Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat het kutje-pik-andijvie is, ben ik ook zeker van mening.

Maar goed, laa(d)t je spullen niet onbeheerd achter en zorg voor voldoende vrije ruimte. Ik laad kleine accu's altijd in de koffer, mochten ze gek doen door laden op 4C dan zit alle zooi daar in. Ze roken kort maar heftig. Alles boven de 500mAh laad ik in zicht terwijl ik erbij ben. In het uitzonderlijke geval dat de lader iets te melden heeft, ben ik er gelijk bij.

Laden in een stenen beker biedt al veel bescherming als het gaat om kleine accu's.

Overigens zijn de nieuwe LiPo's op zich niet de bron van brand maar het metaal er omheen en de bedrading. Doordat de ontlaadcapaciteit steeds hoger wordt (energiedichtheid=Ah/kg), wordt kortsluiting steeds riskanter. Een 2200mAh 10C doet maar 22A, op een 2,5mm draadje wordt dat langzaam alles opstomen maar kan nog wel. Een 2200mAh 40C levert al vrolijk 88A en da's ruim voldoende om een 2,5mm draadje roodgloeiend te laten worden en alles wat ermee in aanraking komt ook mee te laten roken.

Allereerst.. Erg kut nieuws (van Arjan) :( Je hoopt dat t jezelf niet overkomt. Maar zo dichtbij toch iemand anders overkomen.. bah! Mijn nekharen gingen overeind staan toen ik het hoorde vanavond..

@Wormerfly: Vreselijk gelachen om de diverse crashes die veroorzaakt werden (oa, soms door mij met het crep papier aan lint achter mijn disc).
Hopelijk is het filmpje van Junk een beetje oke ;) Snel opleveren hoor die hap! Spelen met je pc kan altijd nog hehehe..

Eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden!! Een lipobag kost in NL ruim 30 euro.. waar het in HK voor 3 dollar over de toonbank gaat.

*bestelling plaatsen gaat*

Mooi dat je meteen actie onderneemt en voor Arjan nieuwe spullen gaat betellen ;)

Zeker rot voor hem. Buiten het feit dat je al je spullen kwijt bent (is dat zo?) blijf je met een onzeker gevoel zitten over je spullen. Zou wel willen weten wat de oorzaak was.

Allereerst.. Erg kut nieuws (van Arjan) :( Je hoopt dat t jezelf niet overkomt. Maar zo dichtbij toch iemand anders overkomen.. bah! Mijn nekharen gingen overeind staan toen ik het hoorde vanavond..

@Wormerfly: Vreselijk gelachen om de diverse crashes die veroorzaakt werden (oa, soms door mij met het crep papier aan lint achter mijn disc).
Hopelijk is het filmpje van Junk een beetje oke ;) Snel opleveren hoor die hap! Spelen met je pc kan altijd nog hehehe..

Eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden!! Een lipobag kost in NL ruim 30 euro.. waar het in HK voor 3 dollar over de toonbank gaat.

die lipobags staan ook op mp voor 6.50
heb hem ook maar door gemak zucht vaak niet gebruikt
maar door zn bericht wordt je weer effe wakker geschud
laden ook altijd veilig maar doordat het altijd goed gaat wordt je makkelijker
maar goed effe t verkeerde programma of verkeerde instellingen
en je ben t haasje
hopen dat t mee valt voor arjan

phoe , eric 3d heeft mijn sd kaart van 4 gig geheel vol gefilmd :eek: , geen tijd om alles te kijken !

druk met gezin , en tussendoor veel pcén ;)

gisternacht nog phoenix getest , en wauw , eindelijk kon ik hem spelen zonder gestotter ,en fullscreen , en alles op max zetten , superstrak !!

straks battlefield installeren , die blijft ook leuk !

betreft lipo's laden , tja , ik laat ze ook vaak onbemand , ben wel thuis , maar ik ga er niet naast zitten , dan ben ik er snel klaar mee .

ik laad thuis niet op vol vermogen , zeg maar tussen minimale en maximaal in .
verder herkend mijn infinity 3 lader (robbe) de voltage , dus ik kan niet per ongeluk een 2s lipo als 3s laden , en een 20 of 30c lipo ook niet sneller laden dan dat .

maarja , er kan altijd wel iets gebeuren .

wel is mijn hele huis voorzien van rookmelders ( werkend) , dat is tenminste iets . ;)

siggy

we hadden het er gisteren over het perongeluk laden van 3s terwijl het een 2s is ,

dit kan niet bij mijn lader , ik heb het net zelfs zonder balancer geprobeerd , als ik dan een 2s als 3s laad , laad hij niet , gaat piepen , en zegt dat de voltage niet klopt :p , slimme lader dus .

als ik bijv een 300mah 2s lipo 25 c invoer , kan ik die max o,6 A laden .

wel kan ik dat omzeilen door bijv 1000 mah in te voeren , dan laad hij 1 A , maar daar begin ik niet an ;)

ZOOOO, ben geheel vlieg gaar , en al mag ik vandaag de hele dag gratis indoor vliegen ....geen zin an !

ff chillen ;)

die lipobags staan ook op mp voor 6.50
heb hem ook maar door gemak zucht vaak niet gebruikt
maar door zn bericht wordt je weer effe wakker geschud
laden ook altijd veilig maar doordat het altijd goed gaat wordt je makkelijker
maar goed effe t verkeerde programma of verkeerde instellingen
en je ben t haasje
Da's gek, zou je dat ook met het dagelijks werk doen? Dan heet het "beroepsblindheid" en vormt voor alles dat je regelmatig doet een groot gevaar.

we hadden het er gisteren over het perongeluk laden van 3s terwijl het een 2s is ,

dit kan niet bij mijn lader , ik heb het net zelfs zonder balancer geprobeerd , als ik dan een 2s als 3s laad , laad hij niet , gaat piepen , en zegt dat de voltage niet klopt :p , slimme lader dus .

wel kan ik dat omzeilen door bijv 1000 mah in te voeren , dan laad hij 1 A , maar daar begin ik niet an ;)
Sterker nog, als ik een 300mAh probeer te laden op 5A dan gaat mijn Graupner lader al protesteren dat er iets niet klopt. Mocht het allemaal binnen de marges vallen dan bouwt de lader eerst de laadstroom op, constateert dat het wel erg vlot gaat en tempert de laadstroom automagisch. Desondanks laad ik alle dikke jongens met 1,5C. De kleintjes van Rhino met 2C en de Hyperions stamp ik vol met 4C (zowel de kleine als de grote). Waarbij de kleintjes ongebalanceerd maar enige vorm van opbolling reden is om ze af te voeren. Voor die 8 euro ga ik geen risico's lopen. :nooo: ;)

Maar ik heb er ondertussen genoeg gezien die LiPo's opladen met een NiMH lader. Da's de manier om je LiPo te vernielen. Een NiMH laad je met een constante stroom tot er een klein spanningsdipje in de laadspanning optreedt, de delta peak. Dat is het moment van automatische afslag (ga je door dan rook je een NiMH ook op en die exploderen letterlijk heel heftig :yes:). Bij een LiPo laad je eerst met een constante stroom todat de celspanning de 4,2V (max. 4,25V) bereikt. Door de stroom vervolgens telkens te verminderen moet de lader dus de spanning op 4,2V houden. Als de stroom minimaal is dan is de accu vol. Dat punt van 4,2V bereiken is op ongeveer 70% van de capaciteit.

Het niet respecteren van de voorschriften van de fabrikant zal resulteren in schade aan je accu en in ergere gevallen de omgeving.

Verder straks even lekker uitwaaien op het strand. Ik heb nog wat dingen staan die van een laagje verf ontdaan moeten worden, kunnen mooi mee. :mrgreen: Daarna even lekker een bakkie doen.

dat klopt ook idd
ook op mn werk betrap ik me er wel eens op dat je makkelijker wordt met bepaalde gevaren
en ook in t verkeerd heb ik wel eens gemerkt dat je soms wat makkelijker wordt en meer risico neemt
tot het oeii moment en dan ben je weer scherp
tot het een keer telaat is .......
maar goed dat doe je denk onbewust
Da's gek, zou je dat ook met het dagelijks werk doen? Dan heet het "beroepsblindheid" en vormt voor alles dat je regelmatig doet een groot gevaar.

