verschillen

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Gunskes, 15 dec 2003.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Och toen ik 15 was had ik niet eens geld voor een fatsoenlijke fiets :oops: Maar ik kom nog terug op je vraag wat nou mooier is, als ik dat ding zonder trainingsstel netjes in de lucht weet te houden (en weer heel te landen ;) )

    Sorry guys begint een beetje offtopic te worden. Hoe dan ook, helivliegen is duur.
    Back... :eek:ntopic:
     
  2. chof

    chof

    Lid geworden:
    30 dec 2002
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Emmen
    Met de Caliber kun je trouwens kiezen tussen een mechanische mix (mCCPM ) en een elektronische mix (eCCMP )

    Er is mij een keer verteld dat een eCCMP nauwkeuriger is en
    des te meer aanstuurpunten de tuimelschuif heeft hoe nauwkeuriger
    er met de heli kan worden gevlogen.
    (ik geloof dat ze dat bij flycam hebben gezegd )

    De spelling op de tuimelschuif zit er al op als je de caliber nieuw uit de doos haalt ,ik heb er eerst met die spelling gevlogen maar later heb ik mij
    een nieuw gewricht voor de tuimelschuif gedraaid met minder spelling
    maar ik kon het verschil met vliegen niet merken.
    Misschien dat je het verschil wel merkt met 3D vliegen, maar dat weet ik niet omdat ik dat niet kan.

    Ik vind wel dat de spelling van de tuimelschuif nieuw in de doos
    er niet al in mag zitten.


    Groetjes,

    C Hof
     
  3. jvsjvs

    jvsjvs Guest

    Een heli met mCCPM kun je prima spelingsvrij krijgen. Bij een Raptor lukt dit prima als je hem goed bouwt. Ik heb op mijn Raptor 50 al 475 vluchten zitten (3D), en het vliegt nog prima. Je voelt niets van de eventuele speling. Ik moet toegeven dat hij ook al een paar keer gecrashed is, zodat het een en ander is vervangen :oops:

    Ik heb zelf veel liever mCCPM, omdat je dan alle controls interactievrij kunt krijgen. Dat lukt je onmogelijk met eCCPM. Het enige echte voordeel van eCCPM is voor de fabrikant -> goedkoper, en mogelijk lichter.

    Ik dacht dat je een Caliber met een Raptor aan het vergelijken was. Is de Caliber dan de beginnersheli, en de Raptor the 3D pur sang? :lol:
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.913
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    raptor uit de doos + caliber uit de doos = beide mooie instaphelis, caliber zonder upgraden niet geschikt voor harder 3d werk en crashparts duur, raptor zonder problemen 3d en goedkope crashparts.
    tel uit je winst.
    ook ik ben het met wiggie niet eens, als je ervanuit gaat dat je dezelfde servos gebruikt zal je op de swash evenveel speling hebben met eccpm als met mechanisch gemixed.
    heb je de pitch aansturing van een raptor al eens goed bekeken ?
    zoals john al zegt, MITS goed spelingsvrij gebouwd zal die altijd zo blijven werken.
    ik ook al 300 flights op de 30-er raptor en daat mag iedereen aan de spullen voelen 0,0% speling.
     
  5. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (Belgiƫ)
    K heb ooit es ergens gelezen dat de caliber 30 met een tandriem overbrenging werkt. (correct me if I'm wrong)

    En dat zo'n riem door de staartbuis (of hoe je zoiets ook noemt) veel stiller is.

    Klotp dat ???
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Daar zitten ook weer zijn voor en nadelen aan. Zo'n riem kan namelijk statisch elektriciteit opwekken waardoor de ontvanger last van ernstige storing kan krijgen.
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.913
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    de caliber werkt met een belt ipv tandwielen op de hoofdoverbrenging, van motor naat rotorkop, welke idd stiller is als de tandwieloverbrenging van de raptor,de rap werkt wel met belt naar de staart.

    niet dat je van dit alles iets hoort met een muscle pipe 2 erop maarja.
    als geluid je drijfveer is, moet je een electroheli als een logo of eco overwegen
     
  8. Elwin

    Elwin

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Rijswijk
    Maar dat kan weer eenvoudig opgelost worden door onderlinge verbindingen aan te brengen.
    Een riem heeft als goot voordeel dat deze (vrijwel) onderhouds vrij is (alleen af en toe spannen) en vaak heel blijft bij een crash.
     
  9. #Johan#

    #Johan# Guest

    Wat mij ook erg belangrijk lijkt is dat je eens gaat praten bij een club in de buurt. Vraag hoeveel heli vliegers er zijn en of er iemand is die jou kan/wil helpen, vraag ook gelijk welke merken op de club gevlogen worden. Als je zelf nog niet alles weet van een model (maakt eigenlijk niet uit of het een heli, vliegtuig, zender of iets anders is) is het altijd gemakkelijker om met iemand te praten die een zelfde model heeft. Die weet vaak van de hoed en de rand van dat specifieke model.

    Als het budget het nog niet toelaat is het een idee om aan micro heli's te denken. Wel iets moeilijker te besturen maar zeker een stuk goedkoper (complete sets al vanaf zo'n 260,- incl. zender) en ook de onderdelen zijn goedkoop. Verder kun je met een micro vaak crashen zonder schade.

    Ander alternatief is een goede RC Flight Simulator zoals RealFlight of Reflex. Combinaties zijn natuurlijk ook goed mogelijk.

    Veel succes
     
  10. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.913
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    snuf snuf, ik ruik commerciele activieiten :wink:
     
  11. #Johan#

    #Johan# Guest

    Beste Gerard,

    Het is alleen bedoeld om aan te geven dat er meer alternatieven op de markt zijn die misschien niet bij iedereen bekend zijn. Deze reactie is na overleg met Robert Waanders geplaatst omdat wij dit soort reacties wilden voorkomen .

    Wij delen de mening dat dit forum, buiten de banners om, niet is bedoeld voor commerciele activiteiten, echter als iemand een keuze gaat maken dan is het toch beter als hij/zij goed op de hoogte is van wat er op de markt is?

    Helaas is er op dit moment geen ruimte voor een extra reclamebanner, anders had deze zeker reeds op de site gestaan.

    Robert, graag ontvang ik van jou een reactie op deze situatie.

    Met vriendelijke groet,
     
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Jeetje Johan, niet zo zwaar doen hoor. Gerard maakte maar een grapje met een dikke knipoog.

    Maare er kan beneden aan de pagina toch nog wel een bannertje bij? heeft nietmand last van (want daar kijkt toch niemand hehehe ;) )

    Al 4 Banners, het gaat wel goed met je sponsors Robert, heb je nog wel vrienden nodig?

    -edit typo
     
  13. #Johan#

    #Johan# Guest

    Sorry zo zwaar is het ook weer niet bedoeld, ik wil gewoon dat men geen verkeerde ideeen over onze intenties krijgt, vandaar. :D
     

Deel Deze Pagina