Veiligheid en gezondheid m.b.t. Nitro?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Patrick Rx, 1 sep 2004.

1. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jelle, nitromethaan is geen benzine. Het is een zuurstofdrager.

2. slak12345

slak12345 Guest

ik wilde mijn kap erop zetten, ik rij naar me toe en zak door mijn knieen. pak de kap en zet hem erop, carrosserie klemmen pakken en er moeilijk op krijgen. heb ik ineens een prik in mijn ogen! kwam dus door uitlaat gas, deed zeker 5 minuten veel pijn. laatst nog een keer gehad, niet erg goed voor je ogen lijkt mij :S maarja, weer is een beetje oplettendheid gepast! :D

mvg Sebastiaan :)

3. ik kreeg het uitlaat gas recht in me neus gespoten :S
    op de tornade verpakking zetten ze nog duidelijk : Dont smoke this !! :lol:

4. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Ach, ik heb -natuurlijk- als eens bij een verzopen motortje de plug eruit gedraaid en daarna natuurlijk even droog trekken. Even goed kijken boven het gloeiplug gat, trekken aan de trekstarter, en.... je raad het al... een grote golf brandstof in mijn gezicht, mond, ogen en neus.
    Even afgespoeld met water en zeep daarna had ik geloof ik 3 dagen een 'trekkend' gevoel in mijn gezicht en als ik 's morgens opstond zag ik alles wazig voor de eerste 5 minuten.....

Toch maar even een doktor bezocht, met de verpakking Tornado, en hij zei dat ik goed gehandeld had met dat water en zeep en dat hij er verder niks aan kon doen, en als ik geen vergiftigs verschijnselen had (braken enzo) dat er weinig aan de hand was...

Kost me waarschijnlijk wel 2 a 3 jaar van mijn leven.... Nu ga ik eerder dood....

5. Anonymous

Anonymous Guest

We hebben op het werk bij de portier een boek waar alles instaat over
    elke stof zowat.. wat wel geinig is dat er ook altijd bijstaat hoeveel
    ppm of mg er nodig is om 50 ratten te doden :) Zal wel eens opzoeken
    over de stofjes die in onze fles brandstof zit. Mischien is het ook wel
    effectief als ratten vergif. Hihi

Deel Deze Pagina