Verzameltopic Walkera CP helicopters

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chow, 25 aug 2012.

1. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    * Diepe zucht modus aan *

Nou vandaag een heerlijke vliegdag qua weer.
    Helaas baal ik enorm van de MCP.
    Heb 6 accu's besteed om 'm af te stellen.

De staart snapt er helemaal niks van.
    Ik heb gespeeld met de throttle curves en de gyro sensor.
    Gyro van 60 tot 95% in diverse stappen ingesteld gehad.

Wat gebeurt er nog steeds.
    De staart blijft maar naar rechts blazen, dus de hele draait rechtsom om z'n as.
    Hoe ik dit kan compenseren... Sub trim rudder 15% naar links.
    Dan is ie in de normal flight mode nog aardig te handelen.

Ga ik naar idle up... staart volledig de weg kwijt.
    Loopt te stotteren en te doen. Ook door de verschillende gyro sensor waardes krijg ik het niet goed.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken, is dat de heli toch niet met 2 ESC's overweg kan.
    De standaard stock esc zit nog op de staart, en de nieuwe BL motor heeft ook een andere ESC. Dus een optie kan nog zijn om ook de staart BL te maken en op 1 ESC te draaien... maarja, wie zegt dat het probleem dan verholpen is... zou anders weer zonde geld zijn namelijk.

Ik ga er nog eens over nadenken, mocht iemand nog eventuele tips hebben.... graag :)

* Diepe zucht modus uit *

2. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ikzelf zou eerst weer de stock motor installeren om te kijken of het probleem dan over is. Tis wel ff schroeven.

3. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    tja die heb ik dus niet meer liggen.
    Moet ik er sowiso een van bestellen dan. Dat is opzich niet 't probleem, zo duur is t niet.

En ja dan moet ff de electronica er weer af.
    Misschien wel een idee tom.

edit: ik had nog 1 lipo over... dus ik denk.. alles of niks dan maar. Dus de headspeed op 90% gezet maximaal... en dat is aardig rap voor de mcp. In normal mode vliegt ie daardoor wel beter. maar ga ik dan naar idle up =95% throttle... dan slaat de staart heen en weer....de speed van de staart gaat dan natuurlijk ook omhoog, maar dat is in tegenstrijd denk ik met de gyro. want de staart hobbelt en slaat een beetje zenuwachtig alle kanten op. Pitch pumps zijn dan ook niet grappig.
    Moet dan de gyro waarde omhoog of omlaag? .. dan begrijp ik namelijk nou niet altijd.

Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  4. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Als de staart heen & weer slaat (hunten) dan staat de gyro te strak, te hoog dus.
    Ik denk gewoon dat een BL hoofdmotor en niet BL staart gewoon te kritisch is om af te stellen vandaar mijn idee om te kijken met de stockmotor of alles weer normaal is.

5. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    motortje is inmiddels besteld, misschien wel 't beste om daaruit weer te beginnen.

toch vind ik het raar, het heeft namelijk gewerkt. En na de komst van een nieuwe staartmotor is 't mis gegaan.

6. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Je kan ook eens een køtmotor treffen. Zet dan die oude er weer op.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar omdat het mij ook al eens is overkomen; Zit plus en min goed? Ofwel draait hij wel de goede kant op?

7. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    tja die oude tail motor is niet meer, daar vielen de solderingen zowat van de print.. de bekabeling viel er in ieder geval vanaf ...

+ en - zitten goed ;) dat had ik ook wel gecheckt.
    het is ook niet zo dat ie rond tolt hoor naar rechts, maar ik moet 'm continu corrigeren omdat ie irritant weg blijft draaien naar rechts, dus dat ik een teken dat de tail eigenlijk te hard draait ten opzichte van de main.

