Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dar heet uitdagingHet eerste chagrijn is al begonnen.
BesteldDie dingen werken prima, Corrien zou die ook aanbevelen.
Je hebty op je zender kanalen genoeg om ieder rolroer een eigen kanaal te geven. En dan draai je in de zender één van die twee kanalen om.Het eerste chagrijn is al begonnen.
De rolroeren zitten helaas niet in spiegelbeeld.
Als ik daar een y kabel tussen soldeer gaan beide roeren omhoog of omlaag.
Dat werkt, maar niety altijd... Niet alle servo's houden dan dezelfde middenstand, en sommige gaan een beetje een non-lineair gedrag vertonen.Draden van potmeter en motor omdraaien, dan draait de servo de andere kant op.
(Als de motor en/of potmeter op een print zit lukt het niet)
Je kunt ook het roerhoorntje op 1 aileron verplaatsen dat de aanstuurstang uitkomt aan de andere kant van de servo, hoef je de draairichting niet aan te passen.
Dit is precies de reden waarom moderne zenders meer kanalen hebben, dan is het niet meer nodig.
Grt,
Arnoud.
Als ik alle servo's een eigen kanaal wil geven niet.Je hebty op je zender kanalen genoeg om ieder rolroer een eigen kanaal te geven. En dan draai je in de zender één van die twee kanalen om.
Probleem opgelost.
Natuurlijk lukt het ook op een low budget manier.Besteld
Ja meer kanalen is fijn maar ik wil lowbudget gaan vliegen.
Als het zo lukt zou dat mooi zijn.
Wordt dus weer vervolgd.
Het is even wat knutselwerk, maar je kunt natuurlijk die ene rolroerservo omdraaien zodat ie in spiegelbeeld komt, en de andere flapservo ook, zodat die NIET in spiegelbeeld zit, en dan kun je weer met twee Y-kabeltjes toe...Als ik alle servo's een eigen kanaal wil geven niet.
Er zitten 8 servo's in de biglift.