Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt gelijk Junkie, het is inderdaad gekkenwerk om nu te gaan fladderen :-)

Krisis,Look en Freijn jr. zijn wel aan het vliegen OF vliegtuigen aan het zoeken in het hoge mais ;-)

krisie is er altijd , maakt niet uit wat voor weer het is , zolang hij maar niet bij zijn gezin hoeft te zijn ;)

ik heb niet zo'n vliegdrang , lekker lui zijn en thuis met floor wat leuks doen , straks ook ff op de wii spelen .

bovendien staat er teveel wind voor het leuke vliegen .

volgend weekend lekker de extra en de cap mee en lekker vroeg naar het veld .

cap staat alweer rtf , straks ff kijken of balans goed is en hoeveel de kist weegt compleet zonder benz

Zo ben weer een beetje bijgekomen,eerst een rezuipzie en toen naar theater op de noord ,voorlopig heeft ik wel weer genoeg bruine pretpalen gehad.

*ziet de BBQ bij de schone zus in het water vallen* :(

*partytent opzoekt* :?

*alsnog heen gaat* :D

Ondertussen nog wat verder knutselt met zijn microcontrollertjes. Even wat proberen met interne klokjes en aansturing van zendermodules, servo's en alles weer terug decoderen. Straks gewoon via de notebook je vliegtuig besturen. 8O Of met een 3-assen joystick (voor/achter, links/rechts en draaien zoals alle game joysticks kunnen). Leuk om je FPV vlieger aan te sturen met één knuppel, inclusief rondkijken via de besturingsknop bovenop. Gas geven doe je dan met de gasschuif (of via extra knoppen) op de stick zelf.

Ziezo.... alle electronica van de Minimag gevonden, nu aan het plakken geslagen.

Vanavond de stickers erop en een orange rx erin prakken en dan weer een leuke vlieger, vliegklaar

Da's geen vlieger, da's inboedel. :rolling:

Nee je bedoeld Inboeda :rolling:

Wat een weer en wind. Moest toch even mijn heli testen na de ongelukkige landing van gisteren. Ander onderstel er onder en een nieuw linkje op de bladhouder. Alles getest en gecheckt. Werkt en vliegt weer prima.

Heb alleen dat mijn staart af en toe om hoog en omlaag schommelt. Dit dat ik daat voor ook al. Zal eens een berichtje op het 3DHF forum zetten. Kan het niet vinden.

Nu FF de boel opruimen en verder sleutelen aan de quadcopter.:banana:

Nee je bedoeld Inboeda :rolling:

Wat een weer en wind. Moest toch even mijn heli testen na de ongelukkige landing van gisteren. Ander onderstel er onder en een nieuw linkje op de bladhouder. Alles getest en gecheckt. Werkt en vliegt weer prima.

Heb alleen dat mijn staart af en toe om hoog en omlaag schommelt. Dit dat ik daat voor ook al. Zal eens een berichtje op het 3DHF forum zetten. Kan het niet vinden.

Nu FF de boel opruimen en verder sleutelen aan de quadcopter.:banana:

Sinds de Vbar heb je dit?

te hoge cyclic gain of vibraties. als het constant is dan dampners. Probeer een iets hogere of lagere headspeed, dat kan vibraties wegnemen en het tailbobben weghalen. Ook kan het zijn dat er iets bind tussen de servo's en de kop.

Iemand nog een oude module voor een zender en bijbehorende ontvanger te leen? Mag lange golf zijn (27, 35 of 40 MHz), AM, FM, PCM, PPM of whatever. Als het maar werkt. Is om mijn USB naar PPM converter te testen. In Phoenix werkt het. Ik kan via een terminal op de seriele poort 8 kanalen besturen met simpele commando's. 8)

Daar ga ik niet veel aan hebben. Ik heb ook allerlei interfaces van ontvanger naa USB (als joystick controller). Maar het gaat nu on een definitieve test. Anders volgende week een FrSky met telemetrie bestellen. Dan straks FPV zonder dubbele stick besturing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back