Vintage Glider Wintertreffen 16 januari 2011

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door flymax, 14 okt 2010.

1. Wubbe

Wubbe

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Net even met Wim Nieuwenhuizen overlegd (mijn vervoer) maar we hebben besloten om niet te gaan met deze wind. Volgende week wordt het veel beter weer hoor! (2 bft)

2. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Spray even wat neusdruppels op je toetsenbord, volgens mij is het verkouden.

3. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Liever wat olie, hij loopt wat stug, net als de rest van Us Fryzen :D

4. DirkSchipper

DirkSchipper Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jun 2005
    Nou, ik zal er rond 10 uur ook wel zijn.
    Tot morgen,
    Dirk

5. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ook ik meld mij bij deze af vanwege de wind:sad: volgende keer beter:wink:

6. birdiebnl

birdiebnl

Lid geworden:
    17 mei 2010
    Ik lees vanaf 10 uur, maar tot hoe lang duurt het ongeveer? Ivm toeschouwen?

7. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Tot ongeveer 16.00-16.30u u werd er de laatste keren nog volop gevlogen.

8. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Hey mensen!

Bedankt voor het inkijkje in jullie vgg. En voor de gastvrijheid op de ZC natuurlijk! Ik heb een lekker ontspannen dagje zitten kijken naar jullie mooie kisten. Volgende keer zorg ik dat ik ook een kist heb :p. Ik zag enkele deelnemers druk in de weer met camera's en dergelijke, dus ik verwacht weer wat mooie filmpjes! ;-)

9. MaartenX

MaartenX

Lid geworden:
    2 okt 2008
    Zo, net terug van weer een dagje VGT. Wat mij betreft een topdag! Zon en aangename temperaturen in januari! Aan het begin van de dag stond er aardig wat wind. De wind nam in de middag duidelijk af en het werd alleen maar beter tot een punt waarbij ook de lichtweer kisten zonder problemen in de lucht konden. Vandaag was voor mij de maiden van de Sagitta 900. Ik heb de accu van de zender leeggevlogen met vele starts aan de fietslier (en die Willem maar fietsen). De Sagitta vloog uitstekend! Ook bij snelle starts aan de lier geven de vleugels geen krimp. Mijn Cirrus verdween achter de bomen maar raakte slechts licht beschadigd. Omdat er geen grote slepers waren heb ik de Habicht aan de grond gehouden. Enige smet op de dag was het feit dat iemand op de intekenlijst niet had gecontroleerd of kanaal 82 vrij was. Ariel had zich keurig ingeschreven op dat kanaalnummer. Door een dubbeling is de Flamingo van Ariel de grond in gegaan. Erg jammer, vooral de manier waarop. Ik moet zeggen dat ik wel respect heb voor de beheerste reactie van Ariel op dit voorval. Iedereen bedankt voor jullie komst, Max voor het organiseren en ZCNOP voor de gastvrijheid!!!

10. R.c. Paul.

R.c. Paul.

Lid geworden:
    14 aug 2008
    Hallo VGG'ers,

wij zijn ook net thuis en wat hebben we weer genoten ! Ondanks de harde wind hebben we redelijk veel kunnen vliegen. Ook werd er niet moeilijk gedaan als je af en toe een moderne kist naar boven stuurde, super.
    We hebben vandaag 3 kisten hun maiden laten maken en dat ging allemaal goed. Toch al die uren bouwen niet voor niets gedaan, ook al was het soms haasten om alles af te hebben voor vandaag.
    Enigste smet op deze mooie dag was een dubbele crash doordat 2 mensen tegelijk op hetzelfde kanaal zaten met resultaat dat 2 erg mooie kisten zwaar de grond ingingen. Heren, we voelen met jullie mee!
    De organisatie, inclusief verse koffie en heerlijke soep, was perfect. Max bedankt voor de moeite!

Graag tot een volgende keer, wij zijn er weer bij ;-).

Groeten,

Nick en Paul.

