Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Ook leuk: één van de oude échte floaters die op base zijn landing aankondigt, waarop ik de lierstarts met mijn fluitje even tegen hou. Ik denk dat het Bruno of Jaap (F3Japio) was. Kistje draait naar final op een meter of twee hoog, boven de lijnen en ongeveer 15 meter voor ons. Tot ieders verbazing blijft hij daar hangen. Vrijwel op zijn plek, soms een meter of twee omhoog, dan weer iets omlaag, maar niet op de grond te krijgen. Het duurt even voordat we ons realiseren dat de aanwakkerende wind tegen de bomenrij net achter ons opstijgt en een soort hellingvliegen mogelijk maakt. Het was zeker even leuk maar ook hier moest ik de piloot vermanend toeroepen op te krassen zodat de anderen vanmiddag ook nog een startje konden maken. Pas toen ik aankondigde een windbuks te hebben stak hij een eindje verder het veld op en kon uit de "Aufwind" komen. Super.

Ja dat was ik denk ik met de goeie ouwe Junior 3. Hij fluttert ook zo lekker aan een strakke lijn (of lier). Niet beneden te krijgen. De jongens op de club denken nog steeds dat hij met Helium gevuld is. Later op de dag heb ik hem nog geballast met 3 ons lood en toen heeft ie nog een stief kwartiertje links boven gehangen op de wave.
SUPERDAG!!!!!!!!!!!!!!!Bedankt allemaal, waar is de inschrijflijst voor de volgende keer????? Ik wil dat niet missen:mrgreen:

Foto's voor de firma Graupner

Nog even een vraag,
Ik heb de vertegenwoordiger van Graupner beloofd wat leuke foto's te sturen van het Treffen als dank voor de spullen die we gekregen hebben. Wil iedereen die een mooie foto heeft die naar mij mailen?
Mailadres is PH_AJH(apestaartje)hotmail.com

Het mag van alles zijn, dan maak ik een selectie.
Alvast bedankt

iemand toevallig nog een foto van de spirit genomen? k zoek bewijs dat het echt vloog! :grin:

Ik denk dat ik je wel kan helpen...............

full
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/return-albums-vgtreffen-picture10562-p1014340.jpg

Ik heb inmiddels de foto's op internet gezet.

Hier Picasa-webalbums - hpc.zegers - VGTreffen kan je de foto's bekijken.

Veel kijk en eventueel download plezier.

gr Harry

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg leuk.........

Harry!
Je bent goed bezig geweest!
Ik ook......want ik heb de fotografie weer goed gedelegeerd....:)

mvg
Kees

help

full

Hallo allemaal.

Ik ben een kamaraad van Enterprise en ben net begonnen met deze hobby.
Ik heb 2e hands een electro-zwever gekocht waar ik graag meer over wilde weten.
Wie kent bovenstaande zwever?

alvast bedankt.

Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja idd dat zijn we vergeten die groepsfoto, ik meen met te herinneren dat we dat wel afgesproken hadden met het voorbereidingsbezoek.

Ik denk dat we het door de regen in de ochtend allemaal vergeten zijn,,,,dus Willem P dan moet het maar in het najaar;);).

En zoals jullie zien hebben we er weer een zweefvlieger bij, of niet Loeki???:mrgreen::mrgreen:

Heren ik ga 5 dagen offline en met een grote groep van Columbia naar de Waku,,morgen om 12.30 vertrek ik met Chris daar naar toe,,,en ga met de camera van Loeki filmen, en tussendoor ook vliegen:):). Tot zondag allemaal.

Gr Ton

Laatst bewerkt:
Nou, als Lyckele laat weten hoeveel vervanging hem kost, dan kunnen we een sluitend plan maken.

Nou het gaat mij niet om geld af te troggelen van mede vliegers maar vond het alleen jammer dat als je iets beschikbaar stelt er dan zo mee om wordt gegaan (2 lijnen goed in de knoop) en dat je het dan zelf mag uitzoeken (een enkele uitzondering daar gelaten).

Ik had alleen het idee als iemand nog een reserve chutje had liggen zou dat mooi zijn en zo niet koop ik tzt een nieuwe.

dus nogmaals heeft iemand een nog een chutje over, laat het mij weten ;)

Gr Lyckele

Nog iets anders over geld...
Was er geen startgeld verschuldigd voor een Hückepäck start?
Dat kost toch wat, om zo'n ding te laten vliegen.
Net zoals ik best voor Lyckele wil lappen (ook al heb ik niet aan een elastiek gehangen) wil ik ook best voor de Hückepäck betalen...?

Ik ook......want ik heb de fotografie weer goed gedelegeerd....:smile:

Klasse Kees, ook hier heb je je mannetjes voor..............:D

Viel me trouwens op dat je wel erg vaak op de foto staat...............;)

Gr Harry

Bart,

Ik denk dat ik namens Huckepack-Geert wel kan zeggen op z'n Limburgs,,,TIS WEL GOE.

Hij heeft me verteld dat hij zo'n 30 cc brandstof verbruikt per minuut op vol gas en hij heeft nog geen half uurtje gevlogen.

Ook Hij was met z'n hobby bezig, als ik als de starts nog moest betalen die wij samen gemaakt hadden zou ik nu met de hobby moeten stoppen.

Anyway Bart alleen het feit al dat je er aan denkt TOP MAN, maar nou zeg ik het nog een keer TIS WEL GOE.

Tot over 5 dagen weer op het forum.

Gr Ton

Nog iets anders over geld...
Was er geen startgeld verschuldigd voor een Hückepäck start?
Dat kost toch wat, om zo'n ding te laten vliegen.
Net zoals ik best voor Lyckele wil lappen (ook al heb ik niet aan een elastiek gehangen) wil ik ook best voor de Hückepäck betalen...?

Beste Loeki

Als ik het goed zie is dit de Varta fly.
Alle gegevens hiervan heb ik, omdat ook twee van deze zwevers bezit.

Met vriendelijke groet

Ko

varta fly

Beste Loeki

Als ik het goed zie is dit de Varta fly.
Alle gegevens hiervan heb ik, omdat ook twee van deze zwevers bezit.

Met vriendelijke groet

Ko

Hallo Ko,

Bedankt voor de oplettendheid; het klopt inderdaad.... staat met koeienletters op de vleugels...:sleepy:

Kun je mij in een pb'tje misschien de details geven en andere zaken die belangrijk kunnen zijn....gedrag van het vliegtuig e.d.
Aangezien ik een beginner ben kan dit handig zijn.

Bij voorbaat dank.

Louis

Beste Louis

Misschien moet je de foto nog maar eens bekijken die hier op het forum staat.
Mijn ogen zijn nog steeds goed en ik ben toch benieuwd waar jij de koeien letters ontdekt.

Met vriendelijke groet

Ko

Back