Vintage Glider Wintertreffen - 14 FEBRUARI, ZCNOP

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Coenair, 14 sep 2009.

1. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Beste allemaal;

Het lijkt inderdaad een fris weekend te worden maar het is en blijft natuurlijk wel een wintertreffen dus op +30 graden, een zonnetje en een windkrachtje 2 hoe je sowieso niet te rekenen. Het zal er in de praktijk wel op neerkomen dat er afwisselend gevlogen en gekletst wordt. Daarom is het goed dat we in een ruime en warme locatie zitten. Bij Noordoosten wind moeten we wel iets verder van de kantine starten dan bij oosten wind dus als er iemand nog connecties heeft bij het KNMI...............

Voorlopig ga ik er van uit dat we het festijn wel door laten gaan tenzij, net als de vorige keer, de situatie op de weg te slecht is.

@ Ruud: een elektro sleepkist erbij vind ik prima. Ik neem aan dat hij uitgerust is met skies?
    @Gerben en Erik: zijn jullie er ook bij (en met sleepkist)?

Max

2. Lyckele

Lyckele

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Ik rij vanuit Alphen aan den Rijn, Dus mocht er nog iemand mee willen rijden hoor ik het wel. (gratis vervoer ;) )

Groet,

Lyckele

3. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Flymax,

Ik zal er zijn met de ASW en met de Ibis 120 sleper.
    We hebben inmiddels al redelijk ervaring opgedaan met slepen in de sneeuw en diverse zwevers opgesleept. Erg leuk met de sleper op de ski's, in het witte landschap de zwevers omhoog zien gaan, genieten!

Reserve props zijn net binnen, 4 sets accu's en voldoende laders liggen klaar, thermoshirtje en dikke sokken ook, ik heb er zin in!

Groet,
    Gerben

4. e.rukkers

e.rukkers

Lid geworden:
    24 mrt 2005
    ik moet helaas afhaken

Ga het niet redden om er te zijn moet zaterdag(eigenlijk is het dan al zondag) tot laat werken

en dan ben ik zondag denk ik wel gaar

meschien dat ik wel even kom kijken

gr erik

5. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Erik,

Jammer dat je het niet red.

Wegens afwezigheid van Erik, de volgende vraag, zijn er zwevers van meer dan 8 kilo die gesleept willen worden? Met de Ibis heb ik reeds zevers van 8 kilo met gemak gesleept, als er grotere zwevers gesleept willen worden, zal ik kijken of ik nog wat extra vermogen in de aandrijving kan vinden.
    Voor wat betreft kleinere zwevers, de Ibis heeft ook de Minus van 92 gram (Fotor) gesleept...

Groet,
    Gerben

6. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    En gelukkig kon de Ibis daarmee vertikaal omhoog :cool:

Ik moet nog zien wat de weerberichten gaan doen. Volgens mij komt er weer een pak sneeuw aan komend weekend. Als het er eenmaal ligt is het niet zo erg, maar als het tijdens de meeting naar beneden komt is er niet te vliegen. Daarbij lees ik tevens diverse verhalen van mensen die problemen hebben met hun 2,4 GHz systemen die falen op koude accu's, dus liever ook geen temperaturen ruim onder nul. Anders weet ik niet of ik mijn kist eraan wil wagen.

7. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Ongeacht wat het besluit van de organisatoren over doorgang gaat zijn is de kans groot dat ik niet aanwezig ga zijn. Dit om verschillende redenen:
    - Veel wind (KNMI geeft nu NO5 en geen zon), dus niet echt leuk vliegen en retekoud.
    - Door de kou en door anderen gerapporteerde problemen met 2,4 GHz systemen+kou zal ik waarschijnlijk niet veel starts durven maken. Ik vertrouw het niet helemaal.
    - De binnenwegen zijn bijzonder slecht. Ik ben vandaag al met 5 km/u een rotonde opgegleden zonder dat ik er ook maar iets aan kon doen, ondanks winterbanden en ABS. En als ik eenmaal stilstond kwam ik nauwelijks weer weg.
    - Vanavond / morgen opnieuw sneeuwval, dus de condities zullen alleen maar slechter worden.
    - Reele kans op files door het weer, en het is niet om de hoek.
    Jammer dat ik eventueel een boel gezelligheid mis, maar het moet wel leuk blijven.