Foto's volgen nog..

11. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Zo, ik ben ook weer thuis.
    Zoals wel vaker ben ik zo druk geweest met vliegen dat ik niet één foto of filmpje heb gemaakt.
    Met de Ka-8 heb ik 10 starts gemaakt, met mijn HAI ook zoiets (waarvan 2x gesleept achter de Mentor van Raymond) en tussendoor nog een stuk of 12 sleepjes gedaan. Das Bunte Huhn van Hendrik, het kleine vleugeltje van Max en de Flamingo van Johannes.

De crash van Johannes vond plaats toen ik hem sleepte, dat was wel een domper.
    Ook de ASW15 van Jacob heb ik een keer omhoog geholpen en dat ging eigenlijk qua vermogen prima met mijn Taxi. Het was toen nog wel erg turbulent waardoor Jacob niet zo hoog van de lijn ging maar ik weet nu dat ook 3m/3,5kg geen probleem is.

Wat ook erg leuk was: het invliegen van Rick z'n nieuwe zwever. Gaaf ding en Rick, je bent er helemaal klaar voor. Goed gedaan hoor.

Bij deze wil ik graag Gerrit en zijn zoon René bedanken voor het lieren en het onvermoeibaar weer ophalen van de lijn :) Die lier, da's een prima ding.

En Max; het was weer geweldig om te gast te zijn bij de ZCNOP. Goeie koffie, lekkere soep en het kijken in de hangar naar de DG1000 en Blanik was ook super.

Iedereen bedankt voor een superdag en ik ben benieuwd naar plaatjes en filmpjes.

Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  12. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Ja, hier nog een tevreden mens. Aan het begin van de dag werd er vooral geouweneeld vanwege de uitdagende condities, na 2 uur oid was het prima vliegen. Ik ben erg blij dat ik wat sleepjes heb kunnen maken en dat ook de Sunny lekker uitgelaten is (en Willem maar fietsen). Het slepen met Max's vleugeltje was vooral erg lollig, vertikaal oneindig omhoog. Heerlijk om in dit seizoen toch een dag lekker buiten te zijn met mooi weer en mooie vliegtuigen.

13. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    het weer was toch nog aardig goed achteraf :sad:de volgende ronde ben ik er zeker bij:yes:waneer is dat zo ongeveer jongens??

14. Willem P

Willem P

Lid geworden:
    21 okt 2006
    Omdat ARJAN niet meer over een geschikt terrein beschikt, heeft hij gevraagd of ik het treffen in september naar voren wil halen.
    Omdat " mijn terrein" het hele jaar door beschikbaar is maakt het mij niet uit wanneer.

Door het meestal langere gras zijn grondstarts helaas niet mogelijk.

15. hendrik

hendrik

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Het was ondanks de turbulente en vlagerige wind in de ochtend weer een geweldige dag. Ook namens mij iedereen bedankt, en dan met name de organisatoren. Ik heb geen film materiaal, maar wel een hele zoot foto's. Voor het gemak heb ik ze maar achter elkaar in het filmpje gezet:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. DirkSchipper

DirkSchipper Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jun 2005
    Hoi,

Ook hier een tevreden mens, ook al was het vliegen voor mij een tikkie minder.
    Ik heb 1 heerlijke vlucht gemaakt van bijna drie kwartier. Toen ik de lipo's ging opladen maakte ik een verbindingsfout. Gelukkig valt de schade mee. 2 balanceer stekkers aan gort, maar de accu's zijn nog goed.

Voor mijn Möwe was er helaas onvoldoende sleepvermogen, en mijn Horten durfde ik in die turbulentie niet te vliegen.

Maar het was een perfecte en gezellige dag: een dag met fijn volk.
    Net als op het sleeptreffenb in Stompetoren.

Enne ... wij maken gewoon mooi weer ...:D

Gr. Dirk.