Maar als ik meer throttle geef op de zender, dan gaat de throttle van de staart ook mee.. dus dat schiet niet op.

nou ja, hoop van 't weekend de orginele main motor binnen te hebben zodat ik maar weer eens op de basis terug kan vallen

8. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ik heb op allebei de MCP's een brushless main zitten Sven en geen enkel probleem. Heb je iets vervangen waarna het ontstaan is omdat je zegt nieuwe brushless motor, of is dat nog de eerste :D ? Als het gebeurt is na de nieuwe tailmotor dan zou ik het eerder daar zoeken...misschien is die gewoon niet goed. Kijk ook eens goed naar de bedrading van de tail...misschien dat die ergens contact maakt waar het niet hoort ? Jammer dat je niet wat dichter in de buurt woont want ik heb nog wel een tailmotor en mainmotor liggen, hadden we die effe kunnen proberen. Ik heb eigenlijk de instellingen gewoon standaard staan zoals de manual behalve de de throttle curve in stunt mode. Een werkende brushless tail heb ik nog niet gezien, ik heb de 2e die Gaf toen opstuurde nog nooit geprobeerd dus dat zal ik binnenkort toch eens gaan proberen ;).

9. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Zou je mij eens je zender settings eens willen sturen?
    Begin nu wel erg aan m'n staart motor te twijfelen dan... Met de oude staart motor was er niks aan de hand namelijk... Hmmm

Maarja die heb ik niet meer.. en net wel een orginele main besteld, maar dus geen staart motor... dom..

die brushless main is nog steeds dezelfde ja. ;)

10. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ha ha daarom heb ik altijd onderdelen op voorraad liggen he :D.

Niet echt grote verschillen en met alles op manual settings draait hij ook niet rond hoor :murder:

MCP 1

Throttle

norm : manual
    idle 1 : 100 75 100 >>manual
    idle 2 : 100 80 100

Pitch

idle 1 : -45 0 +50
    idle 2 : -55 0 +55 >>manual

MCP 2

Throttle

idle 1 : 100 75 100 >>manual
    idle 2 : 100 85 100

Pitch

idle 1 : -55 0 +55 >manual
    idle 2 : -60 0 +60

11. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    thnx .. nou ja ik gebruik iets andere waardes, maar dat mag niet uitmaken voor het probleem wat zich nu voordoet.

Ik bestel ook maar weer een nieuwe staart motor... en dan hopen dat het daarmee voorbij is.. en anders heb ik dan nog een main motor brushed erbij om op terug te gaan.

Edit: in NL niet op voorraad, dus dan maar weer uit t buitenland. De heli's gaan weer terug de kast in en als de onderdelen allemaal weer binnen zijn doen we maar weer een nieuwe poging.

Laatst bewerkt: 25 okt 2013
  12. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    En daar weer het belang van een kleine voorraad Sven he ha ha ;)

13. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Haha jup.. Voor de super cp heb ik gelijk alvast een voorraad besteld. Volgende maand ook maar een lijstje voor de mcp ;-)

14. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ha ha goed idee Sven. Ik heb zojuist weer wat vreemds gezien....het waait dus ben binnen aan het vliegen met de ladybird. Ik doe er een 380 mah 9imod lipo in, was 4,20 v geladen..... Ik vlieg een minuut of 7 en denk goh effe kijken wat er nog in zit...3,9...ok dan kan ik nog effe. Nog een miniuut gevlogen..ok nog een keer meten....3,94 v....huhhhh wtf. Ik dacht eerst mmm lipo meter stuk dus een ander gepakt...3,94...huh...hij laadt weer op met het vliegen. Ik denk nah ik wordt gek....nog effe vliegen, ok hij heeft geen power meer dus moet landen...weer gemeten...3,95....huh. Toen op de lader gekeken 3,7 v.....vaag he. Als ik nu wat andere lipo's bekijk met de lipo alarm meters en dan meet met de multimeter klopt het wel precies...vreemd he :D

15. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Meet je wel onder belasting? Ik denk dat je gewoon de klemspanning meet en die is altijd veel hoger dan onder belasting!

16. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik vind het net ietsjes te veel wind vandaag voor mijn Super CP. :yes:

17. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    haha ... beetje wel he, ik denk als we 'm in de lucht gooien dat we m'n 100 meter verderop op kunnen halen.

18. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    En dat ZONDER motor!

19. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Jup,

en gezien de bomen op m'n vliegveldje voor m'n huis meer horizontaal staan dan verticaal... blijf ik wel lekker binnen.

20. arnhem1975

arnhem1975

Lid geworden:
    6 aug 2011
    ik kwam deze walkera tegen op de site van ze ziet er super uit vinden jullie niet

Deel Deze Pagina