Succes met het maken van een besluit ;)!

8. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ik heb nu in 2 uur 6 behoorlijke aanrijdingen gezien, dus ik begin nu ook te twijfelen of het wel veilig is.
    Overal zie ik auto's van van de weg afglijden, sommige wegen zijn ijsbanen geworden.
    Dus even afwachten wat de rest denkt, ik ken de situatie daar in de polder niet.

GJ

9. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Bij het onderstaande komt bij dat door strooizout-tekorten er een redelijke kans is dat er wegen worden afgesloten indien het gaat sneeuwen . .

Als je dan van verder gekomen bent kun je wellicht niet terug.

Jacob

10. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Tsja...het is niet anders. Ook dit weekend lijkt niet het meest geschikte te worden voor een potje zweefvliegen......en deze keer zijn de voorspellingen ook niet erg wisselend. Het zou nog bij kunnen trekken maar het lijkt er niet op. Helaas.

11. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Het lijkt mij verstandig om dit feest 14 dagen uit te stellen.....
    Even polsen of de meeste over 2 of 3 weken beschikbaar zijn.
    of ga ik nu te snel:D

12. Wubbe

Wubbe

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Dat lijkt mij een prima voorstel.

13. hendrik

hendrik

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Ik kan de komende weken gewoon, dus voor mij geen probleem. Ik zie wel wat het wordt.

Groet Hendrik

14. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Zelfs de RB zweef vliegersvergadering wordt uitgesteld vanwege het weer... wil er nog iemand gaan vliegen? :D

15. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Welja!
    Moet toch kunnen. Voorspelling voor de temperatuur ligt stukje hoger aanstaande zondag, heerlijk!
    Route gaat merendeels over de snelwegen, moet kunnen.

Maar moet eerlijk zeggen dat dat mijn hart is die spreekt.
    Het verstand heeft toch enige twijfels of het wel zo verstandig is. Morgen even de definitieve berichten en ontwikkelingen afwachten?

Groet,
    Gerben

16. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Gerben, ik zie dat jij vandaag niet op de snelweg gezeten hebt.
    Gekkenwerk!

GJ

17. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Vintage glider treffen gaat 10 januari niet door!!

Tja........... gezien het weerbericht en alle reacties hier op het forum kan ik maar 1 ding doen en dat is het vintage glider treffen nogmaals uit te stellen!!!

De komende periode kan ik echter niet alle zondagen. Voor mij zijn 17 januari en 7 februari op dit moment een optie. Mogelijk ook 31 januari maar daar ga ik morgen over bellen. Ik zal zondag een nieuw voorstel doen in dit draadje.

18. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Max,
    Alweer een wijs besluit denk ik. Jammer maar wel goed.

19. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Arjan, Ja jammer dat het weer niet lukt. Vorige week zondag was het echt super weer. Windstil en een zonnetje erbij. Maar goed; we blijven hopen en misschien lukt het de komende weken nog..
    Max

20. patri de vals

patri de vals

Lid geworden:
    29 okt 2007
    Wel weer jammer dat het niet door gaat. Kom net van de fiets af.En mijn neus was bijna van mijn hoofd afgevroren. En op de weg was het vanmorgen ook zo nu en dan heel mistig. De hoofdwegen waren wel redelijk goed. Maar ik heb nu de indruk dat de wegen opvriesen. Dus wel een goed besluit om het te cancelen. Met het verwachte weer voor morgen.

Deel Deze Pagina