Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
FPV Koffer is bijna gereed..

Recording equipment idem. Nu alleen nog even een kabel fixen, zodat ik EN kan zien wat ik doe EN kan opnemen.. Wel zo handig.
En de convertor voorzien van een directe accu spanning, ipv een lichtnet adapter..

Filmpje:

(video staat nog in de upload)

Laatst bewerkt door een moderator:
als je dit leest moet het kunnen , vooral de laatste berichten , daar haal ik uit dat ze hebben geïnformeerd bij robbe en dat ze spanning kunnen hebben van 4,8 tot 6 V , maar mijn duits is niet al te best . ;)
Alte Robbe Servos mit 6V betreiben? - Servos, Gyros usw. - RCLine Modellbau Forum

ik vind het zonde om die nieuwe servo's eruit te halen
Er uit halen is dus niet nodig. Nogmaals, gewoon een goede betrouwbare BEC en een LiPo.

Yep, zie voorgaande post. :yes:

Brandstofpiloten zijn erg hardleers. Diegene die in de winter neer is gegaan met een 4-cellen NiMH pakketje dat "perfect geladen" was maar bij huiskamertemperatuur weet ondertussen beter. NiCd en NiMH geven nominaal 1,0V bij belasting. Dus ja, 5 cellen is braaf 5V. Als het warm weer is dan zal dan 1,1V per cel zijn. Niet geloven? Vraag het volgende keer maar op het veld, universeelmeter ligt in de auto. :p

-note-
Moderne NiMH's hebben andere samenstellingen die beter bestand zijn tegen plotselinge belasting. Meest bekende op dit moment zijn de Eneloop's. Maar temperatuur is je grootste vijand.

En nog maar een plaatje voor de beeldvorming. Een handje vol servo's kan best wel wat stroom trekken, al snel een paar Ampère. :yes:
AA-NiMH-discharge.jpg

Laatst bewerkt:
Ten eerste is de oplossing met diodes de meest waardeloze oplossing die er is. De spanningsval over de diode (het "verlies" dat optreed als gevolg van de elektrische eigenschappen) is sterk afhankelijk van de stroom die door de diode loopt. Ook is deze spanningsval afhankelijk van de temperatuur van de diode. Vervelende eigenschap wordt dat bij belasting de diode zichzelf opwarmt waardoor de karakteristieken wijzigen.

Ten tweede werd vroeger zogenaamde TTL-techniek gebruikt. Deze elektronica functioneerde op 5,0 Volt nominaal (min. 4,6V en max. 5,2V om resp. te gaan sputteren en op te roken). Vandaar dat 4 cellen NiCd/NiMH mooi zijn want dat is 4,8V (in theorie, als het koud is kom je vaak niet hoger dan 4,0V!!!). Latere elektronica maakt gebruik van CMOS-techniek dat functioneert van 3,3V tot zo'n 15V. Veel flexibeler dus maar met als nadeel dat de uitgangsstromen beperkter zijn (micro-Ampères voor CMOS tegen mille-Ampères voor TTL) en dus altijd een extra "versterker" in de vorm van een transistor nodig is. Er zijn nog meer bijzondere eigenschappen/verschillen maar dat gaat zeker te ver als techno-babbel.

Dus voor het behoud van oudere onderdelen: Een BEC en die instellen op 5V. Daarvoor is die optie en nergens anders voor. :yes: Het verschil in snelheid ga jij niet merken op zo'n grote kist. :nooo: En ja, bij 6V zullen ze meer kracht leveren maar ook meer stroom verbruiken en ik weet niet of dat binnen de specificaties van de elektronica (stuurtrap voor de servomotor) valt. Een te hoge stroom zal de transistoren in vlammen doen opgaan.

So, it's your choice. Maar bezuinigen op een BEC met een LiPo is een valse bezuiniging die je uiteindelijk duur kan komen te staan. :teacher:

Oh ja, en de box is okidoki. Ons gaat survivallen in Nederland. :mrgreen:

En de Mite... Canopy en neusje zijn gespoten (ordinair zwart), servoheveltjes zitten op de roeren, servo's en motor gemonteerd. Maar een beetje last van mijn oog dus niet echt opgeschoten met de stangetjes. Ik neem hem morgen in ieder geval mee en dan overleggen we wel even. Misschien op de club snel afknutselen. ;)

oke duidelijke uitleg ;)

zet hem braaf op 5 V , en lipo en ubec heb ik nog .

je bedoelt de mite meenemen toch ? of bedoel jer de dak koffer ?
laat laatst genoemde nog maar ff thuis , we weten nog niet wat we gaan doen .

de mite kan ik ook thuis afknutselen ,dus neem maar mee :p

neem voor jouw het 3D geval mee .

je bedoelt de mite meenemen toch ? of bedoel jer de dak koffer ?
laat laatst genoemde nog maar ff thuis , we weten nog niet wat we gaan doen .
Okay, de box ligt bereikbaar in mijn garage. Mocht je het op je heupen krijgen dan is zwaaien met een bakkie pleur of een pintje (afhankelijk van het tijdstip ;)) voldoende. :yes:

Mite neem ik in ieder geval mee. Al is het alleen al om je lekker te maken. :rolling:

FPV Koffer is bijna gereed..

Recording equipment idem. Nu alleen nog even een kabel fixen, zodat ik EN kan zien wat ik doe EN kan opnemen.. Wel zo handig.
En de convertor voorzien van een directe accu spanning, ipv een lichtnet adapter..

Filmpje:

(video staat nog in de upload)
Gast, je moet echt radicaal op gaan ruimen. Mijn garage is nog netjes vergeleken met die zooi. :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay, de box ligt bereikbaar in mijn garage. Mocht je het op je heupen krijgen dan is zwaaien met een bakkie pleur of een pintje (afhankelijk van het tijdstip ;)) voldoende. :yes:

Mite neem ik in ieder geval mee. Al is het alleen al om je lekker te maken. :rolling:

oke thanx , komt helemaal goed :p

ik snap trouwens niet dat hij de 2 robbe RS 60 op rolroeren had , zijn hele lichte en ook kleiner kwa hoogte , en veel minder trekkracht .

maar goed , ik denk dat ik maar even 2 sterkere servo's extra ga kopen , dan zit het helemaal snor .

heeft iemand nog een extra ubec zu kauf ? , anders moet ik hem uit de mustang plukken , en die is al zo geplukt :)

wolfmaned : laten we om 9;30 u afspreken , is de meeste regen al geweest en kun jij iets langer maffen uit je nachtdienst :idea: ;)

en kan ik mij ook nog ff omdraaien om 8;00 u ;)

ronald , heb jij nog een tuimelaartje ( rockerarm)liggen voor een osmax surpass 52 fs serries ?

zo niet , weet jij een adres in nl waar ik dat het beste kan bestellen ?

ps ; wat vind je van mijn cap21 ? is het wat ? ik neem hem morgen wel ff mee naar de club
uhh nee, helaas niet.., ik denk dat je bij hobbyin de meeste kans maakt..
Wil hem graag live zien, ziet er stoer uit :yes: Topp kisten stonden er wel om bekend dat ze wat aan het gewicht waren..
Vliegt natuurlijk niet 3D zoals zo een nieuwe moderne kist, maar groot aerobatics vliegen moet ie prima kunnen. (vind ik zelf ook nog steeds erug leuk ;-)
zeg maar wat het kosten moet dan betaal ik de lengte die je meebrengt morgen geen probleem.;)
Komt goed, daar gaan we wel uitkomen :yes:

Laatst bewerkt:
Kan je je biertje opzetten he;)

nee , het komt juist door het bier , begin ze zelf ook te ontwikkelen :rolleyes: ;)

uhh nee, helaas niet.., ik denk dat je bij hobbyin de meeste kans maakt..
Wil hem graag live zien, ziet er stoer uit :yes: Topp kisten stonden er wel om bekend dat ze wat aan het gewicht waren..
Vliegt natuurlijk niet 3D zoals zo een nieuwe moderne kist, maar groot aerobatics vliegen moet ie prima kunnen. (vind ik zelf ook nog steeds erug leuk ;-)

Komt goed, daar gaan we wel uitkomen :yes:

dan maak ik hem wel wat lichter , zijn een aantal zaken die veel lichter kunnen .
vorige eigenaar had geen last van dat hij ineens wil wegvallen , hij kon hem ook aardig uitmelken en had niet veel ruimte nodig .

maar zoals bij elke kist die ik koop , eerst lekker laten voorvliegen , niels aan de knuppels , en test vliegen maar :idea: ;)

Apple heeft in het besturingssysteem Tigre een nieuwe functie zitten genaamd spellingscontrole ...

110725_97351_spellingcontrole.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back