Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ahhh voel me schuldig nu je door de regen moest
maak t goed met je
van de trim snap ik wat je bedoel als je in de lucht wil trimmen gaat er maar 1 servo via de trim onder de knuppel
maar die kan je actief en pasief gebruiken moet kunnen
mischien op een ander kanaal mixen maar t is mogelijk 100% zeker
vanavond op de club???
ben er ook en trakteer vanavond (als ik niet wordt opgehaald voor een vrijgezellen feestje)

regen maakt me niets uit , zolang het maar op de terugweg is ;)
stond weer een hoop file , ondanks de nattigheid toch snel thuis .

zit nu in de huiskamer te pielen met de zender en de extra 330 , het lukt me nog niet , maar ff een bakkie pleur erbij halen ;)

de club weet ik nog niet , ik zie wel ff ;)

jammer he dat ze overal ter wereld zenders verkopen maar tekst en uitleg niet in iedere taal bij spektrum is dat hezelfde:2gunfire:

al was het nederlands ,dan snap ik er nog geen reed van :???:

maar het zou het wel makkelijker maken ;)

trouwens , je kunt via internet gewoon een Nederlandstalig manual bestellen ,zal een geeltje kosten ofzo .

Maar toch vind ik het raar dat je de hoogte roeren wel kan mixen, maar dat je maar 1 roer kan trimmen ,hier heeft futaba toch een steekje laten vallen!
Wel meer dan één steekje. :yes: :rolling:

Kan wel hoor met Futuba, ik heb 6 x trim, die ik naar elk kanaal kan toewijzen... of bedoel je dat niet?
Uitslover met zijn 14MZ. :p ;)

We hebben het hier over dr t7c
Nieuwere types kunnen het zeker wel ,maar volgens freijn kan de t7c het ook
Even gelezen en gezocht. Je moet kiezen voor de optie AILVATOR, tweede servo op CH5 en de schakelaar uitschakelen (op 0/nul instellen, anders heb je ineens volle uitslag op de servo als je de schakelaar per ongeluk omzet). Hoe en wat precies wordt nog wel wat pielen. Maar dat schijnt de optie te zijn waarbij de hoogteroertrim op beide servos werkt. Op de interwebs geen duidelijk stappenplan kunnen vinden.

-edit-
Misschien zo:
Enable FLAPRN - page 42 in the Manual. Plug the aileron servos into channels 1 and 6.

Enable AILVATOR - page 45 in the Manual. Plug the elevator servos into channels 2 and 5. You may want to dial in 0% for AIL3 and AIL4 (the default is 50%) so they don't act as ailerons.

Plug the throttle servo into channel 3 and the rudder servo into channel 4.

Kanaal 7 kan dus als SMOKE op een schakelaar. Via een Y-kabel de ontvanger voeden. :teacher:

Laatst bewerkt:
Oh ja, en teveel digitale servo's op je dunne ontvangerdraadjes kan veel rook opleveren. :teacher: Een beetje digitale servo trekt al snelle een dikke 1000mA (1A) als je hem goed belast. Het dunne draadje en printspoortje kan zo'n 3A tot 4A hebben. Daarboven ontstaat heel veel warmte en kan dus spontaan oproken als gevolg van overbelasting of wegsmelten van de isolatie met kortsluiting tot gevolg. 8O

Ik heb ook tc7 gehad en daar had ik t ook voorelkaar
Had op de extra ook 2hoogte roerservos die ik afzondelijk kom trimmen
Moet kunnen ben er van overtuigd
Als je vanavond naar de club komt kijken we er naar

ronald ; schijnt wel te kunnen
zie blz 45 http://manuals.hobbico.com/fut/7c-2_4ghz-manual.pdf dit is voor mij abracadabra , maar misschien kom ik er uit ;)

zie jij er wat in ?

Even gelezen en gezocht. Je moet kiezen voor de optie AILVATOR, tweede servo op CH5 en de schakelaar uitschakelen (op 0/nul instellen, anders heb je ineens volle uitslag op de servo als je de schakelaar per ongeluk omzet). Hoe en wat precies wordt nog wel wat pielen. Maar dat schijnt de optie te zijn waarbij de hoogteroertrim op beide servos werkt. Op de interwebs geen duidelijk stappenplan kunnen vinden.

-edit-
Misschien zo:

Kanaal 7 kan dus als SMOKE op een schakelaar. Via een Y-kabel de ontvanger voeden. :teacher:
klopt, en volgens mij moet je dan de optie ailerons wel op 0 zetten, ander gaan de ailerons mee/tegenwerken als je up/down geeft :teacher:

Oh ja, en teveel digitale servo's op je dunne ontvangerdraadjes kan veel rook opleveren. :teacher: Een beetje digitale servo trekt al snelle een dikke 1000mA (1A) als je hem goed belast. Het dunne draadje en printspoortje kan zo'n 3A tot 4A hebben. Daarboven ontstaat heel veel warmte en kan dus spontaan oproken als gevolg van overbelasting of wegsmelten van de isolatie met kortsluiting tot gevolg. 8O

dus waren we toch onverantwoord aan het maidenen :???:

ik heb 5 digiservo's op de extra , gas servo waarschijnlijk analoog
komt nog bij dat ik de ubec's op 6V heb staan , dus die maar snel op 5 zetten ?

Wel meer dan één steekje. :yes: :rolling:

Uitslover met zijn 14MZ. :p ;)

-edit-
Misschien zo:

ik was idd net bijna zover op ailvator ,alles werkte maar het waren ook gelijk rolroeren geworden :mad: , dus zo ff verder pielen om dat weg te poetsen :wink:

ja , dus ?

een powerbox ertussen ?

ik heb er welliswaar een powerbox inzitten , de powerbox basiq , maar daar gaan niet de servo stekkers in , die gaan in mijn ontvanger .

wat te doen om veilig te vliegen ?

Aan mij overdoen :mrgreen:

geinjuh.., eens ff rustig mee naar club nemen en een uurtje (of 2) er eens rustig naar kijken.. :yes;

ja , jij vond hem wel lekker vliegen he !! :D

kun je via mij toch nog bigscale vliegen op ons dwergenveldje ;)

het veldje is prima trouwens , dit veld maar gewoon behouden ? het grote veld gewoon cancelen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back