Verslagje Phoenix Rainbow / Graupner Elektro Kadett

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 8 jan 2008.

  1. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    Leuk filmpje :)

    wat weegt het kistje met deze setup vliegklaar ? (met en zonder camera ;) )

    Grtz,
    Menno
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Krap 1800 gram. Zit zo'n 100 gram extra aan logapparatuur bij. Camera is 130 gram. Met een 11x5,5" prop eindeloos vertikaal dus meer dan 2kg moet makkelijk lukken. ;)
     
  3. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ha,

    dank je voor je snelle reactie.

    Bart had er twee te koop, de tweede is bij ons op de club terechtgekomen :) Leuk kistje hoor :)

    Grtz,
    Menno
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Nog een filmpje behorende bij het vorige filmpje. Deze is vanaf de grond. 8O ;) :lol:



    En een beetje andere gekkigheid :?

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen

    :)
    Rood betenkt dat het niet in stock is of leverbaar is...
    geel is volgens mij dat de levertermijn korter is ofzo...


    Hmm wat zou het beste zijn... op 3S vliegen of op 4S zoals Sleurhutje...?
    3S= grotere prop maar meer amps
    4S = kleinere prop maar minder amps... en ook minder vliegtijd ...
     
  6. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik heb de elektro kadet van graupner met de volgende setup

    tyfoon 29-10-12

    40 amp hi model regelaar

    3 cel 2200 20 c lipo

    11/7 e prop

    vliegt super deze setup en zonder lood in de neus!!
    nu mn 2200 lipos aan het einde zijn[kakken vlug in] neem ik wel iets zwaardere met dezelvde inbouwmaat top kist!!.de vliegtijd met deze slechte lipos was ongeveer 10 min.


    mvgr johan snijders
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  7. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    met 2200mah lipos 10min vliegen is ook niet slecht denk ik...

    welk merk van accu's hebt u?

    zou deze kist gaan met A123 accus? of zou dit te zwaar worden?

    ik zou graag een kist hebben met zo'n celle :)
    eens kijke of die zo goed zijn als de meeste zegge.
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.607
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Mijn maat vliegt hem met 4s 5000 mah
    Hij vliegt wel zo makkelijk dat er maar weinig mee gevlogen word.
    Als sleepkist is het een super kist.
    We hebben er alleen nog geen passende zwever bij.
    Het moet dan toch wel een 3.5 meter zwever zijn om het een beetje leuk te maken.
     
  9. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik zie hier op de site van UH dat

    35-42C 1100kv heeft
    en de 35-42D 1000kv.

    De welke hebt u nu? :p


    Heeft hij met die lipo accu's de CG goed gekregen dan? of heeft hij wat aanpassingen moeten doen?
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2009
  10. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Oeps, typo. Het is inderdaad de D, dus 1000kV. :oops: ;)
    (snel aangepast in de eerdere post)


    Door de schotjes bij het landingsgestel te voorzien van uitsparingen, kun je de accu prima plaatsen en indien nodig naar voor en achter zetten om het juiste CG-punt te krijgen.
     
  11. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.607
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hij heeft een ander accubakje gemaakt verder naar achter.
    Maar de accu kan er wel gewoon via het luikje uit.
     
  12. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    deze 3cel lipos zijn al 3 jaar oud en aan vervanging toe ze zijn van het merk hi model

    mvgr johan snijders
     
  13. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Vliegen met A123 accu's moet zeker kunnen, het extra gewicht is geen probleem voor dit zeer licht toestel.
    3S1P a123 kan misschien nog net, maar ik zou eerder voor 4S1P a123 gaan, zo'n pakket (2300mAh) weegt een 320g, evenveel als mijn oude 3S 4000mAh hyperion lipo, waar ik vaak maar een 1800mAh uittrek om 10 minuten te vliegen.
     
  14. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Oh das zeker niet slecht :)

    accu X 2 en je kan blijven vliegen ;)
     
  15. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.310
    Locatie:
    Almere
    4s A123 kan je ook prima laden door rechtstreeks op een 13.8V (liever 14.4V) voeding aan te sluiten.
    Ook met oude laders te laden door stiekum 12V loodaccu in te stellen als te laden accu. Die heeft ook 14.4V eindspanning.
     
  16. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
  17. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.810
    Locatie:
    Drenthe
    Beetje laat, maar hoe zit dat met de 'flaps'??
    Er zijn toch geen [aparte] flaps; zijn ook niet te zien op de bevenstaande foto
    Of is dit een domme vraag van een newbee?

    Cor
     
  18. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Er zitten inderdaad geen flaps op. Zijn naar mijn mening ook niet nodig. De landingssnelheid is zo laag dat ik bij een beetje wind hem op een stukje van hooguit 10 meter kan landen. Vanaf windkracht 4 is niet meer dan 2 meter nodig. ;) Vliegklaargewicht van mijn Phoenix Rainbow is 1780 gram inclusief digitale camera (4S 3000mAh, 3548-800kV, APC-E 10x5").
     
  19. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    gewoon mee mixen met de ailerons (flapperons dus :p))
     
  20. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.810
    Locatie:
    Drenthe
    Mooi, dat dacht ik dus al, maar werd op het verkeerde been gezet door de text in het eerste bericht
    En die zag ik dus niet
    Bedankt
    Cor
     

Deel Deze Pagina