Vintage Glider Wintertreffen 16 januari 2011

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door flymax, 14 okt 2010.

1. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    @all,

Bij ZW wind komt deze inderdaad zoals Dirk al aangeeft over het bos. Je kunt dan wel wat turbulentie verwachten. Op zich is dat nog wel op te vangen door wat verder op het veld te gaan staan (desnoods achter op het veld op de startplaats van de fullsize zwevers). Maar Raymond heeft wel een punt met de 2-assige zwevers.

Nu ff concreet: Zaterdagmorgen om ca. 12.00 uur neem ik definitief de beslissing of het feest doorgaat.

Max

2. MaartenX

MaartenX

Lid geworden:
    2 okt 2008
    Op Nauticlink wordt nu 10-14 knopen opgegeven voor de noordoostpolder voor zondag. De verwachting is dat het droog blijft. Ziet er vooralsnog niet slecht uit, uiteraard ligt de beslissing bij jou Max. Laten we hopen dat de gunstige ontwikkelingen zich doorzetten. Graag breng ik nog even in memorie dat we bij het sleeptreffen in Boxmeer ook aardig wat wind hadden en toch lekker hebben gevlogen, in Hoeven hebben we ook wel met meer wind het VGT gevlogen. Als het echt een dikke 20 knopen wordt dan is het een ander verhaal.

Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  3. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Bij veel wind...4+ heb ik geen geschikte zwevers en wordt het voor mij minder aantrekkelijk. Ik gok dan liever op een andere datum.

4. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
  5. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Arjan, het is maar waar je kijkt. Op de super forecast geeft men 17-20 knopen, oftewel een mooie windkracht 5. Op Langevelderslag heb ik de ervaring dat de super forecast beter is wat betreft de windsnelheid.

Ook over de beslissing 'wel of niet' heb ik nogal een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik bang dat het erg lastig weer zal zijn, zeker na het zien van de lokale situatie op Google Earth (Max, jouw bewoording 'wat turbulentie', geldt die voor full-size kisten achter op het veld? Dan rinkelen bij mij de bellen al). Oude kisten, zeker 2 kanaals, blinken niet altijd even goed uit in bestuurbaarheid in turbulentie. Anderzijds is het zonde om een dag af te blazen die mogelijk wel vliegbaar is, al is het niet voor iedereen. Je moet in dit seizoen maar afwachten hoe het op de uitwijkdata gaat zijn. En voor mij persoonlijk geldt dan ook nog dat ik volgende keer niet kan....
    Ik neig naar: laat maar doorgaan. Er zal wel gevlogen kunnen worden, alleen niet door iedereen. Een beetje gezelligheid kan ook geen kwaad. Ik gooi voor de zekerheid wel mijn ASK-21 in de auto, die gooi ik wel omhoog als niemand kijkt ;).

6. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Ik hoop als kijker even langs te komen (wel stukje rijden, maar ach ;-) ) en ben zeer geinteresseerd in jou ASK21! Zou hem graag eens zien vliegen!

7. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Raymond,

ZW wind is voor de fullsize kisten eigenlijk nooit een probleem omdat wij dan aan de achterzijde van het veld landen. Dus ik heb het echt over de modellen. Zoals ik al schreef kunnen wij ook wel wat opschuiven. Misschien moeten we dan 300 meter lopen maar dan vlieg je wel comfortabeler. Vanwege de regen het geen optie om met auto's het veld op te gaan want dan rijden we alles kapot.

Ik blijf alle weerberichten in de gaten houden dan volgt de definitieve keuze morgen wel.

Max

8. MaartenX

MaartenX

Lid geworden:
    2 okt 2008
    KNMI: In de nacht naar zondag zijn er naast wolkenvelden ook enkele opklaringen. De temperatuur daalt naar een graad of 7. De wind is zuidwest en neemt af naar matig, aan de kust (vrij) krachtig. Morgenochtend breekt de zon op steeds meer plaatsen door. In de middag wordt het ronduit zonnig 8)8)en het kwik stijgt daarbij naar ongeveer 10 graden.De wind wordt zuid tot zuidwest en blijft matig, aan zee (vrij) krachtig.

9. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Ik stem ook voor doorgaan.

10. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Het Vintage Glider wintertreffen op 16 januari (morgen dus) gaat door!!!

Ik ben vanaf ca. 9.30 uur op het zweefvliegveld aan de Voorsterweg 21 te Marknesse. Net als vorig jaar is er weer erwtensoep, koffie en wat andere zaken te koop tegen een vriendenprijsje. Vliegen kan vanaf 10.00 uur. Mocht je later komen meld je dan even bij mij zodat ik je even kan bijpraten over de vliegafspraken.

Enige vereisten voor het meedoen zijn: voldoende vliegvaardigheid en een WA verzekering.

Toeschouwers zijn natuurlijk van harte welkom!!!

Max

11. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Mooi zo!
    De SG-38 laat ik maar thuis, in plaats daarvan mijn HAI F3B achterin.

12. JHvdK

JHvdK

Lid geworden:
    15 okt 2006
    Helaas zeg ik af.

Dit is teveel wind voor de kleine SPECTRA.

Veel plezier morgen !!!

JH

13. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Mooi!
    Ik neem mogelijk nog een vriend mee met een oldie (Patrick).

14. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Vanuit Brabant zal het zeker later worden dan 10:00h

15. MaartenX

MaartenX

Lid geworden:
    2 okt 2008
    :Dik heb er zin in. de grunau baby laat ik denk ik thuis, de habicht gaat mee

16. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Vanuit Brabant moet je zeker op tijd in de auto zitten ;)

17. Ariel

Ariel PH-SAM

Lid geworden:
    8 dec 2009
    Ik ben morgen aanwezig om ca. 10:00 uur :D

Johannes

18. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Top, ik ben er op tijd, is bijna een thuiswedstijd voor mij . . .

Oant Moarn.

Jacob

19. R.c. Paul.

R.c. Paul.

Lid geworden:
    14 aug 2008
    Mooi dat het doorgaat morgen ;-).
    Wij zijn zeker van de partij en zullen op tijd aanwezig zijn.
    Buiten het ''oude'' spul dat meegaat nemen we ook nog nieuwere toestellen mee omdat het niet zeker is of ik onze oldies eraan wil wagen met de voorspelde wind. Ik hoop dat dit geen probleem is.....

Tot morgen !

Paul en Nick.

Edit......

Er gaat er nog één meer mee morgen. Ondanks de harde wind heeft hij toch vanmiddag zijn maiden gemaakt, ging prima.
    Het is de Fieste van Igra, een oud modelletje dat volgens mij Vintage waardig is.
    Spanwijdte is 85 cm en vliegklaar weegt hij 205 gram. Ouderwets bespannen met papier en lak (wat een gestink...) en voorzien van RC. Omdat het motortje niet in het kleine neusje paste heb ik hem in de cockpit geplaatst en het asje vervangen door een langere. Met een extra hulplagertje in de neus werkt het prima ;-).

Tot morgen,

Paul

Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  20. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Ik kom kijken! Helaas geen vintagekisten om mee te nemen. Ik heb alleen een LastDownXL :) Geen vintage..

Deel Deze Pagina