17. Damkyl

Damkyl

Lid geworden:
    16 jan 2011
    Het was vandaag een super dag:zon:
    Er was in het begin wel een harde wind die turbulent was door de bomen, later nam de wind wat af tot een goede vliegbare situatie.
    De zon was er volop, af en toe was er zelfs termiek.

Voor mij was het de eerste keer dat ik aan dit evenement mee deed, Dit was zeker voor herhaling vatbaar.

Carrera ASW17

GR. DENNIS.

18. Rick R

Rick R

Lid geworden:
    17 jun 2008
    Wanneer weer?

Echt een geweldig leuke en vooral leerzame dag gehad!
    Max &Zoon(Gerben?) bedankt voor de lekkere soep, koffie en de prima organisatie.
    Hoewel het er op leek dat ik door de wind niet zou vliegen vandaag. Heb ik door de hulp van Jacob, Arjan, Gerrit en Dirk ondekt dat ik een super allround zwever nog thuis in de hoek had staan. Bedankt mannen!! Fijn dat we met z'n allen een behulpzame enthousiaste groep mensen zijn.

Groeten Rick

PS: Volgende keer de frequentie-boom en groepsfoto niet vergeten!

19. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Tja, wat moet je nog toevoegen aan alle opmerkingen hiervoor. Weinig!

De Mosquito is in de auto gebleven, te veel en te turbulente wind voor deze lichte 2-asser. Aan het eind van de dag is nog wel een Mosquito omhoog geweest condities waren toen veel beter.

Het was ook leuk om bij te kletsen met een aantal mensen die ik lang niet gezien had.

En het vliegen: alles weer meegemaakt, spannend momentje toen de ASW door een windvlaag wat te ver werd weggedreven, gelukkig motor aan boord! En nog een sleep met Arjan gemaakt. Loskomen was enigszins moeizaam, in de sneeuw waarschijnlijk een stuk eenvoudiger, maar daarna power genoeg. Helaas lastig om netjes achter de sleper te blijven dus wat vroeg losgekoppeld.

En dan Rick. Zijn zender is defect, ik heb een nieuwe en dus kan hij mijn oude gebruiken. Onlangs voor mijn jongste zoon een leraar-leerling kabel aangeschaft om deze 2 zenders aan elkaar te knopen en dat was vandaag perfect. Want 'De Wite fan Dykstra', zijn 2e-hands eigenbouw, had nog nooit gevlogen. (te zien op 1:15 in het fotofilmpje vn Hendrik, rechter kist) Mooie kist met welf/remkleppen en aileron. Beide heeft Rick nog nooit mee gevlogen. Na wat programmeerwerk en 4 handstarts bleek al snel dat dit een heerlijke vogel is. Zweeft super. Met de kabel ertussen deed Arjan de eerste lierstart, ging perfect, kistje vliegt als op rails! Op hoogte Rick zelf aan de knuppels en gelijk een landing. Rick had zichzelf aangeleerd om met deze aileron kist in een andere mode te vliegen dan op zijn kist zonder aileron.
    Toen werd ik wat eigenwijs en hebben we de mode correct ingesteld en daarna werd zijn vliegbeeld een stuk rustiger. Die jongen kan echt wel sturen.
    Na een pauze nog een flink aantal lierstarts gemaakt, perfect ding Gerrit!!

En zo had Rick de primeur van de laatste vlucht van de dag en vloog hij alsof ie nooit anders dan met aileron en kleppen heeft gevlogen. Dus Rick: repareren die zender, en rap! Want ik weet zeker dat 'De Wite' het ook prima op de helling zal doen.

Heren vliegers en zeker ook Max en zoon, dank voor een heerlijke dag.

Jacob

Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  20. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Jongens allemaal bedankt voor jullie aanwezigheid! Het was weer een superdag. Ik kneep hem aanvankelijk wel omdat de wind vannacht flink aantrok maar uiteindelijk ging het prima!!

[media=youtube]idxZKR690Bk[/media] Hierbij het filmpje van Gerben

Max

[URL=" - vintage glider treffen 2011 zcnop[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina