Dat is een nog duurdere grap geworden:
De dynamo is overleden nadat de fantastische monteurs van Garage Merel, mijn bus, het laatste stukje op de startmotor de werkplaats binnen reden.
Gevolg: enorm hoge spanning in het systeem, zelfs de hoofdzekering is eruit geklapt.

En als of de duivel :evilbat: er mee speelt: "ineens" een storing bij de gloeibougies...
Volgens de Bosch computer een P1635 gloeitijdsturing/ algemene fout.
Dus dan ga je nog even kritisch verder zoeken en ontdek dat je bij de verstuivers een van de zittingen lekt/doorzweet.
Gelijk maar alle gloeibougies vervangen. Dat is een K*tklus want die dingen gaan altijd onwijs vast zitten.
De kans dat er 1 of meer breken is aanwezig...als dat gebeurt ben je dus echt de lnl... ter voorbereiding 2 dagen kruipolie laten inwerken en het juiste gereedschap gebruiken....motorblok op de juiste temperatuur brengen,helpt ook wel.
Schroefdraad even natappen,anders krijg de nieuwe er ook niet lekker in.
Al met al: weer een reparatie van een bedrag wat weer flink in de papieren gaat lopen. :-? :nosmile: