpents. Vergelijk met anderen is ook wel gaaf hoor en ik moet zeggen dat bv Mugen en Kyosho hele mooie wagens zijn en dat er goede prestaties worden behaald buiten Serpent. Natuurlijk speelt kunnen een hele grote rol maar ja, Michael Schumacher zal in een Minardi toch niet zo snel zijn als in een Ferrari en toch gaan ze allebij knoert hard!

Ik denk dat de 950R het volgende jaar meer van zich zal laten horen, de laatste nationale wedstrijden in EU landen laten dit al zien.

2. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    uitslagen, das wel interresant :)

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Nismo,

Vergeet niet dat veel rijders en dus de meeste toprijders binnen europa met een Serpent rijden en je een vertekend beeld krijgt over de winsten.
    In Amerika en Azie wordt er door de toppers daar veel meer met Kyosho, HPI en Mugen gereden. Alleen een WK geeft een goed beeld welke rijder/merk/team het beste is.

Toevallig kwam ik dit op de Serpent forums tegen, iets wat mij al jaren opvalt:
    http://www.mytsn.com/forums/forum.asp?fid=1&exp=39973&lo=1&sm=0&fi=1

Dus als je alleen naar de Mytsn site kijkt wordt er het eea. selectief voorgeschotelt ook al beweren ze met die site een centrale RC auto site te willen zijn......

Verwacht niet veel meer van de 950-R, het is niets anders dan een goedkoper gefabriceerde 950 met de standaard voor de 950 ontwikkelde aanpassingen. Naast dat is iedere verbetering marginaal merkbaar, wie nu een up-to-date 950 heeft zal geen winst uit de 950-R halen.

4. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Ik proef toch een hoop wrok in je verhaal boven, uitslagen dat is wat telt, we zullen zien volgend jaar. En tja ik leef in Europa.

5. MobFigure

MobFigure Guest

Als roelof over serpent praat wordt hij altijd een beetje overspannen volgens mij , :lol: maar we leven inderdaad in europa.
    Ik ben het wel met roelof eens dat serpent alleen maar met grote koppen op hun website komt als er weer iets is gewonnen of redelijke goede plaatsen gehaald zijn.
    Maar als de serpents dramatisch slecht hebben gereden hoor je ze nergens over.

6. borrie

borrie

Lid geworden:
    27 okt 2003

Hee Roelof,

Ik denk dat je de NEO toch echt te veel eer aandoet !

want een als er een auto een slechte kopie van.... is dan is het die auto wel ! Trouwens de laatste tijd errug weinig gehoord van die Toko ......
    Mischien is de kopieer machine aan vervanging toe .....

Gr.

Borrie

7. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Tja maar is dat niet normaal gedrag? :roll:

8. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    OK, even uitleg....

Serpent heeft MyRCWorld opgezet zodat het een site zou zijn voor en door rijders en lijkt mij dat er een objectieve nieuwsvoorzienig gegeven moet worden. Serpent zelf is een kei in nieuwsvoorziening maar geven er zo een draai aan dat hun product nog steeds goed is, als Serpent een race gewonnen heeft staat dat heel groot en publiceren ze ook de top 10, als ze het niet gewonnen hebben krijg je een verhaal hoeveel auto's er in de finale zaten en hoe hoog de beste Serpent gekomen is maar dan lees je niets over de winnaar :(
    Na de WK hebben ze gezegd dat ze met de reports zouden komen maar daar zit het publiek nu nog steeds op te wachten net als ze gewoon niets meer aan hun geflopte Veteq doen, die wordt langzaam onoplettend doodgebloed. (niet zeggen dat die niet geflopt is want dat is die wel, anders reden ze er wel mee)

Je kunt zeggen dat het hun goed recht is maar in mijn ogen moeten ze dan die hele Community van het web vegen omdat ze niet open staan voor de juiste berichtgevingen en felicitaties aan het adres van een ander merk.

Mensen die hier blind in zijn lopen dus mee en ik wil aantonen dat het geen zuivere werwijze is naast het feit dat er ook andere merken bestaan. Ik wil het niet vergelijken met de mensenrechten in China maar daar krijgt de bevolking ook alleen maar voorgeschotelt wat de regering wilt wat ze mogen zien, veel buitenlandse nieuwssites zijn daar niet te zien via het web....

Maar ok ieder zijn mening maar blijf niet blind staren op dit merk....

Even over NEO:

NEO is idd hier een beetje dood maar hun auto's zijn niet slecht. Het nieuwe model met liggende dempers aan de voorkant is een geheel eigen ontwerp en doet het niet slecht. Probleem is alleen dat hier in Nederland het moeilijk te verkrijgen is, er is maar 1 klein winkeliertje die het kan leveren en die winkelier rijdt er niet slecht mee.
    Praat niet over kopieren want daar heeft Serpent een heel goed handje van wat ver in de geschiedenis terug gaat. De bevestiging van uprights en stuurblokken bij de Excel is gekopieerd van de BMT/Picco, ook de schuine voordraagarm op de eerste Vector komt van de BMT, de hele achterkant van de Veteq komt van een bep. 1:5 auto, de stuurinrichting van de 950 is gekopieerd van de MRX3, moet ik nog doorgaan ? :lol:

9. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Wat het hele verhaal over de site betreft, ben 'k het mee eens.... als hun echt een community site willen hebben moeten ze over alle merken iets melden en niet alleen over serpent.. zowiezo een verslagje van 't wk zou er wel op mogen toch?
    Een beetje oplettende gebruiker gaat zo echt niet 'n serpent kopen als ze dat soms denken, die hebben zelf ook ogen en oren om andere dingen aan te horen...

wel weer veel offtopic :)

iemand een url van die neo?

10. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Ik dacht Mytsn een Serpent-Community site was met nieuws / technische info etc..... En ik weet dat de meerderheid er net zo over denkt!

On over copy-rights ... Neem van mij aan dat dat 100% afgedicht is! Aan de andere zijde kan ik hetzelfde zeggen ... die Kyosho lijkt wel een Serpent, en over Mugen nog maar niet te spreken!

Laten we dit in het midden laten.

DRAADJE KAN DICHT!

11. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zag pas een wedstrijduitslag, weet niet meer van welke race. Wel in de 1:8 onroad klasse in ieder geval. Serpent was eerste en derde geworden. Picco was tweede (Alberto Picco, Speed). De Serpentrijders werden geprezen en gefeliciteerd en over Alberto Picco geen enkel woord, geen felicitatie niks, terwijl hij hoger was geeindigd dan de derde serpentrijder.
    Dat vind ik erg zwak en andere sites laten zien dat het beter kan (www.teampicco.com) dit is niet echt een goede en mooie site, maar waar ik het hier over heb wel 8)

Over de besproken auto's: De Veteq is gewoonweg te gecompliceerd. Te moeilijk af te stellen en daarom niet populair. De andere wagens kunnen goed meekomen, lijken sterk op de concurrentie en daardoor vergelijkbaar.

12. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    teampicco.com site is idd niet veel bijzonders, hun eigen resultaten staan er op, maar ook netjes de felicitaties naar andere toe, zeker goed!

Het wk verslag van 1 van de R&B mensen was ook wel appart, het enige wat r&b echt spannend hield was hun eigen fual-gun die nieuw was (en kennelijk erg snel) en verder dat ze een stabiel weekend gehad hadden.. r&b is op 't wk niet erg hoog gekomen geloof ik, maar toch een goed report over hoe het er was...
    Hier wat reports van die lui http://www.rbproducts.com/results2003/index.htm :)

Deel Deze Pagina