Vintage Glider Group 2012 brainstorm

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door PH_AJH, 2 dec 2011.

1. korhorn

korhorn

Lid geworden:
    18 nov 2007
    Paulus en Douglas, kiezen jullie nog even de zaterdag of zondag?

Dit maakt mij niet uit .de meeste stemmen gelden .

gr paulus

2. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Hallo iedereen!

Ik ben Robert Hengeveld, 15 jaar, doe aan zweefvliegen en woon in Bathmen. Doe ongeveer een jaartje aan modelvliegen. Ben nog (wie weet ooit nog een keer) lid van een club. Ben dus ook zo'n iemand die zichzelf heeft leren vliegen met een beetje hulp van Coen die de meesten bij het VGT wellicht kennen.

Volg het treffen al een tijdje en ben er helemaal gek van :). Heb zelf helaas nog geen vintage glider. Vlieg momenteel het meest met een Multiplex Mentor. Zie dat die ook wel als sleper gebruikt wordt. Kom graag een keer kijken bij het treffen! Lijkt me erg leuk. Helaas zijn sommige meetings nog wel aardig ver weg. En aangezien ik 15 ben ben ik aardig afhankelijk anderen (qua vervoer). Als er een keer eentje in de buurt is van Deventer/Bathmen ben ik er zeker weten bij!:D

Groeten

3. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Hey Robert!

Hoe zijn je bouw-skills? Anders heb ik misschien nog een mooie vintage glider voor je liggen! (Graupner Discus 330). Ik woon in Raalte, dus ook niet te ver ;-)

Voor een liefhebber en om een starter op weg te helpen mag ie voor heel erg weinig weg (of voor nog minder ;-) )

----------------------
    Sent from iPhone.
    Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :)

4. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Hallo,

Bedankt voor de reactie erg leuk aanbod! Bouw skills heb ik niet erg veel... Tot nu toe alleen maar RTF kistjes in elkaar gelijmd. Maar lijkt me wel erg leuk. Ben opzich wel aardig handig. En vindt het leuk om dingen te bouwen. Dus ben erg geïnterreseerd.

Laat maar even weten!

Groeten

Laatst bewerkt: 29 jan 2012
  5. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Ik heb nog wel wat voor je liggen... Gratis... Én vintage...

6. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Hallo, dat is helemaal mooi! Zou ik u een Pb'tje sturen? In ieder geval zou het echt super zijn! :D:D

7. R.c. Paul.

R.c. Paul.

Lid geworden:
    14 aug 2008
    Welkom!

Welkom bij ons mooie clubje Robert :).

Jou probleem met het vervoer kan nog wel meevallen. Mijn zoon Nick en ik gaan meestal naar de meeste meetings toe en komen dan vaak via de A1 langs Bathmen. Het is dan een kleine moeite om je mee te nemen. En stel dat het een keer niet lukt dan wonen er verschillende VGGérs bij je in de buurt waar je vast wel bij in de auto mee kunt.
    Als je een keer mee wilt hoef je alleen maar een berichtje te sturen en het komt voor elkaar..

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt: 30 jan 2012
  8. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Haha kijk eens wat een goed sfeertje hier hangt! Dat vind ik echt leuk!

De discus is toch niet bepaald een beginnersproject. Ik denk dat ik daar de zoon van RC-Paul (Nick) beter blij mee kan maken! Robert kan via SRS dus ook instappen in het vintage gebeuren!

----------------------
    Sent from iPhone.
    Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :)

9. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Ik ga ermee aan de slag, ik denk zelf op een zondag. Hoop eind deze week antwoord te hebben.

10. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009

Ja er hangt inderdaad een goed sfeertje! Iedereen bedankt voor het warme onthaal. Wellicht ben ik er volgende keer bij met een mooie zwever! Met dank aan Douglas. :)

11. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Juist, en iemand een duwtje in de goed richting geven is nooit niet verkeerd. Mijn Dadalus heb ik op deze manier gekregen, waarom zou ik dit gebaar niet volgen?

En idd, de sfeer is erg goed te noemen. Robert, welkom bij de club...

12. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Hallo allemaal,

Ben er dus waarschijnlijk bij in Roden. Met heeeel veel dank aan Douglas! :D Zal nog even naar de datum kijken of ik kan en zal me dan even gaan aanmelden! In ieder geval iedereen ongelooflijk bedankt allemaal voor het warme onthaal en de handige voorstellen! RC-Paul zou u zeker even een keer een berichtje sturen zodra ik in de problemen zit qua vervoer.

Echt super erg bedankt allemaal!

Robert

13. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Welkom bij de club Robert. Leuk he, zo'n forum.

Ben ook nog nieuwsgierig naar Coen, vliegt die nog?

Groet,

Jacob Bos

14. R.c. Paul.

R.c. Paul.

Lid geworden:
    14 aug 2008
    Je mag wel je zeggen hoor ;).
    Ben maar een gewone kerel die toevallig de mooiste hobby van de wereld heeft :). En ehh, je geeft maar een gil tegen die tijd, komt goed..
    Ook goed om te horen dat je via Douglas iets hebt geregeld. Maak het toestel maar mooi voor elkaar zodat je er straks heel veel plezier aan gaat beleven!

Groeten,

Paul.

15. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Veel hoeft ie er niet aan te doen. De Dadalus is vliegklaar, op de accu en ontvanger na. Robert gaat daar zeker veel plezier mee hebben.

16. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Hallo Jacob,

Ja Coen vliegt momenteel nog. Hij is niet echt meer actief op het forum. Heb al aan hem gevraagd of die het misschien leuk vindt om mee te gaan naar het treffen. Wacht nog op een reactie. :)

17. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009

Hoop ook dat ik er veel plezier aan ga beleven. Erg leuk mijn eerste modelzweefervaring. Jullie zien hem wel verschijnen op het treffen! Komt helemaal goed!

En Paul zal het niet meer doen ;). Ja jezal nog van me horen. En inderdaad de mooiste hobby van de wereld; (model)vliegen. :D

18. R.c. Paul.

R.c. Paul.

Lid geworden:
    14 aug 2008
  19. R.c. Paul.

R.c. Paul.

Lid geworden:
    14 aug 2008
    Hallo heren,

misschien niet helemaal de goede plek voor deze vraag maar volgens mij zitten de VGGérs hier ook wel :).
    Ik was gisteravond bij een vriend van mij die ooit ook heeft gevlogen en kreeg daar een kist in de handen die voor mij onbekend is maar wel Vintage zo te zien..
    Kunnen jullie mij kunnen vertellen wat voor toestel dit is?
    De span zal rond de 2.3 mtr zijn en hij heeft een hol profiel aan de vleugels en het stabilo. Excuses voor de mindere kwaliteit foto's want ze zijn met mijn mobiel gemaakt.

Alvast bedankt :).

Groeten,

Paul.

20. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Geen idee wat het is, wel echt Vintage! En ook een Jedelsky vleugel, apart kistje! Gaat ie mee naar Roden?

Groet,

Jacob

Deel Deze Pagina