Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk heb je met 2x die 550 1100 watt maar het prijsverschil is niet het wattage verschil waard. Dus een duo is super.

opel-movano-2.5cdti-107kw-dpf-e4-3.5t-l2h2-1641123-1.jpg

ff een update uit de kapotte versnellingsbak situatie:

Het is inderdaad een kapot druklager.
Geen lucht in de hydraulische leiding.

Wat wel vastgesteld is, dat ik de vorige onderhoudsbeurten flink belazerd ben.
Olie uit de versnellingsbak was zwarter dan zwart. :mad:

En zo waren er nog wel wat puntjes die met "achtergesteld" onderhoud te maken hebben. Worden aantekenen/foto's van gemaakt.
Krijgen ze bij die Merel conjo's binnenkort wel wat over te horen...:snipersmile:

Best lastig die regen. Nou ja, toch even de Raptor FBL kunnen testen. Inderdaad een rete strak systeempje de flybarless. FF getest met een roll. Die zijn nu super strak. Moest wel even wat instellingen maken met de laptop. Bij een FBL systeem heb je te maken met 2 types gain. Je hebt de gain van je tail en nu ook de gain van je swash. Die had ik nog te laag staan en dat geeft best een gek effect. Laatste vlucht was prima. Nu alleen de pitch nog FF fine tunen. Hij was een beetje heftig met +/- 14graden.

Leuk spul dat FBL. Raptor is goedgekeurd.

Goed om telezen
Ben ook met een raptor in onderhandeling
Maar daar zit een tt redline motor in
Is dat wat?
Kan er weinig over terug vinden
En ziin er nog dingen waar ik op moet letten?

Zo, ook compleet verzopen (niet bezopen) thuis gekomen. Sta je midden in de polder met kleine Sleur om wat tupperware te zoeken, begint het ineens te storten van de lucht. 8O Nergens te schuilen, geen paraplu of zo mee want toen we weg gingen was het goed weer en op uienradar was niets in aantocht. :? Uiteindelijk een uurtje op de tribune van een verlaten lokaal voetbalclubje gezeten tot het iets minder werd. :(

*over de kachel hangt om op te drogen* :evil:

Japser en heb je enorm veel power nu? Wanneer gaan we batllen ?

Nee, meer power heb ik niet, maar hij vliegt nu wel van zelf :D
FF zonder dollen. Dit menrk je echt wel. Als ik nu de heli rondjes laat draaien dan doet hij dat oneindig. Met de flybar slingert hij er uit. Ook de roll is een groot verschil. Hij draait keurig om zijn lengte as. Iets wat je met een flybar niet zo makkelijk doet. Vaak wordt het dan een soort wokkel. Als alle instellingen goed staan dan is het echt een fijne machine om mee te vliegen.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Goed om telezen
Ben ook met een raptor in onderhandeling
Maar daar zit een tt redline motor in
Is dat wat?
Kan er weinig over terug vinden
En ziin er nog dingen waar ik op moet letten?

Vinni,

Der zal een Redline 53 in zitten. Ook dat is een prima motor. Heeft ook meer vermogen dan de Hyper 50. Belangrijk zijn de servo's en de gyro die er op zitten. Een futaba 401 gaat hem niet worden. Neem dan een Align 780 of een Spartan 760. Die zijn echt strak.

Ik hoop voor je dat het lukt.

Vinni,

Der zal een Redline 53 in zitten. Ook dat is een prima motor. Heeft ook meer vermogen dan de Hyper 50. Belangrijk zijn de servo's en de gyro die er op zitten. Een futaba 401 gaat hem niet worden. Neem dan een Align 780 of een Spartan 760. Die zijn echt strak.

Ik hoop voor je dat het lukt.
er zitten ace servos in en een 401 giro
er staan er 2 op marktplaats 1 in almere en 1 in breda heb beide een mailtje gestuurd
oke hoef over de motor dus geen zorgen temaken als hij uiteraad goed loopt
vindt die in breda wel mooier maar is weer een pluris stuk rijden

@PB,

Heb hier nog een Align HN7100 setje voor je liggen. Had ik gehaald, maar ging niet passen. Kan jij wel gebruiken als spare. :D

Ik zie er 4 op marktplaats vin.

jep maar niet alle 4 in breda of almere
de 700 in zoetemeer vraagt 1750,00
en die andere is ex electronica
dus die komt ook op zn 1000,00/1200,00 euro
ben helaas niet zo rijk om dat effe uit mn mouw teschudden
350,00/500,00 is meer mijn buget

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back