marcelsiggery
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo, wij hebben nog die echte ouderwetse manier van brevetvliegen gedaan en landen niet in het mais. Alleen die nieuwelingen met hun bierbrevet doen dat.Echt nie
Geen zin om in het mais rond te dwalen ;-)
Sinds wanneer ben jij moraalridder?Geen CE keurmerk, dus illigaal, Piet piraat ;-)![]()
Hallo, wij hebben nog die echte ouderwetse manier van brevetvliegen gedaan en landen niet in het mais. Alleen die nieuwelingen met hun bierbrevet doen dat.![]()
Sinds wanneer ben jij moraalridder?:nooo:
maar niet doen dan he![]()
Ik rij sowieso even langs het veld straks![]()
Waarom zou je 300 eypo uitgeven als nu ook alles werkt? ;-)
sterkte ,ps ; komt ook een buitje aan
precies , voorlopig red ik me er wel mee , de bigscales kunnen allemaal vliegen incl smoke , en dat is mij best .
de kans is erug klein dat er snel nog een dikke vliegert bijkomt , voordat ik kan lezen en schrijven met de extra/xtra/cap/mustang ben ik heel wat jaartjes verder![]()
Dames (zijn die er eigenlijk?) en Heren,
Ik ben Sander en woon in Bussum. Sinds enkele weken vlieg ik met een easystar. Na voldoende crashes, afgebroken delen en teleurstellingen lukt het mij nu om de easystar aardig goed in de lucht te houden. Mijn collectie is inmiddels aardig gegroeid met nog twee nieuwe easystar exemplaren en een multiplex cessna.
Toch blijf ik voorlopig vliegen met de eerste easy omdat deze toch al geen airodinamica heeft wegens alle tape,epoxy en secondelijm.
Vandaag mooi nog even wezen vliegen op de hij tussen Bussum en Hilversum bij windkracht 6. 2 lipo's leeggevlogen en nagenoeg zonder crashes (blijft lastig met die rukwinden).
Verder heb ik ook al een kodak zx1 liggen, deze kan filmen op 720p maar weegt wel 150 gram. Het vliegen met de kodak was nog geen succes omdat mijn easy zowel met als zonder het extra gewicht enorm afwijkt naar rechts. Het idee is dat dit mijn probeersel word en de volgende easy build gewoon een mooi videoplatform word waarmee ik een mix ga zoeken tussen hoge snelheden, en lange vliegtijd.
Dit was even mijn verhaal, ik sta ook met een topic in het beginnersdeel, maar wilde mij ook graag hier tussenmengen als aanvulling voor beide partijen.
Dit is overigens op aanraden van marcel
Dus hallo
@ Marcel, Als ik nou straks redelijk/goed kan vliegen, zou jij dan misschien 1 of 2 vliegtuigjes van mij kunnen bekleden met dat mooie plakplastic ? Uiteraard niet voor niks![]()
Tegen die tijd zitten we samen in de VUT, en hebben we alle tijd om te oefenen en te bouwen ;-)
Kunnen we samen met Co ( me 109 ) onder de parasol zitten ;-)
hoi sander ,
ik zeg , kom eens langs op het veld waar we vliegen , laten we jouw cessna los , onder begeleiding van ons blijft hij wel heel![]()
Het is kennelijk echt slecht weer. Ik sta nu bij het veld en zelfs 3DFris is er niet. 8O Helaas niet vliegen, het begint te regenen.
*naar het wekelijkse zuip en vreet festijn gaat*![]()
Lijkt me wel een goed idee ja. Zou mezelf voor mijn kop slaan als ik hem in de prak vlieg. Heb trouwens ook een DX6i met leraar leerling kabel
Toch nog even een vraag waar hier ongetwijfeld iemand het antwoord op heeft, ik heb 3 lipo accu's 2 x 2200mah 3s 25c voor de easy en 1 x 1600 mah 3s 15c voor de cessna.
Wanneer ik vlieg met die 2200's vlieg ik totdat de ESC hem knijpt. Dan is cel 1 3,3xv
cel 2 3,1x volt
cel 3 2,8x volt
Wanneer ik weer thuis aankom, meet ik alles weer boven de 3 volt per cel.
Lipo's mogen niet onder de 3 volt komen, is het erg dat net na het vliegen cel 3 onder de 3 volt is ?
Wat is daar nieuw aan?
Wat is daar nieuw aan?
Zo zet ik altijd mijn lipo's vast.
Siggy zijn jouw werkgever en de mijne soms vrienden?
Ben godgloeiend net pas thuis.
Toen ik langs het veld reed was er heel niemand, raaaaaaaaaaaar!
Zou best eens kunnen, wij zijn echt de werkpaarden van de club Gorby![]()