Sterker nog, als ik een 300mAh probeer te laden op 5A dan gaat mijn Graupner lader al protesteren dat er iets niet klopt. Mocht het allemaal binnen de marges vallen dan bouwt de lader eerst de laadstroom op, constateert dat het wel erg vlot gaat en tempert de laadstroom automagisch. Desondanks laad ik alle dikke jongens met 1,5C. De kleintjes van Rhino met 2C en de Hyperions stamp ik vol met 4C (zowel de kleine als de grote). Waarbij de kleintjes ongebalanceerd maar enige vorm van opbolling reden is om ze af te voeren. Voor die 8 euro ga ik geen risico's lopen. :nooo: ;)

Maar ik heb er ondertussen genoeg gezien die LiPo's opladen met een NiMH lader. Da's de manier om je LiPo te vernielen. Een NiMH laad je met een constante stroom tot er een klein spanningsdipje in de laadspanning optreedt, de delta peak. Dat is het moment van automatische afslag (ga je door dan rook je een NiMH ook op en die exploderen letterlijk heel heftig :yes:). Bij een LiPo laad je eerst met een constante stroom todat de celspanning de 4,2V (max. 4,25V) bereikt. Door de stroom vervolgens telkens te verminderen moet de lader dus de spanning op 4,2V houden. Als de stroom minimaal is dan is de accu vol. Dat punt van 4,2V bereiken is op ongeveer 70% van de capaciteit.

Het niet respecteren van de voorschriften van de fabrikant zal resulteren in schade aan je accu en in ergere gevallen de omgeving.

Verder straks even lekker uitwaaien op het strand. Ik heb nog wat dingen staan die van een laagje verf ontdaan moeten worden, kunnen mooi mee. :mrgreen: Daarna even lekker een bakkie doen.

siggy

ZOOOO, ben geheel vlieg gaar , en al mag ik vandaag de hele dag gratis indoor vliegen ....geen zin an !

ff chillen ;)

Precies,dus een goede lader is heel belangrijk ;-)
Wij gaan zometeen even naar de zwarte markt,Sil wil er graag heen.
Kan ik direct even wat cdr-w 's halen en kijken voor een externe HD van 2 TB.

en kijken voor een externe HD van 2 TB.

Citaat van een bekende zanger: Zeg schat, je bent heel wat van plan dan :cool:

400_F_8520715_JjeMxJDCvxzTV9fZdVOscAZcE1N4bypl.jpg

Laatst bewerkt:
Citaat van een bekende zanger: Zeg schat, je bent heel wat van plan dan :cool:

Harry Slinger uit Westzaan :-)
De externe HD gebruik ik om mijn muziek en foto's veilig te stellen.
Een copy welke in de kluis bij mijn broer komt te liggen.
Je weet het immers maar nooit he ;-)

Ik ga schatzoekertje doen met de apen. Paar dagen binnen zitten is niet goed voor ze, worden ze erg druk van. Dus even lekker uitwaaien op het strand en op zoek naar de GC2KZ2B, GC2FKH0, GC2MXBR en misschien ook nog de eerder opgeloste GC1BM1G. Onderweg zijn er nog de snelle GC2JPYP (in een voortuin :?) en de GC265VJ (aan het eind van het fietspad bij het vliegveld). Dan is de middag wel weer om en zijn we lekker fris... ;)

zoo, ik sluit battlefield even af , ben helemaal duizelig :eek:

nu even met gezin en mijn zus een boswandelig maken .

zo lag mijn pa gisteren nog te sterven , en hop , nu zit hij weer in de rook ruimte :confused: , sterke vent dat is ! , hij wil gewoon nog niet , dus gebeurd het niet .

gaat uitwaaien

Hier nog een filmpje van gisteravond.
Demolition Junkie ook weer in actie :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Sleur: Ik heb je ontvangert getest en bij mij werkt het gewoon. Buiten in de tuin gestaan (vliegert binnen) met de knop ingedrukt, alles bleef werken zonder storing. Paar keer de zender uitgezet, de ontvanger gaat dan ook gewoon netjes 'uit' gas gaat dus dicht :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back