Verzameltopic Walkera CP helicopters

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chow, 25 aug 2012.

1. rimo

rimo

Lid geworden:
    15 jan 2013
    Lijkt me een goed plan,kom ik niet vliegen maar wel kijken want is lekker in de buurt voor mij ;)

2. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Sporthal is juist goed om te oefenen. Geen wind en wel ruimte ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Misschien niet eens zo'n gek idee om lekker te wachten totdat het voorjaar weer begint om dan eens een soort van vliegmeeting te organiseren?
    We delen wat dat betreft het goeie merk heli's met z'n allen in dit Topic.
    Maar wonen inderdaad een takke end van elkaar vandaan.
    Is ook helemaal niet erg, maar een soort van outdoor vliegmeeting op een mooie droge windarme dag tzt en dan ergens centraal in het midden van het land lijkt mij alleszins de beste optie.
    Denk dat zoiets wel te realiseren moet zijn.
    Al zou je maar met een man of 10 bij elkaar komen op zo'n meeting dan heb je nog reuze schik.

Het is echt nog maar een kwestie van tijd voordat de weersomstandigheden verbeteren en voordat we het weten zitten we alweer in de maand april.
    Kom net terug van wandelen met de hond en ik merkte nu al dat de temperaturen flink waren gestegen.
    Koning winter is voor nu dus echt op de retour.
    Hopenlijk blijft die motherfucker weg tot eind 2013.

Wat vet dat er nu dus al 4 Master CP Piloten zijn.
    Blijkt het wel een toestel te zijn dat populair is voor het formaat heli in zijn klasse.
    Chow.......hoeveel vluchtjes heb jij tot op heden gevlogen met jouw Master CP want ik denk dat jij 1 van de allereerste bent die ermee vliegt toch?
    Hoeveel vluchtjes ± op de teller en doen hoofdmotor en staartmotor het nog helemaal naar behoren?
    Hoor het graag van jou.
    Vr Gr D

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Goeie vraag. Denk nu alles bij elkaar 50 vluchtjes ofzo. Ik hou dat niet zo bij. Staartmotor heb ik al heel snel moeten vervangen. Die gaf de geest. Ik vloog met een vriend in de duinen en ik vermoed achteraf dat er zand in gekomen is. Nieuwe staartmotor zet je er met paar minuten op. Niks solderen. Nadien geen problemen meer gehad.

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Oke! Dank voor je reply.
    Je bent weer helemaal duidelijk.
    Ik ben zeer benieuwd hoe lang die motoren mee zullen gaan van de Master CP.
    Over mijn Brushed motoren die ik op de Mini CP heb zitten ben ik dik tevreden.
    Maar mag het misschien niet vergelijken met de motoren van de Master CP.
    Ik heb nu 9 vluchten in totaal erop zitten met de Master CP en heb het toestel vanaf de eerste Maiden vlucht niet ontzien wat betreft het inlopen of kalm an doen met de motoren ofzo.
    Ik kan me nog heugen dat Brushed motoren vroeger het beste konden worden ingelopen vanwege de levensduur.Had te maken met het netjes inlopen van de koolborstels dacht ik.
    Maar of dat ook nog geldt voor de huidige Brushed motoren weet ik niet.
    Ik zou graag zien dat met name de Brushed hoofdmotor van de Master CP toch wel minimaal 100 vluchten meegaat in levensduur.
    De staart motor mag sneller naar de zevende hemel gaan want ik weet niet anders dan dat dat bij elke heli die ik heb gehad met Brushed staartmotor zo was.

Verleden jaar draaide ik erg veel vluchtjes met de Brushed motoren van de Blade mcp-X
    De staart motor verving ik ± rond de 200 vluchtjes en ik heb veel gevlogen met dat toestel toen.
    Ik hou de levensduur van de Master CP motoren eens goed in de kijkert.
    Vind het wel interessante materie.
    Vr Gr D

6. Siroy95

Siroy95

Lid geworden:
    18 mrt 2009
    Ik ga binnenkort ook de V120D02s aanschaffen en heb er toch voor gekozen dit ook in China te doen.
    De levering van de Master CP van Electric geeft me wel vertrouwen dat het goed komt via RC711.
    Met vooruitzicht op de lente lijkt het me ook wel leuk een nieuw heli(tje) te hebben :)

Een vliegmeeting lijkt mij ook wel een leuk idee (als ik mee mag praten ;)), zon hobby is toch leuker met meer mensen.

Mvg

7. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    @Erwin
    Ja ben ook wel nieuwsgierig. Gelukkig zijn die motoren niet duur. En wellicht komt Walkera zelf nog met een brushed upgrade. Zou leuk zijn. Maar niet perse noodzakelijk. Ben verder blij dat deze heli aan je verwachtingen voldoet. Op dit moment is de Master CP m'n favoriete heli om buiten ontspannen mee te vliegen. Voor de spanning heb ik de duurdere 450 modellen.

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    RC711 is prima webshop. En natuurlijk mag je meepraten :p

9. Siroy95

Siroy95

Lid geworden:
    18 mrt 2009
    Haha tja, lijkt een behoorlijke groep mensen die elkaar al langer kennen hier... vandaar ;)
    Het is erg leuk om die verhalen te lezen en foto's te kijken op zon forum.
    Komt er weer zo'n collectie langs en dan hoop je dat op een dag toch ook te mogen bezitten.

10. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik ken Dylan_sys nog niet zo lang hoor :p

11. rimo

rimo

Lid geworden:
    15 jan 2013
    Ik praat ook sinds kort mee en ken eigenlijk ook niemand,alleen spreek ik Chow regelmatig of beter gezegd vrij vaak ;)
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg ik altijd maar :)

12. Siroy95

Siroy95

Lid geworden:
    18 mrt 2009
    Hiervoor sprak ik ook alleen Dylan_sys en dit is toch ook wel leuk.
    Kan het daarom ook alleen maar eens zijn met rimo, hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

13. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    @ Siroy, ik zie toevallig net dat ze bij een shop een aanbieding hebben met de V120D02s en een Devo 7 waarbij je op 186 Euro uit komt incl verzenden. Maar weet niet of je liever die Devo 10 erbij hebt natuurlijk :).

14. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    We hoeven elkaar niet echt te kennen toch?
    We delen immers alleen deze geweldige hobby?!;)

Maar als er een Walkera micro meeting komt ben ik er ook en dan zie je elkaar in levende lijve en dat is altijd erg gezellig.

15. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Alleen jammer als er een Walkera meeting komt de rest van de vloot hier niet mee mag ;)

16. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dat gezegd hebbende moet ik nu echt eens wat koffers gaan aanschaffen. Te beginnen met een 450 koffer. Iemand nog een tip waar ik die het goedkoopst vandaan haal? Ga ik vandaar uit ook koffers voor de kleinere modellen regelen.

17. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Is dat zo Chow?
    Gewoon meenemen je vloot!!:rolleyes:

18. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Moet het een koffer zijn of is een tas ook goed?

19. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Liever een tas maar zag die niet voor 450's Alleen groter..

20. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011

Deel Deze Pagina